Gå til innhold

Ekstrajobb, betale 44% i skatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er student, men har en ekstra jobb i butikk og sommer har jeg jobbet fullt på grunn av ferietid, ca 2 måneder.

Fikk melding om at skattetaten hadde forhøyet skattekortet mitt med 44%...?

jeg begynner på skole igjen nå å da blir det jobb når dem trenger meg... 

Kan skattekontoret bare gå inn å sjekke de siste 2 månedene å finne ut jeg betaler for lite skatt å plutselig sette opp prosenten min sånn? 

 

 

Anonymkode: 4fb20...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan endre skattekortet ditt selv etter inntekten din. Dersom du har skatter for lite, altså tjent for mye i forhold til det du har skattet til nå, må du skatte en ganske høy prosent resten av året for å ikke få baksmell. 

Anonymkode: 56a9a...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å forandre det, men kommer opp at jeg ikke får forandret det, det står " til manuell behandling" 

ts

Anonymkode: 4fb20...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan endre skattekortet ditt selv etter inntekten din. Dersom du har skatter for lite, altså tjent for mye i forhold til det du har skattet til nå, må du skatte en ganske høy prosent resten av året for å ikke få baksmell. 

Anonymkode: 56a9a...c2c

Er det det dem har gått utifra, at jeg har fått full jobb kansje.. da blir det jo feil uansett...

ts

Anonymkode: 4fb20...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri opplevd, eller hørt om, at Skatteetaten har økt skatten i løpet av året - da burde jo restskatt vært nærmest ikkeeksisterende dersom det fungerte slik..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt opp frikortet ditt før du fikk skattekort, så kan du ende med sånne satser 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, applestories skrev: