Gå til innhold

Befolkningsvekst gjennom historien


WubWub

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor det skal ende? Mistenker at ting vil gå fort og gæli de neste 100 årene om vi ikke utvikler teknologien til å kolonisere verdensrommet. Etter industrialiseringen og de medisinske fremskrittene har befolkningsveksten eksplodert og den er ute av kontroll - det på en planet med knappe ressurser. 

Illustrasjoner ;

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal gjøre mitt ved å ikke bidra til befolkningsøkning. Skulle bare ønske samfunnet kunne begynne å akseptere at jeg som kvinne ikke ønsker barn.

Anonymkode: ebf9b...5f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele jordens befolkning får plass i Texas so no worry.... folk kan bosette seg utenfor byene, her vi bor er det fremdeles mange plasser der det er langt mellom husene og det gjelder resten av verden. Problemet er at folk absolutt må bo oppå hverandre!

Anonymkode: 71d10...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hele jordens befolkning får plass i Texas so no worry.... folk kan bosette seg utenfor byene, her vi bor er det fremdeles mange plasser der det er langt mellom husene og det gjelder resten av verden. Problemet er at folk absolutt må bo oppå hverandre!

Anonymkode: 71d10...3a2

Det er ikke landeareal som er utfordringen - men ressurser. Vi bruker flere ressurser enn jorden greier fornye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som ikke gidder ta dere tid til å se på youtube videoene ;

past_pop_growth.jpg

worldpopgr.gif

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordens befolkning øker, det er riktig. Men det er ikke riktig at grunnen er at folk får flere barn.

Saken er at det fødes færre barn nå enn det gjorde før, selv om befolkningen fortsetter å øke. Forklaringen er at det er færre som dør tidlig. Pga medisinske og økonomiske etc fremskritt er barnedødligheten lavere, færre dør av sykdommer og flere blir gamle. Så befolkningen vil fortsette å øke i noen tiår, før den vil stabiliseres og deretter synke (dersom dagens trend fortsetter). 

I den vestlige verden har vi hatt negativ befolkningsøkning i mange år; det er bare pga innvandring at befolkningen øker. Det er altså en misforståelse når vestlige menn og kvinner lar være å få barn eller får bare ett barn av hensyn til befolkningsøkning. 

Det vil sannsynligvis bli tøft for noen generasjoner der det vil være langt flere gamle enn unge (vi merker det jo allerede, spesielt i land som Japan), men tror neppe det blir noe verdens undergang med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kolonisere verdensrommet tror jeg er en dårlig ide. Vi har jo alle sett Star Wars og de utallige andre space war filmene.

Jeg tror vi har blitt tildelt jorden og skal holde oss her.

Men vi er uten tvil overbefolket forhold til planetens kapasitet,

Vi må forholde oss til Georgia Guidestones å forstå at selvom mange hevder de såkalte makten bak makten er ondsinnede så er det satt igang helt nødvendige tiltak for å bevare planeten og menneskerasen , ellers vil moder jord utslette oss nok en gang. Nok et mission failed. Utslette sivilisasjonen som ikke greide å ta vare på henne, og skape en ny variant igjen for et nytt forsøk. Historien gjentar seg som før.

 

GG10.jpg

Endret av Filippa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2017 den 15.55, Norre skrev:

Tror det vil stoppe seg selv. Nye dødelige sykdommer etc..

Det er en mulighet for at dette vil skje med tenke på antibiotika resistens. Om bakterier blir motstandsdyktige så vil få et enormt globalt problem.

https://www.fhi.no/sv/antibiotikaresistens/om-antibiotikaresistens/

 

Om antibiotikaresistens

Feil bruk av antibiotika kan føre til utvikling av motstandsdyktige (resistente) bakterier. Det betyr at antibiotika ikke lenger har effekt på disse bakteriene. Bakterier som er resistente mot antibiotika er et alvorlig og økende problem i hele verden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2017 den 23.52, Filippa skrev:

Kolonisere verdensrommet tror jeg er en dårlig ide. Vi har jo alle sett Star Wars og de utallige andre space war filmene.

Jeg tror vi har blitt tildelt jorden og skal holde oss her.

Men vi er uten tvil overbefolket forhold til planetens kapasitet,

Vi må forholde oss til Georgia Guidestones å forstå at selvom mange hevder de såkalte makten bak makten er ondsinnede så er det satt igang helt nødvendige tiltak for å bevare planeten og menneskerasen , ellers vil moder jord utslette oss nok en gang. Nok et mission failed. Utslette sivilisasjonen som ikke greide å ta vare på henne, og skape en ny variant igjen for et nytt forsøk. Historien gjentar seg som før.

 

GG10.jpg

Star Wars og Star Trek er fiksjon. 

Ellers så er det ikke sikkert vi har en fremtid på jorden. Om den går under så er det over og ut for oss - men om vi sprer oss til andre planeter har vi større sannsynlighet for å overleve og klamre oss fast til livet. 

For alt vi vet så kan jorden være den eneste planeten i universet som innehaver levende organismer - det er egoistisk om vi ikke deler denne gaven med resten av universet. 

Om vi blir værende på jorden kan vi møte samme skjebne som 99% av alle arter som har levd på jorden; utslettelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2017 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gjøre mitt ved å ikke bidra til befolkningsøkning. Skulle bare ønske samfunnet kunne begynne å akseptere at jeg som kvinne ikke ønsker barn.

Anonymkode: ebf9b...5f8

Hvorfor mener du Norges skal utslettes for at araberne og afrikanerne skal få 7-8 barn hver? Er du en av disse som er litt sinna på hvite?

Anonymkode: a62b4...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.9.2017 at 3:55 PM, Norre said:

Tror det vil stoppe seg selv. Nye dødelige sykdommer etc..

Ikke for å høres iskald og kynisk ut, men det hadde kanskje vært det beste? Bare tenk på hvor mye skade vi mennesker gjør, og så onde vi kan være. Jeg tror verden hadde tjent på at det var færre av oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, CoolSistah skrev:

Ikke for å høres iskald og kynisk ut, men det hadde kanskje vært det beste? Bare tenk på hvor mye skade vi mennesker gjør, og så onde vi kan være. Jeg tror verden hadde tjent på at det var færre av oss.

Kjøttetende dinosaurer , løver , hyener, ulver, haier og bjørner er ikke så hyggelig å ha med og gjøre de heller men det er naturens gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er interessant hvordan vi bekymrer oss over befolkningsveksten samtidig som vi bekymrer oss over for lave fødselstall i vestlige land. I Japan fødes det 1,4 barn per kvinne, som er kritisk lavt og vil bli et stort problem dersom noe ikke gjøres. I Norge er tallet 1,8 om jeg ikke husker feil. Det er åpenbart at vi må tenke annerledes og bli mer aksepterende ovenfor migrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se til Afrika, med antall barn de føder så blir mange av disse forskere som kan hjelpe oss til og kolonisere mars.  Afrika er vårt eneste Håp

Anonymkode: 7570f...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, CoolSistah skrev:

Ikke for å høres iskald og kynisk ut, men det hadde kanskje vært det beste? Bare tenk på hvor mye skade vi mennesker gjør, og så onde vi kan være. Jeg tror verden hadde tjent på at det var færre av oss.

Enig.

Spyr når jeg tenker på nedhugging av regnskog, plast i havet og utryddede og truede dyrearter. Jorden hadde definitivt vært en bedre plass for abolutt alle (enn oss selv), dersom det ikke fantes mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2017 den 23.52, Filippa skrev:

Kolonisere verdensrommet tror jeg er en dårlig ide. Vi har jo alle sett Star Wars og de utallige andre space war filmene.

Jeg tror vi har blitt tildelt jorden og skal holde oss her.

Men vi er uten tvil overbefolket forhold til planetens kapasitet,

Vi må forholde oss til Georgia Guidestones å forstå at selvom mange hevder de såkalte makten bak makten er ondsinnede så er det satt igang helt nødvendige tiltak for å bevare planeten og menneskerasen , ellers vil moder jord utslette oss nok en gang. Nok et mission failed. Utslette sivilisasjonen som ikke greide å ta vare på henne, og skape en ny variant igjen for et nytt forsøk. Historien gjentar seg som før.

 

GG10.jpg

Det er din rett å tro at menneskene er tildelt Jorden og at vi skal holde oss her. Det virker imidlertid som at menneskeheten kommer til å kolonisere Verdensrommet så fort man har teknologien til det. Å blande inn Star Wars-filmer i argumentasjonen er useriøst. Derfor håper jeg at du er ironisk.

At vi må "forholde" oss til The Georgia Guidestones er litt uklart. Hva mener du? Er du enig i at man bør utslette mesteparten av Jordens befolkning?

At historien gjentar seg, vet vi jo. Det skyldes at mennesker ikke vil lære. Og til slutt: Jeg er helt enig med deg i at Jorden, Universet eller rett og slett menneskene selv vil utslette menneskeheten i fremtiden. Jeg tror derimot ikke på en høyere "plan" eller "makt" bak dette. Det er naturens gang. Vekselsvis liv og død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesklig teknologi kan løse alle problemef knyttet til dagens befolkning, samt befolkningen om 100 år. Vi må investere alle resurser i teknologi samt familieplanlegging til u-land samt stoppe all migrasjon fra u-land. Vi må være strenge og sette verden og menneskehetens behov foran enkeltindividet. 

Pengene som pøses inn til ikkevestlig innvandring må heller brukes på befolkningsreduserende tiltak i land med stor befolkningsvekst, samt investeringer i teknologi.

I fremtiden kommer langt fler til å bo svært tett i megabyer som hong kong. Det er vi rett og slett nødt til for ikke å fortrenge all natur her i verden. Folk vil leve tett og urbant, og vi  kommer til å trenge alle "grønne lunger" vi har i rurale områder.

Det største problemet slik jeg ser det er Islam som en dominerende, totalitær ideologi som hemmer all teknologisk utvikling og skaper konflikter. Hvis vi ender med ufred på grunn av Islam sin fremmarsj i vesten, så vil vi ikke kunne fokusere på å investere i teknologi, og da er verden fucked.

Men til dere som sier at dere ikke skal få barn for å redde verden: dere gjør en stor feil. Menneskepopulasjonen kommer til å nå sitt "tak" uavhengig av om dere bidrar eller ikke. Hva dere gjør har altså ingen ting å si for antallet mennesker som vil tære på jorda. Det eneste det har noe å si for er den genetiske og etniske sammensetningen i verdensbefolkningen i fremtiden. Begolkningen stuger ikke i vesten, den synker! Dere reduserer ikke befolkningen, dere bare utrydder europeiske folkeslag til fordel for hovedsaklig afrikanske fra sør for sahara (som skal 4-doble sin befolkning til 4 milliarder på under 100 år, til sammenlikning er vi bare 500 mill i Europa).

Når vi når taket i vår befolkning (når resursmangel begynner å sette grenser for veksten) kan to ting skje. Enten blir det konsensus verden over om å tvinge fødselstallene ned (som i Kina) eller vi vil få den største krigen verden har sett. Siden de fleste mennesker ikke er rasjonelle og smarte, er det mest sannsynelug med det siste. Den store verdenskrigen som vil gjøre slutt på alle verdenskriger og forandre verden til det ugjenkjennelige. Som en knøttliten minoritet, og en populær "skyllebøtte" for alle problemer i verden, er jeg redd europeere vil bli utslettet med en styrke som får holocaust til å blekne (med mindre vi holder befolkningen vår sterk, sørger for å holde etniske europeere i klart flertall i områdene våre, investerer i teknologi og oppretthonder sterke forsvar) 

Anonymkode: 0f91b...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...