Gå til innhold

Når er det for kaldt med gummistøvler?


bib_84

Anbefalte innlegg

Det er sjelden jeg bruker gummistøvler selv, så da jeg faktisk brukte de her om dagen fikk jeg en liten påminner om hvor kaldt og klamt det faktisk er. Når tenker dere at det er for kaldt med vanlige gummistøvler til barna? Her var det ni grader og regn i dag tidlig.

Nå har jeg nettopp kjøpt Dock boots til treåringen - disse med et par tynne ullsokker i holder vel litt lengre utover høsten, kanskje like greit å pakke bort gummistøvlene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, bib_84 skrev:

Det er sjelden jeg bruker gummistøvler selv, så da jeg faktisk brukte de her om dagen fikk jeg en liten påminner om hvor kaldt og klamt det faktisk er. Når tenker dere at det er for kaldt med vanlige gummistøvler til barna? Her var det ni grader og regn i dag tidlig.

Nå har jeg nettopp kjøpt Dock boots til treåringen - disse med et par tynne ullsokker i holder vel litt lengre utover høsten, kanskje like greit å pakke bort gummistøvlene?

Vi brukte dock boots som vinterstøvel forrige sesong. De holder varmt med sokk ned til -15. Vi skal ha dock boots denne gangen også. Bytter ut vanlig støvel med dock nå i september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel hvor i landet du bor og hvor kaldt det er! Her jeg bor er det gjerne ganske mildt langt ut i september, så venter til oktober med å skifte til vinterstøvler. Men har romslige støvler med plass til ullsokker og ekstra ullsåle om nødvendig. Sånn sett så er det jo ikke nødvendig å skifte til vintersstøvler, om man har gode tykke ullsokker og ullsåler å ha i. 

 

Anonymkode: 29c6c...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg formulerte meg litt dumt, men mente når som i ved hvilken temperatur :) Klimaet er jo forskjellig i ulike deler av landet, så august her kan kanskje tilsvare oktober lengre sør. Tror uansett jeg legger bort de vanlige støvlene til jr. nå, de har ikke plass til ullsåler eller særlig tykke sokker uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, bib_84 skrev:

Mulig jeg formulerte meg litt dumt, men mente når som i ved hvilken temperatur :) Klimaet er jo forskjellig i ulike deler av landet, så august her kan kanskje tilsvare oktober lengre sør. Tror uansett jeg legger bort de vanlige støvlene til jr. nå, de har ikke plass til ullsåler eller særlig tykke sokker uansett.

Som jeg skrev over er dock boots flotte vinterstøvler også. Vi bruker de nå som gummistøvel, men bruker den også på vinteren, med sokk i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med Cherrox i barnehagen denne uken faktisk. Fordi de ofte er ute å leker tidlig på morgenen (en slags morgengym-greie) og om morgenene er det bra kaldt her nå (10-13 grader). Viktig å være varm på beina :) sa til barnehagepersonalet at de måtte si i fra hvis de opplevde barnet varm/klam og svett på beina - så skulle jeg ta med gummistøvlene igjen, men de sier det går fint! Barnet er god og varm på beina uten å være klam/svett.

Anonymkode: f8ec9...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp dock Boots. Vi bruker disse hele året 

Anonymkode: dc548...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er voksen, men etter at neoprenstøvlene kom i handelen bruker jeg aldri gummistøvler lenger. Jeg bruker Dock Boots eller tilsvarende uavhengig av årstid hvis det er vått. Og når der er så kaldt at de ikke fungerer lenger så er det heller ikke vått. Mye mer behagelig enn gummistøvler! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at Dock Bootsen er det ultimate skotøyet for små føtter 😉

I fjor trengte vi ikke kjøpe vintersko i det hele tatt pga mild vinter. Ikke trengte vi støvler heller, da Dock Booten fungerte bra. Og på de litt kjølige dagene var det bare å bruke ekstra tykk sokk.

Syns de er bedre enn cherrox siden de virker lettere i materialet 😊

 

Blir å gjøre det samme utover høsten/vinteren om været blir likedan. Hvis ikke må vi bare kjøpe noen vintersko også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg er den eneste her som virkelig misliker dockboots. Forstår virkelig ikke hva som er så bra med dem?Har prøvd de til ungene to ganger, men det var ikke noen høydare.

Anonymkode: c1bb3...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser jeg er den eneste her som virkelig misliker dockboots. Forstår virkelig ikke hva som er så bra med dem?Har prøvd de til ungene to ganger, men det var ikke noen høydare.

Anonymkode: c1bb3...004

Nå har vi bare brukt Dock boots i noen dager, men jeg synes de virker bra. Ikke så stive som cherrox og ikke så kalde og klamme som gummistøvler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser jeg er den eneste her som virkelig misliker dockboots. Forstår virkelig ikke hva som er så bra med dem?Har prøvd de til ungene to ganger, men det var ikke noen høydare.

Anonymkode: c1bb3...004

Vi har brukt dock boots en sesong og er kjempe fornøyd. De er lette, de puster og de er vanntette.  Klarer du å spesifisere hva du ikke liker ved de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...