Gå til innhold

Planlegge billig flyreise i Europa, tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hei, hvilken nettside er best å bruke hvis bestille en billig flyreise i Europa? Tenkte

at det for eksempel kunne være en tidkrevende (mange stopp), men billig flyreise. 

 

Anonymkode: eba54...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at direktereiser er billigere enn reiser med mange stopp. Jeg har brukt skyscanner en del, men da må du plotte inn hvor du vil reise. Ellers er det å sjekke f.eks Norwegian sine sider og se hva som er billig, før du eventuelt sjekker om flyselskap fra landet du skal til har billigere billetter

Anonymkode: 255ae...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Norwegian har salg nå. Ellers kan man bruke Skyscanner, men Ryanair (til London og Vilnius) og Norwegian er billigst fra Gardermoen om du vil ha svært billige billetter. 
Ellers har du Wizzair eller noe. De flyr vel ganske billig fra Torp til øst-Europa, om du kan reise med kun en liten sekk (man må betale for stor håndbagasje, mener jeg å huske). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momondo kan du søke deg fram, kan også legge inn utreise og ankomsttidspunkt.

Anonymkode: 4b82f...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wizzair selger ofte billetter til hundrelappen, men det koster sykt mye å ta med bagasje frem og tilbake, og du betaler for handbagasje hvis du skal ha noe større enn handveska di, det blir dyrt til slutt. Jeg og mannen måtte fly med wizzair en gang, ble 550 tur retur for billetter og nesten 1700 når bagasjen og alt var lagt til. ....

Anonymkode: 41e62...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

 

Takk for innspill folkens. 

Noen flere tanker rundt dette? :)

Anonymkode: eba54...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 08/10/2017 at 3:30 PM, AnonymBruker said:

 

Takk for innspill folkens. 

Noen flere tanker rundt dette? :)

Anonymkode: eba54...6aa

Anbefaler Krakow eller Warsaw i Polen. Her får du masse for pengene. Det er nesten som Polen er Europas Thailand, masse billig! Har vært der flere ganger med kun håndbagasje, 1 sekk + en liten veske 30x20x20.

Leiligheter er også super billig å leie. var der forrige måned og fikk leilighet til 350kr natta. Dette er et eksempel https://www.booking.com/hotel/pl/the-blueberry-apartments.no.html?aid=304142;label=gen173nr-1FCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaKoBiAEBmAEduAEGyAEM2AEB6AEB-AELkgIBeagCAw;sid=d19889f828148c8b63fa009461b92774;all_sr_blocks=215207603_104495911_2_0_0;checkin=2017-10-24;checkout=2017-10-26;dest_id=-510625;dest_type=city;dist=0;group_adults=1;group_children=0;hapos=6;highlighted_blocks=215207603_104495911_2_0_0;hpos=6;nflt=di%3D895;no_rooms=1;room1=A;sb_price_type=total;srepoch=1507735471;srfid=416adf8c0a822d9a2267f148225e220cd9257824X6;srpvid=6c9d6c56a1480011;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl

Bruker alltid ryanair eller norwegian, billetter rundt omkring europe finnes fra 250-1200 lett t/r. Bare les ryanair sine regler nøye, for de tjener mye av pengene om du ik kan reglene. feks, om din håndbagasje overstiger deres regler tror jeg det koster 50 EURO for hver sekk......

Fant også denne bloggen om Polen http://besokpolen.blogg.no/ 

Anonymkode: e8166...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset, men det er snakk om fra Oslo til Riga. 

Anonymkode: eba54...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor billig flyreise kan man egentlig forvente aa faa? er for eksempel under 800 kroner billig? 

Anonymkode: eba54...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Takk for forslagene folkens, men jeg ser altså etter en nettside som først viser hvilke dager det er billig å fly på. Noen forslag

til dette? :)

På https://www.momondo.no må man altså velge en dato også kommer prisen. 

 

Anonymkode: eba54...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13/11/2017 den 18.19, AnonymBruker skrev:

Takk for forslagene folkens, men jeg ser altså etter en nettside som først viser hvilke dager det er billig å fly på. Noen forslag

til dette? :)

På https://www.momondo.no må man altså velge en dato også kommer prisen. 

 

Anonymkode: eba54...6aa

Noen innspill?:)

Anonymkode: eba54...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å bruke momondo og finn når jeg søker etter flyreiser. 
I det store og hele svarer det seg ofte med direktefly eller med kun en mellomlanding som ikke varer for lenge (max 5timer). Det opplever hvertfall jeg. Med mange mellomlandinger er det stort sett behov for et lite eller større måltid under hver mellomlanding. Mat på flyplasser er ikke alltid så billig. I tillegg kjeder man seg når man venter. Fort gjort å gå innom diverse butikker og plutselig har man kjøpt seg noe. Eller setter seg ned å tar en kopp kaffe, så blir det kopp nr2, en drink, en skål peanøtter osv. 

Dette handler selvsagt også om man er selvdisiplinert nok til å holde seg unna å bruke penger i mellomtiden. Det er jo også mulig å ta med seg mat i bagasjen som er enkel og billig å spise. Bruke tid til å lese en bok, se i et blad man har med hjemmefra, surfe på mobil/ipad/pc osv. 

Men stort sett vil det nok svare seg med en billett til 3000kr tur/retur direkte enn kr 1500 med en mellomlanding. Eller kr 990 med 2 mellomlandinger. 

Husk forresten at ikke alle flyselskaper har bagasje inkludert. Da kommer det en ekstra kostnad om du ønsker å sjekke inn bagasje. 

Endret av Luckiness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

finn.no og søk på  fly, de finner de billigste eller raskeste, alt etter hva du sorterer etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt over har Norwegian lavpriskalender. SAS har også en slik mener jeg å huske. Vil ikke anbefale å bestille via et reisebyrå (supersaver, bingofly osv) hvis du har planer om noe annet enn direkterute. Bestill direkte fra selskapet du skal reise med. Hvis et fly blir forsinket sånn at du ikke rekker det neste et det reisebyrået som må hjelpe deg, ikke flyselskapet, og mange reisebyrå har åpent bare noen timer i døgnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...