Gå til innhold

Gdansk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal til Gdansk, og hva må jeg ha med meg derifra?

Hvordan er maten?

Hva er billig?

Hva anbefaler dere?

Har planer om togtur. Noe mere vi bør sjekke ut?

 

Anonymkode: bd4b2...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sminke fra Inglot er rimelig, hvis du trenger noe kosmetikk! Kanskje unne deg noen spabehandlinger? 

Maten er ok, billig å spise og shoppe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2017 den 10.34, AnonymBruker skrev:

Hva shopper folk?

Kan jeg bruke euro, dollar,pund?

Anonymkode: bd4b2...937

I Polen går det i polske zloty. 

Jeg kjøpte med meg toalettartikler, polsk sjokolade, litt klær. Ellers ikke så mye å shoppe.

Har du mulighet, ta deg en halvdagstur til Gdynia eller Sopot. Ca. 30 min med taxi fra Gdansk.

Anonymkode: 3d07d...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supergod shopping på Baltyca (taxi koster ca 50 zloty PR vei). Er og et outlet i retning flyplassen med veldig bra utvalg . Plukket med meg bla to levis bukser til 400 zloty (for begge!) taxi dit kostet rett rund 80 zloty mener jeg..

Det er et mindre kjøpesenter i gamlebyen (Madison). Ca 40 butikker tenker jeg og godt utvalg.

Mat og drikke er billig og bra, selv om deg selvfølgelig finnes typiske "turistfelle" steder der og.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var der 5 dager i juni :) Dro blant annet med sånn sjørøverskip til Westerplatter (der 2. verdenskrig startet). Hvis du er interessert i historie kan du slå ihjel et par timer der. Ellers var vi i det parisjulet og i Mariakirken (du bør gå opp i det øverste tårnet her for en fantastisk utsikt). Var ikke så mange museer osv., iallefall ikke som vi syntes hørtes spennende ut. Vi spiste bare masse god mat, dro på spa og tuslet rundt i gamlebyen :)

 

Så tok vi toget til Sopot, som kostet 7 kr og tok et kvarter. Vet ikke om jeg vil anbefale Sopot på denne tiden, det er på en måte Gdansk sin badeby. Veldig rikmannsplass (bra shopping og gode restauranter), så om du har tid til overs kan du jo vurdere dette! På veien tilbake stoppet vi på et kjøpesenter som var ganske stort og fint. Var ikke så bra shopping i Gdansk egentlig. Ingen klesbutikker i byen, men det er et kjøpesenter ved togbanen som er helt OK, så var det visst et outlet ca. 15 minutter utenfor byen med taxi men vi var ikke der. Mulig det var samme senteret vi dro på etter å ha vært i Sopot :P Klær koster ca. samme som i Norge, men maten er billig :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Går det greit å bruke visa i Gdansk eller er det lurest å ta ut penger i den lokale valutaen? 
Er ikke så bereist så akkurat det lurer jeg på :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...