Gå til innhold

13 åring som aldri får tilsnakk! Uansett


galmamma

Anbefalte innlegg

Hun har en vanskelig pubertet, hormonene raser. Hun føler seg mindre sett enn lillesøster og er sjalu. Hun har vondt fordi mor og far skilte lag.  Det kan være mange grunner til sånn oppførsel. Ingen unnskyldning men en forklaring.

Anonymkode: ce334...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør som jeg gjorde, mitt eldste tantebarn kunne få noen eksplosive sinneanfall over bagateller hvor skjellsordene haglet. Jeg satte opp et kamera så hun fikk se oppførselen sin.... jeg sa at om det kom flere slike utbrudd ville det bli lagt ut på face så hele familien fikk se oppføselen hennes.

Godtar ikke slik hormonell tenåringsdritt, nå har hun skjerpet seg og er snill mot lillebroren sin som tidligere vikelig fikk gjennomgå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roten til problemet er jentas far! 

Du og han må komme dere i terapi der dere lærer å snakke sammen på en konstruktiv måte og støtte hverandre. 
Han trenger en realitetsorientering om rollen som far. Hvis ikke er risikoen høg for at dette forholdet også går til helvete snart. 

Han er trolig livredd for å konfrontere henne, for han vil ikke bli upopulær. Han gjør henne jo ingen tjeneste med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet godt hva du snakker om. Her er 16-åringen slik. Ikke at hun klyper småsøsken, for det har hun ikke, men hun har null ønske om å hjelpe til hjemme. I det siste har det blitt slik at hvis jeg begynner å prate med henne om husarbeid så ber hun meg bare om å stoppe "jeg vil ikke ta den diskusjonen nå".... og så blir det skriking hvis jeg fortsetter. Og nå ber faren hennes meg om å stoppe opp, istedetfor å ta denne praten med datteren. Så nå er det det som er løsningen fremover, hun kan hyle og skrike for å slippe praten om husarbeid. Og hun er 16 år???? Dessverre er det slik at hjemme hos moren så slipper de unna alt og gjør akkurat som de vil. Jeg vet at min samboer er enig med meg, men han sliter med å få gjort noe, han og eksen snakker ikke sammen. De har ikke samarbeidet siden det ble slutt (det er begge sin feil) Det går utover ungene! Jeg tenker med gru på alle ungene der ute som har skilte foreldre som får gjøre akkurat hva de vil fordi foreldrene ikke samarbeider. Mon tro hvilken fremtid vi har....

Anonymkode: 4779b...908

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet godt hva du snakker om. Her er 16-åringen slik. Ikke at hun klyper småsøsken, for det har hun ikke, men hun har null ønske om å hjelpe til hjemme. I det siste har det blitt slik at hvis jeg begynner å prate med henne om husarbeid så ber hun meg bare om å stoppe "jeg vil ikke ta den diskusjonen nå".... og så blir det skriking hvis jeg fortsetter. Og nå ber faren hennes meg om å stoppe opp, istedetfor å ta denne praten med datteren. Så nå er det det som er løsningen fremover, hun kan hyle og skrike for å slippe praten om husarbeid. Og hun er 16 år???? Dessverre er det slik at hjemme hos moren så slipper de unna alt og gjør akkurat som de vil. Jeg vet at min samboer er enig med meg, men han sliter med å få gjort noe, han og eksen snakker ikke sammen. De har ikke samarbeidet siden det ble slutt (det er begge sin feil) Det går utover ungene! Jeg tenker med gru på alle ungene der ute som har skilte foreldre som får gjøre akkurat hva de vil fordi foreldrene ikke samarbeider. Mon tro hvilken fremtid vi har....

Anonymkode: 4779b...908

Ja, det er helt forferdelig!  

de har null respekt for andre voksne og er vant til at mamma og pappa forvarer de.. mån tro om mamma og pappa kan la de slippe unna i real life..  

jeg syns også at det er feil at de andre barna skal oppdras, mens dette ene barnet skal slippe unna med alt! 

Anonymkode: 7e880...637

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-08-22 den 7.17, AnonymBruker skrev:

Faren bør ikke kjefte og smelle på dattera si. Han har tross alt skilt lag med moren hennes (biologiske moren) og bør gå litt stille i gangene heretter.

Anonymkode: 87ffd...d1a

Men det er jo motsatt! -At faren er tafatt og unvikende og derfor har endt opp med trettenåring som oppføret seg som treåring. 

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest <(o¿o)>

Start å ta en samtale med han du deler livet med du, selvfølgelig blir tenpringsdatteren lite respektfull overfor de når han støtter datteren sin i alt hun gjør og når han også står imot deg. Han må også starte å slå ned på slik adferd som uakseptabelt, hun vil være umulig mot deg så lenge faren støtter den adferden. Så start med din sambooer/mann du, få han på din side og la uønsket adferd får konsekvenser så den blir korrigert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2017 den 11.50, Silje Lien skrev:

Når du tenker at du ikke gleder deg til at hun kommer, uttrykker du ganske tydelig at du ikke liker henne. Og nei, om du sa det jeg uthevet, ble det virkelig IKKE sagt på en fin måte..!

Men er det rart det da når jenta er så frekk og faren forsvarer jenta? Er jo ikke så lett for stemor når faren er grunnen til at jenta er frekk. Står ikke at hun misliker jenta. Men det blir dårlig stemning i hjemmet pga oppførselen hennes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner at det er vanskelig som stemor, men her må en alvorsprat med far til - er min tanke. hadde ikke orket det der i lengden.

Anonymkode: 504be...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg 5-åringen og flytt ut for en stund, får vondt av å høre sånt! 

En jente på 13 som oppfører seg sånn, klyper en unge i kinnet, hva f? Hormoner eller trass eller hva enn det er, sånn gjør man bare ikke!!! 

Anonymkode: 79430...cb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe fullstendig galt fatt når en 13-åring uten videre angriper ansiktet til en liten jente på bare 5 år. Der går grensen for meg. Jeg ville tatt med 5-åringen og dratt fra en mann som lar sånt skje uten en skikkelig krass reaksjon. Det er jo helt sykt! Jeg regner med at det går an å få en samværsordning der 5-åringen er hos far på andre tidspunkt enn når 13-åringen er der? Det må jo gå an å få det til når 13-åringen er såpass uberegnelig?

Anonymkode: 76c4a...215

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lever med det samme selv og her er "barnet" blitt 18. Det blir ikke bedre, det blir verre. 

Anonymkode: 54b08...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2017 den 23.50, Maleficenta skrev:

Men er det rart det da når jenta er så frekk og faren forsvarer jenta? Er jo ikke så lett for stemor når faren er grunnen til at jenta er frekk. Står ikke at hun misliker jenta. Men det blir dårlig stemning i hjemmet pga oppførselen hennes

Helt ærlig er det en sak hun burde ta opp med faren og jenta, IKKE på et forum på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Silje Lien skrev:

Helt ærlig er det en sak hun burde ta opp med faren og jenta, IKKE på et forum på nett.

Hvorfor ikke et forum? Det er jo anonymt. Er jo bedre å gå der å be om råd enn til folk man kjenner sånn at folk gpr og snakker om det og jenta får vite det av andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.8.2017 den 19.28, Maleficenta skrev:

Hvorfor ikke et forum? Det er jo anonymt. Er jo bedre å gå der å be om råd enn til folk man kjenner sånn at folk gpr og snakker om det og jenta får vite det av andre

Fordi det kun er hun, faren og jenta som får gjort noe med saken. Vi som utenforstående gjetter oss fram til ting som kanskje ikke stemmer i det hele tatt. Det er kun jenta som vet hvorfor hun reagerer som hun gjør, og kun faren som vet hvorfor han forsvarer henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Silje Lien skrev:

Fordi det kun er hun, faren og jenta som får gjort noe med saken. Vi som utenforstående gjetter oss fram til ting som kanskje ikke stemmer i det hele tatt. Det er kun jenta som vet hvorfor hun reagerer som hun gjør, og kun faren som vet hvorfor han forsvarer henne.

Men når ts ikke vet hva hun skal gjøre så må det da være lov å be om råd. Og hva faen skal hun gjøre når faren til jenta bare tar jentas parti uansett hvor frekk hun er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg kjente en sånn skillsmisse far en gang. Var livredd for å si noe som barnet sulle bli sint eller såret over. Helt ekstremt. Mye dårlig samvittighet. Hun ble veldig selvsentert og bortskjemt. Mobbet andre barn også mye... men ingen konsekvenser.. aldri.

Spurte han hvorfor han ikke satte grenser. Han sa at det klarte han bare ikke for da dro hun bare til moren og var lei seg og han fikk så dårlig samvittighet hvis han såret henne. Han sa også rett ut at han ikke skjønte hvordan kjæresten sin holdt ut med oppførselen hennes, selv hadde han gjort det slutt hvis det var omvendt. Han sa han hadde nedtelling til barnet ble 18 for da slapp han dette... (!) 

Anonymkode: 3e9f2...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Maleficenta skrev:

Men når ts ikke vet hva hun skal gjøre så må det da være lov å be om råd. Og hva faen skal hun gjøre når faren til jenta bare tar jentas parti uansett hvor frekk hun er?

Det de fleste ville gjort: ta det opp med ham. Han har helt sikkert sine grunner, så da må hun ta det opp på en grei måte, slik at han åpner seg om det. De er da voksne mennesker, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...