Gå til innhold

Hermes Birkin, gammel dame-veske!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden den forrige tråden min tydeligvis ble ødelagt av et troll starter jeg en ny. Denne gangen uten bilde, eneste grunn til at jeg linket til den bloggen som jeg for øvrig så for første gang den dagen (og ikke kommer til å lese igjen) var for å vise bilder av vesken, men de fleste vet vel hvordan den ser ut. Jeg syns ikke den er pen, ihvertfall ikke på folk under 80. Minner om noe min gamle bestemor gikk med. Det har ingenting med misunnelse å gjøre for de som tror det, jeg har uten problemer råd til å kjøpe den, men ville ikke hatt den om jeg så fikk den gratis og ville byttet den i noe annet om jeg fikk den i gave. Syns det er noe med formen og designet som er så gammel dame. Klassisk ja, men trenger ikke være pen for å være klassisk. Til og med Louis Vuitton er penere, enda så blodharry de veskene er. Spesielt stygg er Birkin i rød og gul. En liten smule penere i brun og svart. Men det styggeste jeg har sett er fake Birkin i skai, men fakede merkevarer er en grusom industri uansett. Kanskje jeg vil like den når jeg blir 80. Den ekte selvfølgelig. 

Anonymkode: 0f634...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes de (I alle størrelser) ser kjerring ut i tan/beige/brun, men er sprek i farger som gul, rød og blå. 

Anonymkode: 88952...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sukrin skrev:

Men hvorfor vil du diskutere en veske du ikke liker?

Diskuterer man bare ting man liker her inne? Det var nytt for meg. Jeg trodde man kunne diskutere både ting man liker og ikke liker her inne jeg. :klo: Jeg lurer bare på hva folk ser i den veska og hvorfor folk vil ha den. Er det bare fordi man ser rik ut og tror man er vellykket om man bruker den? Ville dere kjøpt den om den hadde sett klin lik ut, (og selvfølgelig ikke hadde vært fake), men kostet 3000 kr i stedet? 

Anonymkode: 0f634...3d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er pen. Ikke fantastisk pen, men pen og klassisk. Grunnen til prisen er nok at alt er gjort for hånd, ned til hver minste stikning. Synes generelt Hermes har mye flotte varer :) 

Anonymkode: 21057...d71

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke Teddy Blake er så fine heller. Ser ut som billige etterlikninger av Hermes Birkin og de er jo ganske billige også. Sikkert gull verdt for de som ikke har råd til Hermes Birkin og ikke vil kjøpe fake. Ingen burde kjøpe fake, det skulle vært forbudt! Hermes har noen fine skjerf da, men Birkin-veskene syns jeg som sagt er gammel dame-vesker. 

Anonymkode: 0f634...3d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke Teddy Blake er så fine heller. Ser ut som billige etterlikninger av Hermes Birkin og de er jo ganske billige også. Sikkert gull verdt for de som ikke har råd til Hermes Birkin og ikke vil kjøpe fake. Ingen burde kjøpe fake, det skulle vært forbudt! Hermes har noen fine skjerf da, men Birkin-veskene syns jeg som sagt er gammel dame-vesker. 

Anonymkode: 0f634...3d1

Teddy Blake er et eget designermerke og er ikke falske vesker. Faktisk designet han den vesken som ligner Birkin før Hermes. Bare Google det. Billig og billig, jeg betalte over 4000kr for min, og det er ekte skinn og laget i Italia.

Endret av Lovelulu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Teddy Blake er et eget designermerke og er ikke falske vesker. Faktisk designet han den vesken som ligner Birkin før Hermes. Bare Google det. Billig og billig, jeg betalte over 4000kr for min, og det er ekte skinn og laget i Italia.

Jeg har aldri sagt at Teddy Blake er falske vesker. Les det jeg skrev en gang til. Jeg vet at det er et eget merke, jeg er ikke rørt sammen i ei bøtte. 4000 er billig i forhold til det en Birkin koster. 

Anonymkode: 0f634...3d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sagt at Teddy Blake er falske vesker. Les det jeg skrev en gang til. Jeg vet at det er et eget merke, jeg er ikke rørt sammen i ei bøtte. 4000 er billig i forhold til det en Birkin koster. 

Anonymkode: 0f634...3d1

Ja det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint alternativ for de som ønsker seg Birkin, men ikke har råd da siden de likner litt. :) Men personlig syns jeg begge er mindre pene og gammel dame, men det er bare min personlige smak. 

Anonymkode: 0f634...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint alternativ for de som ønsker seg Birkin, men ikke har råd da siden de likner litt. :) Men personlig syns jeg begge er mindre pene og gammel dame, men det er bare min personlige smak. 

Anonymkode: 0f634...3d1

De ligner veldig :) Og jeg elsker Birkin veskene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lovelulu skrev:

De ligner veldig :) Og jeg elsker Birkin veskene :)

Jepp. :) Veldig godt håndarbeid i Birkin veskene da, skulle bare mangle til den prisen, da må det være perfekt. Kanskje jeg begynner å like den når jeg blir gammel. 

Anonymkode: 0f634...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. :) Veldig godt håndarbeid i Birkin veskene da, skulle bare mangle til den prisen, da må det være perfekt. Kanskje jeg begynner å like den når jeg blir gammel. 

Anonymkode: 0f634...3d1

Nå er det flest unge mennesker som kjøper denne Birkin, og veldig få 80 åringer, men du kan jo bli en av dem da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lovelulu skrev:

Nå er det flest unge mennesker som kjøper denne Birkin, og veldig få 80 åringer, men du kan jo bli en av dem da :)

Vet, men jeg syns den er gammel dame selv om jeg er relativt ung. Haha! :fnise: 

Anonymkode: 0f634...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sagt at Teddy Blake er falske vesker. Les det jeg skrev en gang til. Jeg vet at det er et eget merke, jeg er ikke rørt sammen i ei bøtte. 4000 er billig i forhold til det en Birkin koster. 

Anonymkode: 0f634...3d1

Rørt sammen i en bøtte!!🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juliannaos skrev:

Rørt sammen i en bøtte!!🤣🤣🤣

Ja? Har du ikke hørt det uttrykket før? 

Anonymkode: 0f634...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...