Gå til innhold

High waist jeans, pent eller ikke?


Pauline

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har litt problemer med å venne meg til high waist jeans. På en måte synes jeg det er pent-på andre- på den andre siden synes jeg rompen blir  "lang og flat" i slike bukser. Synes egentlig lavt liv (hoftebukser) er mest flaterende. Hadde vært greit med andre synspunkt på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er forferdelig stygt. Folk får giga-romper og store lår. 

Anonymkode: 5624d...852

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
5 minutter siden, Pauline skrev:

Hei! Jeg har litt problemer med å venne meg til high waist jeans. På en måte synes jeg det er pent-på andre- på den andre siden synes jeg rompen blir  "lang og flat" i slike bukser. Synes egentlig lavt liv (hoftebukser) er mest flaterende. Hadde vært greit med andre synspunkt på dette.

Noen få kler det for å si det sånn, de fleste andre ikke. Gleder meg til den trenden går over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjuler valker og en kan ha genser over. Ingen trenger å se at d er high waisth.

Anonymkode: e31a1...783

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lekkert om man har timeglassfasong

Anonymkode: 5ca63...3a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Veldig lite pent. Selv damer med bra kropper ser merkelig langrumpa/flatrumpa ut i de buksene. Husker jeg pleide å grøsse da jeg så i albumene fra da moren min var ung, for der hadde alle high waist jeans, og jeg tenkte at verre enn dette kan ikke bukser bli. Nå er vi nesten der igjen, det mangler bare sleng i bena. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en styggedom fra 1980-tallet.

Anonymkode: 39e8e...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig fint jeg :) bruker det selv, fordi det er mest praktisk: man slipper at valkene popper ut på siden og at buksen glir ned. Bruker alltid topper og gensre som rekker ned til hoftene, og da ser det uansett ut som en vanlig bukse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint. Men nå jeg jeg mest fornøyd med midjen min, og ikke rumpa, så da er det fint med et plagg som fremhever det. Med lave jeans tyter jo mage og valker ut, det er hvertfall uflatterende. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig fint, og penere enn bukser med lavt liv. Jeg er mest fornøyd med midjen min og vil fremheve den gjennom plagg jeg går med. Høytlivsbukser, høytlivsskjørt og kjoler som markerer midjen gjør akkurat det. 

Anonymkode: d2409...305

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pauline skrev:

Hei! Jeg har litt problemer med å venne meg til high waist jeans. På en måte synes jeg det er pent-på andre- på den andre siden synes jeg rompen blir  "lang og flat" i slike bukser. Synes egentlig lavt liv (hoftebukser) er mest flaterende. Hadde vært greit med andre synspunkt på dette.

Jeg syntes det ser forferdelig ut uansett.

Anonymkode: c465b...724

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

here we go again. Er det ingen som skjønner at det man synes er pent følger motens bølger, og endrer seg over tid....

Anonymkode: 7e5ab...5fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke å gå med high waist jeans. Føler rumpa blir skikkelig lang og flat. Ikke særlig pent. Så synes jeg det er ubehagelig å ha buksa så langt oppe.

Endret av Snuppah00
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det passer best til dem som har lang overkropp, for hvis man er kort i livet slik som meg så blir det bare ben. Jeg så på et bilde fra gudvetnår hvor jeg faktisk har på meg en sånn bukse...og det ser altså så...FAEN er det jeg har på meg liksom?! 

At en slik bukse skjuler valker er en liten overdrivelse :P Jeg har sett jenter/kvinner som får valker under og over, spesielt bak når de har en slik bukse på seg-for den har jo ikke hold-in. Ei jeg tok et fag sammen med en gang hadde flesket tytende ut oppe og nedentil. Hun hadde selvtillit men litt for mye av det for det var faktisk så lite pent at alle snakket om det. 

Anonymkode: 1f41d...4af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sverger til high waist! :) Det gjemmer valker noe jeg er veldig takknemlig for. Jeg liker dog best bukser med mange knapper. Synes de ser mest flatterende ut om man skal ha en genser eller topp som er kort.

Anonymkode: 82ce7...578

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker bukser med høye liv.

Jeg er ganske stor og har mer enn nok å ta i rundt hoftene og oppover mot midjen. Bukser med høye liv gir meg en perfekt siluett.

For ikke å snakke om hvor komfortable de er, og at man aldri må tenke på at ryggen/trusekanten vises. 

Veldig lave liv ser helt forferdelige ut på meg. Uansett hvor stor buksa er i størrelsen blir jeg seendes ut som en muffins. Bukser med medium høyt liv  er ikke like ille, men ødelegger siluetten min og gir meg en ikke-eksisterende midje siden alt blir presset litt oppover på magen min og fyller igjen den naturlige midjen jeg har, og skaper ofte et rart lite hakk rundt magen istedet - under den naturlige midjen.

Håper bukser med høye liv forblir i butikken til evig tid, men om noen år skal dere se at alle sånne bukser forsvinner helt, og blir erstattet med veldig lave liv igjen. ;)

(Når det er sagt så bruker jeg sikkert de buksene litt "feil", siden jeg liker å ha gensere og topper OVER buksen, sånn at det høye livet ikke vises direkte. Så jeg bruker de buksene mest for siluetten og komforten sin skyld, ikke utseende til buksa. Men skal man ha på seg korte topper/gensere som er veldig in nå, synes jeg bukser med høye liv er et absolutt must, som f.eks her. :) )

Anonymkode: 81636...1c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg ser er jenter med high waist jeans og magetopp. Synes det er veldig få som kler og man får lang rumpe som ts sier 

Anonymkode: b933c...87f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig synes jeg det passer best til dem som har lang overkropp, for hvis man er kort i livet slik som meg så blir det bare ben. Jeg så på et bilde fra gudvetnår hvor jeg faktisk har på meg en sånn bukse...og det ser altså så...FAEN er det jeg har på meg liksom?! 

At en slik bukse skjuler valker er en liten overdrivelse :P Jeg har sett jenter/kvinner som får valker under og over, spesielt bak når de har en slik bukse på seg-for den har jo ikke hold-in. Ei jeg tok et fag sammen med en gang hadde flesket tytende ut oppe og nedentil. Hun hadde selvtillit men litt for mye av det for det var faktisk så lite pent at alle snakket om det. 

Anonymkode: 1f41d...4af

Det sier vel mest om dere. Greit at noe er lite pent, men det krever ikke mye å holde munn om det til andre. 

Anonymkode: d2409...305

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...