Gå til innhold

Førstegangsbil automat, trenger råd om til en som er billig å eie å bruke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå etterhvert ta oppkjøring for 5 gang, så ja jeg har stryket 4 ganger før, og har nå hatt et opphold på noen år fordi jeg ble så deppa sist. Nå om ikke så lenge så skal jeg ta det opp igjen og trenger bare da 1-2 kjøretimer før oppkjøringen (har snakket med en kjørelærer om dette)

 

Så om jeg noen gang består førerprøven så ønsker jeg å kjøpe meg en bil som er rimelig å eie, å ha forsikring på og rimelig i bruk. Her jeg bor har vi bompenger i hele kommunen omtrent. Har dere noen tips til greie biler? Ønsker en liten bil, men ikke coupe eller stasjonsvogn. Og hvor er det billigst å ha billån? 

Anonymkode: 76e3e...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å skrive at det må være automatbil da det er det jeg kjører opp på.

Anonymkode: 76e3e...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal nå etterhvert ta oppkjøring for 5 gang, så ja jeg har stryket 4 ganger før, og har nå hatt et opphold på noen år fordi jeg ble så deppa sist. Nå om ikke så lenge så skal jeg ta det opp igjen og trenger bare da 1-2 kjøretimer før oppkjøringen (har snakket med en kjørelærer om dette)

 

Så om jeg noen gang består førerprøven så ønsker jeg å kjøpe meg en bil som er rimelig å eie, å ha forsikring på og rimelig i bruk. Her jeg bor har vi bompenger i hele kommunen omtrent. Har dere noen tips til greie biler? Ønsker en liten bil, men ikke coupe eller stasjonsvogn. Og hvor er det billigst å ha billån? 

Anonymkode: 76e3e...c90

1 til 2  kjøretimer før oppkjøring? Skal du sette rekord i stryk, eller? Når du ikke har kjørt med lærer på mange måneder, ja, på år, så trenger du minst ti timer dersom du skal bestå oppkjøring. Men læreren kan snakke deg etter munnen, så det kan være lurt å prøve en kjøretime hos en lærer som ikke kjenner deg, lar deg kjøre som en liksom oppkjøring for evaluering. 

Bil er dyrt. Hva som er tilgjengelig på markedet må du nesten undersøke. Forsikring og veiavgift koster og. Hva med en elbil? 

Anonymkode: ecb6a...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet at bil er dyrt. Men stor forskjell på en Volvo 2015 mod enn Toyota yaris 2005 mod :)

Anonymkode: 76e3e...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal nå etterhvert ta oppkjøring for 5 gang, så ja jeg har stryket 4 ganger før, og har nå hatt et opphold på noen år fordi jeg ble så deppa sist. Nå om ikke så lenge så skal jeg ta det opp igjen og trenger bare da 1-2 kjøretimer før oppkjøringen (har snakket med en kjørelærer om dette)

 

Så om jeg noen gang består førerprøven så ønsker jeg å kjøpe meg en bil som er rimelig å eie, å ha forsikring på og rimelig i bruk. Her jeg bor har vi bompenger i hele kommunen omtrent. Har dere noen tips til greie biler? Ønsker en liten bil, men ikke coupe eller stasjonsvogn. Og hvor er det billigst å ha billån? 

Anonymkode: 76e3e...c90

Viss du vil ha en bil som er billig å eie, ikke ta opp billån. Spar heller opp penger og kjøp en halvgammel 2012 modell. Slike småmodellbiler er billige selv om de er nye.

Anonymkode: 319ab...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor strøk du på oppkjøring og hvilken by var det i?

automat eller manuell strøk du med?

Anonymkode: fed26...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er synsk og kan se at ts består neste oppkjøring.

Anonymkode: 529bb...c6f

Hva tror du jeg gjør da? Aldri lært å kjøre sånn egentlig men klarer å kjøre

Anonymkode: fed26...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, September 11, 2017 den 1.03, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet at bil er dyrt. Men stor forskjell på en Volvo 2015 mod enn Toyota yaris 2005 mod :)

Anonymkode: 76e3e...c90

En Volvo 2015 har du garanti på, det har du ikke på en Yaris 2005. En 12 år gammel bil må du regne med rikelig med reperasjonskostnader på, det må du ikke på Volvo 2015. 

Forsikring koster og. Du må nesten komme med tall på hvor mye kr. du skal bruke.

Anonymkode: ecb6a...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...