Gå til innhold

Budsjett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Litt utradisjonelt spørsmål, men feiret dere forlovelsen?

Noen som kan gi meg forslag til budsjett på et selskap til 30 personer. Målet er å være under 10.000

Lokalet er: 900

Klær: Har fra før

Fotograf: 1000, venn

Kokk: 150kr timen, dersom vi kjøper inn varer. Tror dere det lønner seg å kjøpe inn maten selv fra f.eks sverige, eller da catering? 

Kaker som andre baker: Kransekake, Pavalova, verdens beste, Ostekake 2x26cm. Tenkte å kjøpe hovedkaken og bake en oreokake selv. Holder dette? Kommer barn. kanskje is?

Tips til litt underholdning? Dagsplan? Blir litt kjedelig om folk kjører 3 timer for å komme direkte til en rett middag som de spiser på 1,5 time så kake og alt er ferdig på 2 timer...

Vi er unge studenter, men foreldrene våre er såpass voksne og studiet vårt er langt at man faktisk ikke vet om foreldrene er der i bryllupet. Derfor ønsker vi en liten markering med bilder, dersom Gud forby, alle ikke får deltatt om 4 år. 

Anonymkode: e6829...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre en av foreldrene deres er 75+ eller alvorlig syk så virker det rart å holde forlovelsesfest med program, kakebord og fotograf i tilfelle en av dem dør på fire år. 

Er de friske og I gjennomsnitt alder, så kan de dø i kveld også, så kanskje dere skal skynde dere å finne en kaptein som kan vie dere I dag? :P

Jeg ville heller tatt med foreldrene til fotograf og tatt fine familiebilder sammen med deg og forloveden. 

Jeg hadde synes det var veldig rart og utrolig amerikanisert med formell forlovelsesfest. Jeg kjenner ikke skikk og bruk, hva er kleskoden, skal jeg ha med gave som i USA? Det virker rart. 

Jeg har mye tips til underholdning og program til bryllup, men det passer jo ikke i en annen setting. Å ha bryllupsfesten fire år før vielsen og ny bryllupsfest..nei, jeg er nok gammeldags der.

Anonymkode: f1029...486

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke stort for 10 000 kr idag.  Bare innkjøp av mat til 3 retter til 30 personer koster endel.    Kjenner dere noen som kanskje kan spille litt gitar og synge for en billig penge?  Evnt. annonsere på finn.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjorde vi ikke.

Og hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg heller bare gjort dette om til bryllupet. Og kun tatt nærmeste familie. Da det hadde vært mest riktig for meg i en sånn situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere klarer å skrape sammen 5-10000 til så vil jo det du skisserer bli et billig, intimt og fint bryllup. Med alle deres kjære tilstede :)

Anonymkode: 60547...465

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer ikke unna med catering av tre retter for 30 personer til den prisen, i alle fall. Da må du jo under 300 kr per person for et treretters måltid! Selskapscatering koster sånn ca 100 kr ++ per forrett, 250 - 350 - .... kr per hovedrett og i underkant av 100 kr og oppover for dessert. Altså fra ca 450 kr per person og oppover. Man kan gjøre det ørlitegrann billigere ved å velge enklere hovedretter av typen gryterett. Det koster gjerne litt i underkant av 200 kr per person, og du får en totalsum på rett under 400 kr per person.

Vær også obs på at hvis man bestiller selskapscatering til mange gjester, så kan man ha behov for kokk i lokalet, uansett, slik at man må regne inn denne kostnaden likevel.  

Jeg tror du kommer til å slite med å komme under 10 000 kr for et selskap med så mange gjester om dere kjøper inn alt selv, også. Innkjøp av råvarer vil komme på minst et par hundrelapper per person. Du har heller ikke budsjettert med noe som helst av drikkevarer. Alkoholfritt eller ikke: det koster penger. Med mindre du bor svært nær svenskegrensa er det ikke veldig mye å spare på å reise dit og hamstre mat og drikke, heller.  Eneste måten å komme innenfor budsjettet på, slik jeg ser det, er hvis dere enten FÅR masse flott kjøtt (eller får det styggbillig, type 20 kr per kg), eller fisker en hel masse fisk selv og bruker den til hovedrett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha en forlovelsesfest type "engagement party" i USA. Jeg ville unngått å legge det opp som et bryllup riktignok, da kan dere jo like gjerne bare ha et bryllup? 

Dere må nok lage noe veldig billig mat om dere også skal by på drikke for den prisen.

Anonymkode: fe685...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...