Gå til innhold

Grapefruktjuice


Bahir

Anbefalte innlegg

Hadde ingen virkning i det hele tatt for meg. Jeg drakk to glass dagen i uken før el. Bortkastede penger, mao, for det smakte dritt også. 

Anonymkode: a2eac...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Thursday, August 31, 2017 den 20.57, Bahir skrev:

Noen erfaringer med dette?

Jeg har kjøpt inn da jeg etter min MA ikke lenger har EL slim.. har forstått det slik at det skal øke mengden EL slim.. det smakte ihvertfall ikke noe godt:P

Er det nok med et glass til dagen blandet med annen juice? 

Viktig å være obs på at dersom du bruker medisiner av noe slag så skal du ikke bruke Grapefrukt, Granateple eller Tranebær enten det er i juice, tabletter eller annen form. Grunnen er at disse tre produktene kan nedsette virkningen på en rekke medisiner. 

Anonymkode: c1bb7...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grapefruktjuice er en vanesak. Første gangen jeg smakte dette trodde jeg det skulle smake appelsin, så jeg brakk meg når den bitre smaken kom. Men, jeg ble fort vant til det. Nå har det faktisk blitt slik at jeg foretrekker grapefruktjuice over mye annet. Skjønner at jeg er litt sær i smaken, for jeg er veldig glad i tranbærjuice også, og har forstått det slik at det ikke er alle som liker det heller.

Hva med å ta en juice-shot? Eventuelt en shot morgen og en om kvelden? 😂 Jeg anbefaler ikke å lage juice selv. Det har jeg forsøkt og det var mye, mye verre enn den i butikk.

Anonymkode: 51a7c...8a2

Shot var en god idè!😂 Takk for tips:-)  Jeg tror aldri jeg kommer til å venne meg til den smaken😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ingen virkning i det hele tatt for meg. Jeg drakk to glass dagen i uken før el. Bortkastede penger, mao, for det smakte dritt også. 

Anonymkode: a2eac...73f

Hmm, merkelig hvordan noen føler de har effekt mens andre ikke.. menmen skader ikke å prøve, så dyrt er det ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viktig å være obs på at dersom du bruker medisiner av noe slag så skal du ikke bruke Grapefrukt, Granateple eller Tranebær enten det er i juice, tabletter eller annen form. Grunnen er at disse tre produktene kan nedsette virkningen på en rekke medisiner. 

Anonymkode: c1bb7...0c3

Takk for info:) trodde det dette kun gjaldt i store mengder per dag (0,5-1L/dag) men ser at ved noen medikamenter skal man ikke ha noen ting av det!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bahir skrev:

Takk for info:) trodde det dette kun gjaldt i store mengder per dag (0,5-1L/dag) men ser at ved noen medikamenter skal man ikke ha noen ting av det!  

Det gjelder uansett mengde. Der er stoffer i Grape, Tranebær og Granateple som "ødelegger" virkningen av alt fra blodtrykksmedisiner til antibiotika. 

Anonymkode: c1bb7...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har drukket grapefruktjuice denne mnd og har betydelig mere EL-slim. Er på dag 12 i syklus og tror faktisk EL melder seg tidligere enn jeg først trodde. Vet ikke om grapefruktjuicen har hjulpet, men forrige mnd drakk jeg ingenting og var veldig sparsom/tørr hele mnd.

@Bahir Hva med deg? 

Anonymkode: 51a7c...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er vel klar over at og drikke hostesaft eller juice ikke har innvirkning i det hele tatt. Det er to helt forskjellige systemer i kroppen. Den er ikke i nærheten av og påvirke forplantningsevnen. Tror mange må sette seg inn i anatomien.Apotekene har og advart mot reseptfrie hostesaft for å få mer el-slim. Det er faktisk ikke mulig.

Anonymkode: 6c051...b9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere er vel klar over at og drikke hostesaft eller juice ikke har innvirkning i det hele tatt. Det er to helt forskjellige systemer i kroppen. Den er ikke i nærheten av og påvirke forplantningsevnen. Tror mange må sette seg inn i anatomien.Apotekene har og advart mot reseptfrie hostesaft for å få mer el-slim. Det er faktisk ikke mulig.

Anonymkode: 6c051...b9c

Mye er nok placebo og hva gjør det? Mange her i tråden (og andre tråder) mener det funker. Enten det er grapefruktjuicen, eller at man senker skuldrene, tror på seg selv eller hva mer, så er det jo bare bra. 

Anonymkode: 51a7c...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2017 den 13.24, AnonymBruker skrev:

Har drukket grapefruktjuice denne mnd og har betydelig mere EL-slim. Er på dag 12 i syklus og tror faktisk EL melder seg tidligere enn jeg først trodde. Vet ikke om grapefruktjuicen har hjulpet, men forrige mnd drakk jeg ingenting og var veldig sparsom/tørr hele mnd.

@Bahir Hva med deg? 

Anonymkode: 51a7c...8a2

Jeg kan vel ikke si at jeg egentlig har drukket det noe regelmessig da det bare ble noen dager, men jeg så faktisk litt EL slim å det har jeg ikke sett på en stund! Veldig usikker på om det va juicen sin fortjeneste eller hva det var. Jeg bare klarte ikke den smaken 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bahir skrev:

Jeg kan vel ikke si at jeg egentlig har drukket det noe regelmessig da det bare ble noen dager, men jeg så faktisk litt EL slim å det har jeg ikke sett på en stund! Veldig usikker på om det va juicen sin fortjeneste eller hva det var. Jeg bare klarte ikke den smaken 😅

Skjønner! 🤔 Den har en giftig ettersmak, på en måte. 

Har EL i disse dager (ser det ut som), så gi meg to uker, så skal jeg se om det funket for meg 😂 Venter på den "store" mengden EL-slim enda, selv om jeg fikk litt for noen dager siden.

Anonymkode: 51a7c...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 20.9.2017 den 10.40, AnonymBruker skrev:

Skjønner! 🤔 Den har en giftig ettersmak, på en måte. 

Har EL i disse dager (ser det ut som), så gi meg to uker, så skal jeg se om det funket for meg 😂 Venter på den "store" mengden EL-slim enda, selv om jeg fikk litt for noen dager siden.

Anonymkode: 51a7c...8a2

Fungerte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Bahir skrev:

Fungerte det?

Nope! Ikke for meg :) Hele syklusen var rar forrige mnd. Var et par dager med klebrig sekret (beklager detaljene), men ventet hele mnd på EL. Hadde ingen symptomer eller tydelig nok slim til at jeg tror EL fant sted. Denne syklusen prøver jeg med tester. Må dokumetere at jeg faktisk har EL, hvis ikke er all prøving forgjeves. 

Anonymkode: 51a7c...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nope! Ikke for meg :) Hele syklusen var rar forrige mnd. Var et par dager med klebrig sekret (beklager detaljene), men ventet hele mnd på EL. Hadde ingen symptomer eller tydelig nok slim til at jeg tror EL fant sted. Denne syklusen prøver jeg med tester. Må dokumetere at jeg faktisk har EL, hvis ikke er all prøving forgjeves. 

Anonymkode: 51a7c...8a2

Okei, jeg tror ikke jeg gidder å prøve det ordentlig, virker som det er helt tilfeldig om det fungerer eller ikke.. Men jeg kan anbefale temping hvis du er usikker på om du har EL. 

Anonymkode: fe50c...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, jeg tror ikke jeg gidder å prøve det ordentlig, virker som det er helt tilfeldig om det fungerer eller ikke.. Men jeg kan anbefale temping hvis du er usikker på om du har EL. 

Anonymkode: fe50c...d48

Har EL-tester, så skal sjekke denne mnd, hvis ikke må jeg en tur innom gynekologen tror jeg! 

Anonymkode: 51a7c...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...