Gå til innhold

Hjemmekontor i spisestuen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi driver å pusser opp og spisestuen står for tur.. Huset skal selges så det er ikke vi selv som skal bo her når det står ferdig.. Trenger derfor litt innspill fra andre enn meg og mannen:rolleyes: 

Kjøkkenet skal etter planen få en liten spisegruppe med spisestue sofa.. Tanken her er at når man lager mat v kjøkkenøya så kan man se på barn som gjør lekser, eller snakke med gjester osv.. Men så har vi også en spisestue! Vi lurer litt på å sette inn en bokhylle installasjon langs vinduet med skrivebord også ha spisebord osv midt i rommet. En annen løsning er å lage "kontor" løsning på kjøkkenet. Legger ved noen bilder av hva vi tenker. Boligen er forøvrig en sveitservilla. Jeg er redd folk flest kan synes det å ha kontor/spisestue i ett er et irritasjonsmoment m tanke på rot osv så er åpen for forslag! 80e920aecee251e1e138b56645db1ed9.jpgd34b50097892f2c0d359c2fe58f853f4--office68622afe2b96aeb50a8e0e2de3416367--small-

Anonymkode: 7e9d0...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det første bildet var kult, men de siste ble litt voldsomme løsninger for kjøkken/spisestue. 

Tenker at en kontorløsning i spisestue kan fungere godt hvis det er gjort på en måte som gjør det mulig å skjule papirer og "kontorstæsj" på en enkel måte hvis man trenger det. Og kanskje bruke pulten til å ha mat på hvis det er et større selskap!? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hVORFOR ØNSKER DERE Å INNREDE DEN MED KONTORPULT, NÅR DEN ALLIKEVEL SKAL SELGES? Det er ikke sikkert at kjøperne ønsker å ha denne løsningen.

Anonymkode: afe0b...7ba

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette møbler dere skal ta med dere, eller fastmonterte møbler? 

Om dere skal selge ville jeg absolutt IKKE laget til noe mer fastmontertemøbler! Om jeg måtte kjøpe noe med benk i stedet for stoler ved spisebordet, en fastmontert benk, som var helt ny, og som jeg da betalte for bare for å måtte fjerne og så pusse opp der den har vært montert, hadde det helt klart trukket ned. Samme med kontor i spisestuen. Det vil jeg IKKE ha. 

Et vennepar kjøpte nylig en bolig som forrige eier nettopp hadde pusset opp for å selge. Det var valgt masse dyre og idiotiske løsninger for en barnefamilie, som gjorde at de var veldig i tvil om de ville kjøpe. For når eier har brukt x antall kroner på å pusse opp, vil det påvirke salgsprisen. Og når det første de gjør før de flytter inn er å rive ut alt det helt nye, som de har betalt for, og så må bruke penger på å pusse opp helt på nytt, så blir det jo ekstra dyrt for dem, og en negativ ting ved boligen. 

Anonymkode: 0d2a1...495

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Vi driver å pusser opp og spisestuen står for tur.. Huset skal selges så det er ikke vi selv som skal bo her når det står ferdig.. Trenger derfor litt innspill fra andre enn meg og mannen:rolleyes: 

Kjøkkenet skal etter planen få en liten spisegruppe med spisestue sofa.. Tanken her er at når man lager mat v kjøkkenøya så kan man se på barn som gjør lekser, eller snakke med gjester osv.. Men så har vi også en spisestue! Vi lurer litt på å sette inn en bokhylle installasjon langs vinduet med skrivebord også ha spisebord osv midt i rommet. En annen løsning er å lage "kontor" løsning på kjøkkenet. Legger ved noen bilder av hva vi tenker.

1) Boligen er forøvrig en sveitservilla.

2) Jeg er redd folk flest kan synes det å ha kontor/spisestue i ett er et irritasjonsmoment m tanke på rot osv så er åpen for forslag!

Anonymkode: 7e9d0...8b0

1) Da er det vel mange nok rom i villaen, til å kunne bruke et eget rom til kontor, dersom kjøperne ønsker dette.

2) Nettopp! Du vet aldri hvordan kjøperen ønsker å innrede villaen. Hør på rådene fra AB 0d2a1...495  over!

Anonymkode: afe0b...7ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig synes jeg hjemmekontor i spisestuen er litt kjipt. Blir stressa bare jeg ser en mac. :P Og i ei spisestue skal man kose seg og slappe av. :) Kanskje det kan funke hvis du skiller den mer av fra resten?

Anonymkode: 0d2bc...753

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor innreder dere et hus som skal selges? Vi har et skatoll i (den store) spisestuen vår, det fungerer som hjemmekontor, med spisebordet som ekstrapult når det er mye i bruk som kontor. Når det er spisestue stappes permer og papirer og laptoper inn i skatollet som lukkes. Jeg ønsker ikke bytte det med en fastmontert løsning? Et sånt smalt pc-bord kan være stilig og praktisk i en spisestue, det kan dere få bruk for i deres nye hjem, og dere får vist fram at spisestuen har plass til slike løsninger.

Anonymkode: 412a4...2a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lag kontor i spisestuen. Ikke bruk penger på fastmonterte møbler som andre sannsynligvis vil kaste ut etterpå. For meg hadde det dradd ned inntrykket om jeg visst at jeg måtte begynne å pusse opp den nyoppussede spisestuen pga skrumerker i veggene fra at hjemmekontor som det er rikelig med plass til på mer egnede rom i huset. 

Anonymkode: 61815...320

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Er Sveitservillaen fredet? Har du lov til å borre i veggene og fastmontere ting slik du har tenkt? Kanskje du kan få ideer herfra http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article9733063.ece

 

Anonymkode: afe0b...7ba

Hvorfor skal den være fredet? Med mindre den har en helt spesiell historie eller er tegnet av en ekstra interessant arkitekt e.l. vil jeg tro sannsynligheten for at huset er fredet er ganske liten.

Anonymkode: 17055...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Villaen er ikke fredet. Hører flere fraråder å bygge inn moduler så mulig vi avventer det. Grunnen til at vi "innreder" en bolig vi skal selge er fordi den skal seksjoneres og selges "innflyttningsklar". Boligen er i dag ikke mulig å bo i da den er strippet.. Synes det virker lettere å selge den ferdig innredet enn et skall ; )  Men mye mulig vi bare beholder spisestuen som spisestue.. :) Setter pris på tilbakemeldinger så takk! 

Anonymkode: 7e9d0...8b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Villaen er ikke fredet. Hører flere fraråder å bygge inn moduler så mulig vi avventer det. Grunnen til at vi "innreder" en bolig vi skal selge er fordi den skal seksjoneres og selges "innflyttningsklar". Boligen er i dag ikke mulig å bo i da den er strippet.. Synes det virker lettere å selge den ferdig innredet enn et skall ; )  Men mye mulig vi bare beholder spisestuen som spisestue.. :) Setter pris på tilbakemeldinger så takk! 

Anonymkode: 7e9d0...8b0

Det hadde vært lurt å informert om dette i hovedinnlegget. Skal villaen selges som hybelhus?
Uansett ville ikke jeg møblert rommene (som ved å skru fast kontormøbler m.m.).

Anonymkode: afe0b...7ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Villaen er ikke fredet. Hører flere fraråder å bygge inn moduler så mulig vi avventer det. Grunnen til at vi "innreder" en bolig vi skal selge er fordi den skal seksjoneres og selges "innflyttningsklar". Boligen er i dag ikke mulig å bo i da den er strippet.. Synes det virker lettere å selge den ferdig innredet enn et skall ; )  Men mye mulig vi bare beholder spisestuen som spisestue.. :) Setter pris på tilbakemeldinger så takk! 

Anonymkode: 7e9d0...8b0

Jeg ville faktisk foretrukket å kjøpe et skall heller enn en nyoppusset leilighet etter noen andres smak eller i en stil som ikke er min greie. Det er en sjelden mulighet for en boligkjøper å kunne få kjøpt noe som de virkelig kan innrede etter egen smak og stil  så fremt det ikke er et nybygg. 

Anonymkode: 2bde9...a47

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville faktisk foretrukket å kjøpe et skall heller enn en nyoppusset leilighet etter noen andres smak eller i en stil som ikke er min greie. Det er en sjelden mulighet for en boligkjøper å kunne få kjøpt noe som de virkelig kan innrede etter egen smak og stil  så fremt det ikke er et nybygg. 

Anonymkode: 2bde9...a47

Enig i dette. 

Anonymkode: 34924...b4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2017 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Hei! Villaen er ikke fredet. Hører flere fraråder å bygge inn moduler så mulig vi avventer det. Grunnen til at vi "innreder" en bolig vi skal selge er fordi den skal seksjoneres og selges "innflyttningsklar". Boligen er i dag ikke mulig å bo i da den er strippet.. Synes det virker lettere å selge den ferdig innredet enn et skall ; )  Men mye mulig vi bare beholder spisestuen som spisestue.. :) Setter pris på tilbakemeldinger så takk! 

Anonymkode: 7e9d0...8b0

Hvorfor velger dere å seksjonere den og å selge den "innflyttningsklar"?

Anonymkode: afe0b...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er av gammelt av to bo enheter, altså en del oppe og en del nede. Vi tror vi får mest for boligen ved å selge leilighetene enkeltvis.. i steden for samlet. Selvsagt kunne man lagt ut et skall for salg, men her kreves det mye arbeid og folk flest har ikke den kompetansen. Vi er ønsker å selge raskt og tenker det er lettere å finne kjøpere for "flytt rett inn" enn brukt alle helger, ferier, og fridager på å pusse opp prosjekt. Har også litt med hvor dette er/nærhet til offentlig kommunikasjon osv uten at jeg skal gå så mye inn på det. 

Anonymkode: 7e9d0...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 8/22/2017 at 8:28 PM, AnonymBruker said:

Fordi det er av gammelt av to bo enheter, altså en del oppe og en del nede. Vi tror vi får mest for boligen ved å selge leilighetene enkeltvis.. i steden for samlet. Selvsagt kunne man lagt ut et skall for salg, men her kreves det mye arbeid og folk flest har ikke den kompetansen. Vi er ønsker å selge raskt og tenker det er lettere å finne kjøpere for "flytt rett inn" enn brukt alle helger, ferier, og fridager på å pusse opp prosjekt. Har også litt med hvor dette er/nærhet til offentlig kommunikasjon osv uten at jeg skal gå så mye inn på det. 

Anonymkode: 7e9d0...8b0

Jeg tror likevel at det ikke lønner seg å legge ned den innsatsen, de fleste regnestykker viser jo det i forhold til slike storoppussinger at det ikke lønner seg. Hva med å bare gjøre det klart til å sette inn kjøkkeninnrednig etc og la folk ta resten selv?

Anonymkode: 2bde9...a47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/22/2017 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Fordi det er av gammelt av to bo enheter, altså en del oppe og en del nede. Vi tror vi får mest for boligen ved å selge leilighetene enkeltvis.. i steden for samlet. Selvsagt kunne man lagt ut et skall for salg, men her kreves det mye arbeid og folk flest har ikke den kompetansen. Vi er ønsker å selge raskt og tenker det er lettere å finne kjøpere for "flytt rett inn" enn brukt alle helger, ferier, og fridager på å pusse opp prosjekt. Har også litt med hvor dette er/nærhet til offentlig kommunikasjon osv uten at jeg skal gå så mye inn på det. 

Anonymkode: 7e9d0...8b0

Greit nok at mange vil flytte rett inn. MEN: om dere har montert masse møbler som de absolutt ikke vil ha, så kan de jo heller ikke flytte rett inn... Da må de bruke tid og penger på å fjerne helt nye ting som har gjort huset dyrere. Og det trekker kraftig ned. 

Hjemmekontor i spisestuen er ... spesielt. Det vil nok være negativt for mange. 

Helt greit å pusse opp, legge nytt gulv, male vegger, osv. Men å montere masse møbler, og lage til rare romløsninger? Nope. 

Anonymkode: 0d2a1...495

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal ha "kontor" bør det ikke være en del av et rom fordi man da ikke kan konsentrere seg, og i dag kan man ta med PC`n overalt egentlig og sitte hvorsomhelst om man ikke skal ha "jobben hjemme" så jeg ville heller tenkt på fuksjonen ellers og ikke på "kontordelen"

Og hvis jeg skulle hatt kontor ville det blitt et eget rom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært interessert i en leilighet som hadde fine overflater, at gulv/vegger/tak og dører var malt/nytt og fresht, samt at badet var i orden. Ville absolutt helst ha satt inn kjøkken selv. Ville ikke satt pris på ferdigmonterte løsninger, vegger malt i deco blue osv. 

Hvis dere er redd for at folk ikke ser potensialet i et blankt lerret, tror jeg dere tar feil. 

Lei heller inn et firma som styler leiligheten til visning i såfall. Det kan lønne seg, og dere sparer masse tid. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...