Gå til innhold

Vanlig å booke overnatting på samme hotell som bryllupet er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at gjester booker overnatting på samme hotell som bryllupet skal være? Eller velger man overnatting ut i fra pris feks? Er litt usikker på om jeg skal på et annet hotell enn det hotellet bryllupet er på, siden jeg synes en natt på bryllupshotellet er litt dyrt... Kom gjerne med erfaringer. Takk! 

 

Anonymkode: 0bbb5...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill der du vil. Våre gjester fikk "spesialpris" på overnatting, men en stund før bryllupet fikk jeg spørsmål fra hotellet om det stemte at ingen skulle overnatte. Viste seg at alle hadde funnet (mye) rimeligere alternativer andre steder (sentrum i "stor" norsk by ,kort vei til alternativene). Noen hadde sågar booket på Airbnb. Voksne folk bestemmer selv hvor de vil bo. 

 

 

Anonymkode: 00728...c6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å overnatte på hotellet. Det samme gjorde utrolig mange av våre gjester, så mot slutten av middagen fikk vi toastmaster til å si at klokken x vil brudeparet gå til frokost, og de som vil være med kan gjerne det.

Så hadde vi avtalt med hotellet at den haugen med kaker vi hadde til overs ble servert etter frokosten. Vi var veldig fornøyd med denne ordningen, og følte det ble en fantastisk avslutning på dagen som var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tonio skrev:

Vi valgte å overnatte på hotellet. Det samme gjorde utrolig mange av våre gjester, så mot slutten av middagen fikk vi toastmaster til å si at klokken x vil brudeparet gå til frokost, og de som vil være med kan gjerne det.

Så hadde vi avtalt med hotellet at den haugen med kaker vi hadde til overs ble servert etter frokosten. Vi var veldig fornøyd med denne ordningen, og følte det ble en fantastisk avslutning på dagen som var.

Regner med at gjestene som ikke overnattet på hotellet også ble invitert på kaffe og kaker etter frokosten, da, uten ekstra kostnader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tonio skrev:

Vi valgte å overnatte på hotellet. Det samme gjorde utrolig mange av våre gjester, så mot slutten av middagen fikk vi toastmaster til å si at klokken x vil brudeparet gå til frokost, og de som vil være med kan gjerne det.

Så hadde vi avtalt med hotellet at den haugen med kaker vi hadde til overs ble servert etter frokosten. Vi var veldig fornøyd med denne ordningen, og følte det ble en fantastisk avslutning på dagen som var.

Det hørtes jo koselig ut! Praktisk sett så er det jo bedre å bo på samme hotell som bryllupet. Enklere å freshe seg opp litt i løpet av kvelden, slipper å tenke på transport etc. 

Anonymkode: 0bbb5...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Rosalie skrev:

Regner med at gjestene som ikke overnattet på hotellet også ble invitert på kaffe og kaker etter frokosten, da, uten ekstra kostnader. 

Dette er hvorfor jeg sjeldent gidder å poste på denne delen av forumet lengre.

Bryllupet var over, det ville vært rart og unaturlig å invitere folk til ett hotell dagen etter for rester som vi ikke visste om engang før samme dagen. Nå har jeg har delt det jeg hadde å dele mtp førstepost og har ikke mer å tilføye i tråden. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes jo koselig ut! Praktisk sett så er det jo bedre å bo på samme hotell som bryllupet. Enklere å freshe seg opp litt i løpet av kvelden, slipper å tenke på transport etc. 

Anonymkode: 0bbb5...40d

Det var veldig koselig, og også behagelig å ha rom å forholde seg til. Jeg er ikke i tvil om at hvis jeg noen sinne skal være med å feire ett bryllup på hotell igjen, så overnatter jeg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

Dette er hvorfor jeg sjeldent gidder å poste på denne delen av forumet lengre.

Bryllupet var over, det ville vært rart og unaturlig å invitere folk til ett hotell dagen etter for rester som vi ikke visste om engang før samme dagen. Nå har jeg har delt det jeg hadde å dele mtp førstepost og har ikke mer å tilføye i tråden. 

Det var veldig koselig, og også behagelig å ha rom å forholde seg til. Jeg er ikke i tvil om at hvis jeg noen sinne skal være med å feire ett bryllup på hotell igjen, så overnatter jeg. :)

Jo, dere inviterte jo i realiteten på restefest. Men bare de som bodde på rett hotell. Frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosalie skrev:

Jo, dere inviterte jo i realiteten på restefest. Men bare de som bodde på rett hotell. Frekt.

Uenig med deg. Absolutt ikke frekt. Da synes jeg det er frekkere å ha feks kaffegjester i et bryllup eller bare dele ut et par bonger til drikke etter middagen enn å invitere gjester som bor på bryllupshotellet til "restefest" dagen derpå. 

Anonymkode: 0bbb5...40d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...