Gå til innhold

Finnes det noen i norge som ikke har internett/tv over fiber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen fiber her :(

Anonymkode: 70c42...141

Ufff kondolerer så mye 😢

Anonymkode: a1b3b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk akkurat fiber, de fleste naboene har ikke fått tilbud om fiber enda så det er langt fra alle dessverre. Bor noen kilometer fra sentrum i en mellomstor by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk altibox fiber i 2009. Mellomstor by 15000 innbyggere.

Anonymkode: a1b3b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke har det burde gå til telenor eller altibox og meld interesse. 

Anonymkode: a1b3b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke har det burde gå til telenor eller altibox og meld interesse. 

Anonymkode: a1b3b...914

Aldri om jeg går til telehor!

Altibox er ikke intressert i nordområdene. Klarer oss godt uten fiber også altså. MEN, skulle mye gjerne hatt mer en en strømkabel som går til fylket. Det var veldig kjedelig da hele fylket plutselig sto uten strøm! Det er kun ett par år siden...

Anonymkode: 70c42...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en større andel som ikke har det, enn som har det. Fiberutbygging har begynt å ta bra av, men leverandørene bygger nok i første omgang i de områdene som er mest lønnsom med tettest bebyggelse.

Mange steder ligger det allerede kabel-TV-nett som fortsatt fungerer bra og ikke er nødvendig å skifte ut med fiber enda. Ellers når man kommer til litt spredd/landlig bebyggelse så er det stort sett ADSL over telefonlinjen som brukes til internett, mens man gjerne bruker parabol eller digitalt bakkenett (rikstv) for TV-signaler da ADSL har begrenset kapasitet. Blir telefonlinjen for lang (gjerne 3-4km og oppover) så benytter folk seg gjerne av mobilt bredbånd (3G/4G) eller radiobasert bredbånd.

Og til slutt har vi de som kanskje ikke kan få noe som helst brukbart, og kanskje må få bredbånd via satellitt som siste utvei.


Så fiber er ikke noe "alle har", men en del begynner å få det. De aller fleste litt store sameier og borettslag har nok enten fiber eller kabel-TV-nett.

Anonymkode: e873a...181

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som fiber bruker så syntes jeg det er rart at det ikke satses på mobiltbrebånd. Kabel i bakken og gjennom vegger er litt 2010. Fri bruk på mobilt bredbånd så bytter jeg umiddelbart. 😊 

Anonymkode: a1b3b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne fått fiber for 2 år siden, men sær gammel huseier sa nei. Så her er det kjipt internett i veggen og tv via rikstv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, wunderbaum skrev:

Har fiber innlagt men bruker det ikke, bruker vanlig bredbånd fra Telenor. TV har vi heller ikke, bruker kun sumo osv

Hvorfor bruker du ikke fiber? 

Anonymkode: a1b3b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mobilt bredbånd jeg, ikke mulig å få vanlig tråløst nettverk en gang... :(:ler:

 

Anonymkode: a53b9...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange småstader rundt om i bygdenorge som ikke har fiber ja. Må eit visst antall innbyggere til for at det skal gjøres ser det ut som. Mange steder har dårleg bredbånd som er ustabilt og. Så det er stor forskjell ! 

Anonymkode: 4e943...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiber frem til fordeling ved blokka, så gammel sliten coax inn i leiligheten. Får allikevel 40/10 uten avbrudd så jeg skal ikke klage.

TV har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke, men er veldig fornøyd med internett her.  Har Get bredbånd 160/15

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke :( selv om vi bor i nærheten av en by med ca 20000 så er det dessverre 300 meter til nærmeste boligfelt :( frustrerende når man har to sønner som spiller...

Anonymkode: 3826c...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...