Gå til innhold

Gi slipp på familien til fordel for kjærligheten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har gjort det? Slik ting er nå så møter jeg mannen i mitt liv i skjul pga store konflikter. Jeg har også vert i ett forhold med han tidligere men valgte og gå derifra da mine foreldre blandet inn politi og andre personer da de var imot forholdet vårt. Men jeg klarer aldri å slutte å elske han, så vi har nå ett forhold i skjul..  mine foreldre er ekstremt kontrollerende og vil ha noe å mene i alle valg jeg tar i livet mitt. 

Anonymkode: 32887...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har gjort det? Slik ting er nå så møter jeg mannen i mitt liv i skjul pga store konflikter. Jeg har også vert i ett forhold med han tidligere men valgte og gå derifra da mine foreldre blandet inn politi og andre personer da de var imot forholdet vårt. Men jeg klarer aldri å slutte å elske han, så vi har nå ett forhold i skjul..  mine foreldre er ekstremt kontrollerende og vil ha noe å mene i alle valg jeg tar i livet mitt. 

Anonymkode: 32887...f0e

Hvorfor blandet de inn politi? Mannen i ditt liv, har han alltid behandlet deg pent?

Du kommer med altfor lite informasjon til at du egentlig kan få gode råd her nå. La oss si kjæresten din virkelig ikke er bra for deg, og familien blander seg inn av omtanke. Eller han er fantastisk for deg, og familien din er en kontrollerende gjeng. Vi vet ikke hva slags scenario det er snakk om, så du må nesten utdype en del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de tilfellene jeg har hørt om, er det enten:

a) En kontrollerende og skadelig familie, der foreldrene har store psykiske problemer og lager trøbbel og konflikt uten grunn. De blir sjalu på barnet som forsøker skaffe seg et liv uten dem.

b) Foreldrene vil arrangere ekteskap og står på sitt, barnet (altså den voksne) kan ikke leve med det, og må bryte. Eller foreldre som har urimelige store motforestillinger mot akkurat den ene kjæresten pga rasisme eller lignende. Konflikten kan ikke løses, og det er foreldrene som gir valget: enten kutt kjæreste eller vi kutter deg.

c) Foreldre som har helt rett, og vil beskytte sitt barn og kontakter politi og hjelpeapparat og gjør det de kan for at "barnet" skal komme seg ut av et skadelig forhold. Barnet kutter all kontakt.

Resultatet for den som bryter er bra (eller i det minste til det bedre) i tilfellene a), veldig vanskelig og ensomt, men kanskje det beste i tilfelle b), og katastrofalt for den det gjelder i tilfelle c).

 

 

Anonymkode: c7a1b...429

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener mannen er verdt å satse på, og at et liv sammen med han vil gjøre deg lykkelig, ser jeg ingen grunn til å holde kontakt med en familie som ikke kan unne deg å ha det godt.

Men om de ser at dette er en mann som vil ødelegge deg, så burde du kanskje høre på de. 

Kjærlighet gjør blind, og ofte ser en ikke hvor farlig personen en elsker er, før det er for sent. 

Og da har som regel andre rundt sett dette i lang tid, og ofte blitt frys ut for å prøve og hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre lurer jeg på hvorfor familien din koblet inn politiet? For meg høres det ut som om det er noe mer du ikke deler..

Bortsett fra det er jeg tilhenger av å gå inn i ting med hodet vel så mye som hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skeptisk med tanke på at de koblet inn politet. Høres ut som det er noe alvorlig. 

Jeg satser på kjærligheten nå og flytter til utlandet. Jeg bryter ikke med familien, men er vant til å se de relativt ofte og kommer naturlig nok ikke til å gjøre det nå. Ingen av oss er fra landet vi flytter til, men flytter så han kan få hjelp med det han sliter med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvorfor familien koblet inn politi. Er du mindreårig? Har du datet noen som vanker i kriminelle miljø? 

Jeg dater en mann fra utlandet. Familien vet at han er venn, men ikke kjæreste. Jeg vurderer å presentere ham for familien seinere i år. Jeg håper jo de liker ham, men jeg skal date ham uansett. Jeg ønsker å gifte meg med ham. 

Anonymkode: cb680...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Ts er tydeligvis ikke norsk (grammatikk) og det kan hende foredrene har andre krav til eventuelle kjærester. Kanskje det å ha kjæreste er forbudt i deres kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har gjort det? Slik ting er nå så møter jeg mannen i mitt liv i skjul pga store konflikter. Jeg har også vert i ett forhold med han tidligere men valgte og gå derifra da mine foreldre blandet inn politi og andre personer da de var imot forholdet vårt. Men jeg klarer aldri å slutte å elske han, så vi har nå ett forhold i skjul..  mine foreldre er ekstremt kontrollerende og vil ha noe å mene i alle valg jeg tar i livet mitt. 

Anonymkode: 32887...f0e

Spør deg selv disse to spørsmålene, er han typen til å ta med hjem til julemiddag og er du glad i julemiddag, vil du ha barn med han ? Oi det ble 3

Anonymkode: 775f6...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...