Gå til innhold

Brud med dårlig hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen gang sett en brud med dårlig hud? Altså kanskje litt kviser/ujevnheter? 

Jeg gruer meg til jeg skal gifte meg pga huden min -for jeg ønsker så inderlig at den skal være perfekt.. Hva er deres tips til å få en strålende vakker hud til bryllupet? Drikke mye vann og spise sunt, det er det minste man kan gjøre hvert fall. Noen som slet med dårlig hud og fikk "orden" på huden før bryllupet? Gikk noen til hudpleier og tok behandlinger eller lignende?

 

Anonymkode: 7993c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Om jeg var i dine sko ville jeg oppsøkt en hudlege/dermatolog. Gå til din fastlege å få henvisning videre eller oppsøk noen privat.

Skjønner godt at du vil se fin ut på din store dag. :)

Endret av Perle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg giftet meg med elendig hud. Det har jeg hatt de siste 7 årene, så hvis jeg skal vente til den blir fin vet jeg ikke hvor lenge jeg må vente...

Hudlege/dermatolog kan fort bli dyrt (jeg har selv bare brukt epiduo, men da kan man ikke sole seg og iallefall jeg ble ekstremt tørr og sår i huden så det var ikke mye penere), så jeg hadde ikke råd til det.

Uansett, fotografen kan retusjere bildene (spør på forhånd) om det er en plage, men ellers ville jeg ikke brydd meg så mye. Skjønner ikke hvorfor alle er så opptatt av at alle skal ha perfekt hud. Det er ytterst få som har det.. Spesielt i giftealder.

Anonymkode: c50f1...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært i ett brylupp og da var huden ikke noe jeg registrerte engang. På bilder er jo de fleste retusjerte. Ikke tenk på huden din! Alle er nok bare glade og opphengt i hvor vakker du er i kjolen og registrerer ikke huden din engang! Nyt dagen din uten bekymringer !

Ellers vil jeg anbefale å bestille Mizon Snail Recovery Gel , en rosa tube med hvit kork, fra nettet om du rekker! Den gjorde huden min nesten som babyhud ila bare noen uker. Hadde ikke acne eller cyster men små urenheter.
Dra også til en kosmetolog eller hudpleier å be om renseprodukt, eller bestill Morning low ph cleanser (eller om den heter gel den også) , den inneholder tea tree som er veldig effektivt mot uren hud!

Anonymkode: 2aa0a...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG kutt ut melkeprodukter! Obs obs! De skaper kviser som pokker! Du vil få en åpenbaring 2-3 mnd etter slutt.
Ble kvitt alle kvisene på ryggen og i ansiktet av å kutte ut melkeprodukter (det som på engelsk heter Dairy, som er både melk, egg, smør, fløte, men spesielt melk er ille!)

Anonymkode: 2aa0a...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

OG kutt ut melkeprodukter! Obs obs! De skaper kviser som pokker! Du vil få en åpenbaring 2-3 mnd etter slutt.
Ble kvitt alle kvisene på ryggen og i ansiktet av å kutte ut melkeprodukter (det som på engelsk heter Dairy, som er både melk, egg, smør, fløte, men spesielt melk er ille!)

Anonymkode: 2aa0a...3b8

Jeg har ikke drukket melk de siste 5 årene, og det har ikke hjulpet min hud. Det går fint an å komme meg forslag, men så bastant også da..

Anonymkode: c50f1...1c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags hydtype har du da? Jeg trodde i "alle år" at jeg hadde fet hud pga MYE kviser fra jeg var 15 til langt oppe i 20-åra, men så viste det seg at jeg har veldig tørr hud! Og når jeg da byttet til andre kremer tilpasset tørr/ sensitiv hud ble så å si alt borte!

Jeg merker nå at hvis jeg bruker kremer tilpasset fet hus/ solkrem etc går det kun et par dager før det begynner å komme frem igjen :frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

OG kutt ut melkeprodukter! Obs obs! De skaper kviser som pokker! Du vil få en åpenbaring 2-3 mnd etter slutt.
Ble kvitt alle kvisene på ryggen og i ansiktet av å kutte ut melkeprodukter (det som på engelsk heter Dairy, som er både melk, egg, smør, fløte, men spesielt melk er ille!)

Anonymkode: 2aa0a...3b8

Unnskyld meg, men EGG går ikke under dairy, dairy går kun under produkter av melk fra kyr. Så å kutte ut egg skjønner jeg ikke helt tankegangen bak. Og det gjelder kun for de som har laktose intolleranse, de som klarer å fordøye det uten problemer får ingenting positivt ut av å kutte det ut.

Anonymkode: b3563...5f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på de andre her! Oppsøk fastlegen din og begynn på piller. Jeg gikk på et slags antibiotika tror jeg, i 10 uker, og jeg gikk fra å ha kjempestygg kvisete hud til å ha ingen kviser. Det var som et nytt liv. 

Ikke var det så dyrt heller. Jeg har kastet bort mye penger på hudprodukter før, men ingenting har gitt resultater i nærheten av dette.

Anonymkode: 7e17b...e94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hør på de andre her! Oppsøk fastlegen din og begynn på piller. Jeg gikk på et slags antibiotika tror jeg, i 10 uker, og jeg gikk fra å ha kjempestygg kvisete hud til å ha ingen kviser. Det var som et nytt liv. 

Ikke var det så dyrt heller. Jeg har kastet bort mye penger på hudprodukter før, men ingenting har gitt resultater i nærheten av dette.

Anonymkode: 7e17b...e94

Kan bli dårlig av den antibiotikaen, så les bivirkningene. Jeg klarte ikke fullføre kuren..
Også kan man ikke ta sol. Og bryllupsfotografer pleier å fraråde spraytan.

Anonymkode: c50f1...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2017 den 7.37, AnonymBruker skrev:

Ikke hør på de andre her! Oppsøk fastlegen din og begynn på piller. Jeg gikk på et slags antibiotika tror jeg, i 10 uker, og jeg gikk fra å ha kjempestygg kvisete hud til å ha ingen kviser. Det var som et nytt liv. 

Ikke var det så dyrt heller. Jeg har kastet bort mye penger på hudprodukter før, men ingenting har gitt resultater i nærheten av dette.

Anonymkode: 7e17b...e94

Husker du hva disse pillene het?

Anonymkode: ac9b8...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tetracycliner er en type antibiotika som kan hjelpe på huden. Jeg gikk på tetralysal i noen måneder og fikk perfekt hud. Men legen skriver det kun ut hvis man har ganske dårlig hud. Jeg har dårlig erfaring med hudpleiere, jeg var så desperat at jeg kjøpte alt de sa. Prøvde mange forskjellige, men til slutt møtte jeg en som sa at jeg burde gå til legen og få tetracycliner, og hun prøvde ikke å selge meg noe. Endelig noe som hjalp! 

Anonymkode: 9c78a...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, en kopp med te skrev:

isotretonoin tar knekken kviser etc. på permanent basis. Det er litt strengt å få utskrevet, men om man sier det går utover selvtillit/livskvalitet etc. så får man det.

http://www.lommelegen.no/artikkel/kviser-behandling

En del som ikke kan ta det + sjekk bivirkninger. Vet ikke om jeg ville satset på noe sånt hvis det er nærmt bryllup. Har en venninne som ble veldig dårlig.

Anonymkode: c50f1...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, en kopp med te skrev:

isotretonoin tar knekken kviser etc. på permanent basis. Det er litt strengt å få utskrevet, men om man sier det går utover selvtillit/livskvalitet etc. så får man det.

http://www.lommelegen.no/artikkel/kviser-behandling

Det tar nok ikke knekken på det permanent, sønnen min brukte det for ca 5 mnd siden. Nå har kvisene begynt å komme tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, en kopp med te skrev:

isotretonoin tar knekken kviser etc. på permanent basis. Det er litt strengt å få utskrevet, men om man sier det går utover selvtillit/livskvalitet etc. så får man det.

http://www.lommelegen.no/artikkel/kviser-behandling

 

1 time siden, Mystix skrev:

Det tar nok ikke knekken på det permanent, sønnen min brukte det for ca 5 mnd siden. Nå har kvisene begynt å komme tilbake. 

Jeg har selv gått en kur med isotretinoin, og hadde strålende hud i ca ett år etter pillenes slutt.. Etter hva jeg har lest litt rundt om på nettet, så virker det som om resultatet varierer veldig fra person til person i etterkant av kuren..

Anonymkode: 7993c...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en hudlege uansett, ts.  Kanskje du får medisiner, eller salver/kremer. Ellers har jeg hørt at microneedling/micropen skal hjelpe en del for både kviser og ny kollagendannelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/22/2017 at 1:25 AM, AnonymBruker said:

Jeg har ikke drukket melk de siste 5 årene, og det har ikke hjulpet min hud. Det går fint an å komme meg forslag, men så bastant også da..

Anonymkode: c50f1...1c4

Så ikke denne før nå. Da kommer kvisene dine av ytre årsaker (for eksempel feil hudkrem eller rens, sminke som tetter porene , at du har sensitiv hud som får acne av vanlige kjemikalier i sminke)  og ikke hormonelle.

Det er bevist at de som sliter med hormonell akne (ikke under mens da, som alle får) får det sterkt redusert om de kutter ut melkeprodukter . Dette fordi melken inneholder et spesielt hormon, husker ikke helt navnet, som får kalven til å vokse og som påvirker våre hormoner så man produserer 80% mer kviser om man i utgangspunktet har hormonell acne. Som da kun vil være 20% av det man ellers har, om man kutter ut melk.

Det er bare å google "milk acne" eller "dairy acne" om du vil ha flere kilder :)

 

Anonymkode: 41bc9...3f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke denne før nå. Da kommer kvisene dine av ytre årsaker (for eksempel feil hudkrem eller rens, sminke som tetter porene , at du har sensitiv hud som får acne av vanlige kjemikalier i sminke)  og ikke hormonelle.

Det er bevist at de som sliter med hormonell akne (ikke under mens da, som alle får) får det sterkt redusert om de kutter ut melkeprodukter . Dette fordi melken inneholder et spesielt hormon, husker ikke helt navnet, som får kalven til å vokse og som påvirker våre hormoner så man produserer 80% mer kviser om man i utgangspunktet har hormonell acne. Som da kun vil være 20% av det man ellers har, om man kutter ut melk.

Det er bare å google "milk acne" eller "dairy acne" om du vil ha flere kilder :)

 

Anonymkode: 41bc9...3f4

Nei, det gjør det ikke. Jeg bruker ikke hudkrem, rens eller sminke (ufør, dårlig økonomi).
Legen min har sagt at det er hormonelle kviser da de sitter i hormonelle områder og er av hormonell type. Jeg har selv lest journal fra dette flere ganger.

Anonymkode: c50f1...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...