Gå til innhold

Ekstrajobb, betale 44% i skatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er student, men har en ekstra jobb i butikk og sommer har jeg jobbet fullt på grunn av ferietid, ca 2 måneder.

Fikk melding om at skattetaten hadde forhøyet skattekortet mitt med 44%...?

jeg begynner på skole igjen nå å da blir det jobb når dem trenger meg... 

Kan skattekontoret bare gå inn å sjekke de siste 2 månedene å finne ut jeg betaler for lite skatt å plutselig sette opp prosenten min sånn? 

 

 

Anonymkode: 4fb20...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan endre skattekortet ditt selv etter inntekten din. Dersom du har skatter for lite, altså tjent for mye i forhold til det du har skattet til nå, må du skatte en ganske høy prosent resten av året for å ikke få baksmell. 

Anonymkode: 56a9a...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å forandre det, men kommer opp at jeg ikke får forandret det, det står " til manuell behandling" 

ts

Anonymkode: 4fb20...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan endre skattekortet ditt selv etter inntekten din. Dersom du har skatter for lite, altså tjent for mye i forhold til det du har skattet til nå, må du skatte en ganske høy prosent resten av året for å ikke få baksmell. 

Anonymkode: 56a9a...c2c

Er det det dem har gått utifra, at jeg har fått full jobb kansje.. da blir det jo feil uansett...

ts

Anonymkode: 4fb20...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri opplevd, eller hørt om, at Skatteetaten har økt skatten i løpet av året - da burde jo restskatt vært nærmest ikkeeksisterende dersom det fungerte slik..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt opp frikortet ditt før du fikk skattekort, så kan du ende med sånne satser 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, applestories skrev:

Har aldri opplevd, eller hørt om, at Skatteetaten har økt skatten i løpet av året - da burde jo restskatt vært nærmest ikkeeksisterende dersom det fungerte slik..

Ja jeg forstår ikke dette, jeg får ringe dem imorgen, men ville gjerne høre om det er flere som har opplevd dette? 

Jeg har ikke søkt om å forandre prosenten så da må jo noen har kontaktet dem eller tatt stikkprøver...

ts

Anonymkode: 4fb20...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, smilo skrev:

Har du brukt opp frikortet ditt før du fikk skattekort, så kan du ende med sånne satser 

Nei jeg har ikke frikort heller...

ts

Anonymkode: 4fb20...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...