Gå til innhold

Visum og vaksiner for "jorda rundt"?


Ida Sofie MA

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Ida Sofie MA skrev:

Det høres veldig lurt ut. Jeg er inne på Star Alliance og andre sider og titter der det står "You can choose between the Round the World ticket program and Circle Pacific trip, covering up to 26,000, 29,000, 34,000 or 39,000 miles", men det står ingenting om hvor man kan kjøpe disse billettene, se priser osv. men man må kanskje ha en bruker for å kunne få tilgang til slike billetter. Jeg fant det på Star Alliance, men man kan ikke booke lenger frem i tid enn august 2018....

Det hørtes veldig lurt ut, 16 stopp holder, og det er jo fint å gjøre seg ferdig med en sone før en ny, så det hørtes veldig bra ut. Så lenge man flyr nok slik at det lønner seg i forhold til vanlige billetter.

Du kan kjøpe/bestille det inne der du gikk. De har nok ikke åpnet for booking lenger frem i tid. Så da må du nok bare vente inntil det er en 10 mnd eller så til du har tenkt å reise. Du skal kunne fullføre hele bookingen på den siden. Men du kan sannsynligvis ikke endre den etter at bestilling er gjort. Så det kan være greit å ha alt klart for deg før du begynner selve bestillingsprossesen.

Jeg ser du har lyst på blant annet Fiji og Hawai. Star har jo United og Air New Zeland. One World som British Airways er medlem av har jo blant annet australske Qantas som medlem (Husker ikke i farta hvilket av de store amerikanske selskapene som er med der). Så kan være de har vel så gode forbindelser med Fiji som det Star Alliance kan tilby deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 31.10.2017 den 21.41, Ida Sofie MA skrev:

Ja ok, det kan være jeg har missforstått det jeg leste. Nei det har jeg absolutt ikke, så da blir ikke det noe problem.

 

Ja asiatiske land, er eventuelt Singapore som er aktuelt. Hepatitt A og B blir det nok ja, en kombinasjonsvaksine må jeg undersøke om jeg fremdeles har "aktiv".

Singapore er veldig trygt. Kan være lurt med hepatitt A og B uansett. Vær obs på Dengue i Singapore, men det er vel ingen vaksine tilgjengelig.

Anonymkode: f19d0...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 1.11.2017 den 14.06, Kjetil E skrev:

Du kan kjøpe/bestille det inne der du gikk. De har nok ikke åpnet for booking lenger frem i tid. Så da må du nok bare vente inntil det er en 10 mnd eller så til du har tenkt å reise. Du skal kunne fullføre hele bookingen på den siden. Men du kan sannsynligvis ikke endre den etter at bestilling er gjort. Så det kan være greit å ha alt klart for deg før du begynner selve bestillingsprossesen.

Jeg ser du har lyst på blant annet Fiji og Hawai. Star har jo United og Air New Zeland. One World som British Airways er medlem av har jo blant annet australske Qantas som medlem (Husker ikke i farta hvilket av de store amerikanske selskapene som er med der). Så kan være de har vel så gode forbindelser med Fiji som det Star Alliance kan tilby deg.

Ja, jeg fant ut at Star Alliance var vel det beste alternativet. Det andre selskapet fløy ikke til Fiji, men en annen øy, og måtte mellomlande innad i USA. Må nok teste priser/ruter til flere selskaper for å finne ut hva som lønner seg. Det var gratis å endre billett/dag, men man kunne ikke endre destinasjon. Da får jeg finne ut om dette er billigere enn å kjøpe separat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2017 den 17.55, AnonymBruker skrev:

Singapore er veldig trygt. Kan være lurt med hepatitt A og B uansett. Vær obs på Dengue i Singapore, men det er vel ingen vaksine tilgjengelig.

Anonymkode: f19d0...4ad

Aha googlet Dengue, man må visst ha vært smittet av en annen bakterie tidligere for å bli smittet av den. Om det ikke er noen vaksine tilgjengelig, så er det vel ikke så mye å gjøre for å unngå dette annet enn å bruke antibac, mygg spray og lignende forholdsregler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...