Gå til innhold

Hvor mye gir du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye gir dere til redd barna, eller lignende organisasjoner? 

Jeg har aldri gitt til de nesten fordi jeg blir fy forbanna når man ser millionlønningene til topplederene. For litt tilbake så kom det frem at WHO brukte milliard beløp på flotte reiser. Finnes det egentlig noen organisasjoner som ikke driver på slik?

Anonymkode: d1991...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting. Grunnen er at gir du noe og de får tak i navnet eller nummeret ditt, så har du det gående med tigging i det uendelige. De selger og adresselister til andre som igjen kan selge opplysningene videre, og så har du hele gjengen av frivillige organisaskjoener på tigging om hjelp og støtte gående. 

Gav en periode til Stine Sofies stiftelse. Grunnen er at de gjør et viktig arbeid. Men de ble så grådige i sin bønn om pengestøtte at jeg måtte si stopp. Det ble plagsomt.

Anonymkode: bd7a4...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fem flate ører. Gir noen tusen til WWF hvert år

Anonymkode: ad4c3...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir en hundrings til en sliten narkoman i ny og ne. Fint å vite at jeg hjelper direkte.

Anonymkode: 96f9b...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir 40 til middag hos Bymisjonen, har et fadderbarn i SOS barnebyer, er visst medlem av Redd Barna. Deltar også alltid på tv-aksjonen om høsten, stort sett som bøssebærer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender kun penger til barnehjem som ikke støttes av redd barna og røde kors osv. Samler inn klær og leker og sender til Afrika uten organisasjoners hjelp.

Anonymkode: dfb4c...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir en hundrings til en sliten narkoman i ny og ne. Fint å vite at jeg hjelper direkte.

Anonymkode: 96f9b...818

Hjelper? Finansierer narkotikaforbruket til den narkomane er vel mer korrekt😊

Anonymkode: eea4c...035

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper? Finansierer narkotikaforbruket til den narkomane er vel mer korrekt😊

Anonymkode: eea4c...035

Er vel bedre at det finansieres av tigging, da er det frivillig å gi. Enn av kriminalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper mat og drikke til norske tiggere. Bidrar penger til en organisasjon her i kommunen som gir bort poser med julemat og noen gaver til familier som trenger det. Når ikke det er for mye trykk på jobben så hjelper jeg med å reise rundt til butikker og bedrifter for å se om de kan donere noe eller selge oss mat og ting rimelig. 

Anonymkode: 2af4d...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting, nøyaktig av samme grunn som du beskriver. 

Gir småbeløp som f.eks. 100 kr til små, lokale organisasjoner jeg vet bruker de riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper? Finansierer narkotikaforbruket til den narkomane er vel mer korrekt😊

Anonymkode: eea4c...035

Ja, det er å hjelpe dem der og da. Det er ikke som om den narkomane løper inn på rusavvenning om jeg ikke gir noe, men kanskje det blir en dag som er litt bedre enn andre.

Anonymkode: 96f9b...818

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv med veldighet i Afrika, så jeg ser med egne øye at alle pengene jeg gir går til rette formålet, og jeg får også dokumentert for venner og familie og bekjente som donerer til arbeidet vi gjør. 

Anonymkode: 63c28...959

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye gir dere til redd barna, eller lignende organisasjoner? 

Jeg har aldri gitt til de nesten fordi jeg blir fy forbanna når man ser millionlønningene til topplederene. For litt tilbake så kom det frem at WHO brukte milliard beløp på flotte reiser. Finnes det egentlig noen organisasjoner som ikke driver på slik?

Anonymkode: d1991...200

Ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Jeg donerer klær (og andre ting jeg ikke har behov for lenger) til for eksempel Fretex eller lignende. 

 I tillegg til noen kroner til for eksempel Regnskogfondet i ny og ne. 

 Men Leger uten grenser eller Redd Barna er ikke noe jeg gidder å gi til lenger... 

Anonymkode: 89f5f...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i over tjue år støttet Norsk Luftambulanse, noe jeg mener er et supert tiltak som kommer norske folk i ytterst nød til gode. Er litt i mot å skulle sende pengene ut av landet og hjelpe "alle andre" rundt om i verden. Ville støtte noe her hjemme, vi trenger jo også hjelp innimellom. Så da det var en kampanje på jobben en gang i 1995, signerte jeg på og ble medlem av Norsk LuftAmbulanse. Koster 700-800 kr i året for familiemedlemsskap.

Sånn år om annet hender det jeg støtter de ekstra også. De sender jo ut giroer for ulike kampanjer nå og da, ting de trenger ekstra støtte til. F.eks. støttet jeg med 200 kr da de samlet inn penger til nye og bedre hjertestartere å ha i helikopterne sine.

Donerer også klær og sko (når det ryddes i skapene hjemme) til Frelsesarmeen. For litt siden bar jeg ut tre smekkfulle poser med nesten ubrukte jeans som guttungen hadde vokst i fra og la i Frelsesarmeen containeren her.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir aldri penger til store organisasjoner. Donerer klær, mat og annet som er nødvendig avhengig av årstid til den lokale Frelsesarmeen. Da vet jeg at det går ut til trengende mennesker omgående. 

Som nå så trengte de skolesekker og andre ting til skolestart for barn av fattige foreldre, så da donerte jeg det jeg kunne

Også pleier jeg å donere mat og utstyr til de lokale hjelpeorganisasjonene som hjelper dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gir fast 300 kr til sos barnebyer og 200 kr til et "privat" barnehjem i Afrika hver mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber selv med veldighet i Afrika, så jeg ser med egne øye at alle pengene jeg gir går til rette formålet.

Anonymkode: 63c28...959

Hva vil det si? I lomma til de mange administrasjonsleddene i Vesten og Afrika?

Anonymkode: 8b06c...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt månedlig til Leger uten Grenser, men har ikke gitt i det siste siden jeg er student. Når jeg er ferdigutdannet skal jeg begynne å gi igjen. Det er en flott organisasjon å gi penger til. 

Anonymkode: 7e5fc...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...