Gå til innhold

Jazz: kan du anbefale meg grupper og låter som du liker veldig godt?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Skulle så gjerne utvide horisonten min uten jazz-tobakk og trenger hjelp til å finne frem til musikk som det er fremdrift og glede i. Eksempellinker fra youtube mottas med stor takk. Tradjazzen har jeg problemer med å få ned, fordi den er for intenst masete...men det kan jo hende at jeg ikke har hørt det rette ennå. Hvordan knekker jeg koden på plink-plonk-jazz hvor alle spiller for seg selv, men sammen? Mysterier er til for å løses og med musikkhjelp bør det kunne rikkes i riktig retning, ikke sant?  :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker Nils Petter Molvær (spesielt Khmer-albumet hans). 

Anonymkode: fcbbe...e17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt Niels Henning Ørsted Pedersen Trio, Jan Johansson (Jazz på svenska), Stan Getz, Rickie Lee Jones (hun har ikke bare jazz, men også endel blues og noen pop), Come Shine, Jon Eberson Group, jazzplata til Lisa Ekdahl, Silje Nergård, Chet Baker og Nina Simone, og mange andre, men dette er noen av favorittene mine.

Anonymkode: 31236...a6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 25.8.2017 den 11.28, Hoppetaujenta skrev:

Skulle så gjerne utvide horisonten min uten jazz-tobakk og trenger hjelp til å finne frem til musikk som det er fremdrift og glede i. Eksempellinker fra youtube mottas med stor takk. Tradjazzen har jeg problemer med å få ned, fordi den er for intenst masete...men det kan jo hende at jeg ikke har hørt det rette ennå. Hvordan knekker jeg koden på plink-plonk-jazz hvor alle spiller for seg selv, men sammen? Mysterier er til for å løses og med musikkhjelp bør det kunne rikkes i riktig retning, ikke sant?  :jepp: 

Tord Gustavsen. Nydelig musikk å chille til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...