Gå til innhold

Vaske undertøy i nettingposer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hårsår? Det var jo du som avsporet tråden med tips som ikke har sammenheng med TS sin problemstilling i det hele tatt. 

Kan du ikke bare droppe avsporingen nå? Det har ikke noen hensikt for tråden :) Avsporing er kjedelig  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Jolene skrev:

Kan du ikke bare droppe avsporingen nå? Det har ikke noen hensikt for tråden :) Avsporing er kjedelig  :(

Det var jo i utgangspunktet derfor jeg med vennlig hensikt kommenterte innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe sånne "netting-vaskeposer" på eBay. Koster en brøkdel av prisen i norske butikker, varer i årevis og utvalget er stort. Man kan jo kjøpe litt forskjellige størrelser 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Det var jo i utgangspunktet derfor jeg med vennlig hensikt kommenterte innlegget ditt.

Slutt å avspore. Tips er vanlig å gi tråder. Er du ferdig? For jeg gidder ikke å kaste bort mer tid på deg. Ikke bidrar du i tråden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, CoolSistah skrev:

Jeg pleier å kjøpe sånne "netting-vaskeposer" på eBay. Koster en brøkdel av prisen i norske butikker, varer i årevis og utvalget er stort. Man kan jo kjøpe litt forskjellige størrelser 😊

Der har jeg ikke tenkt på å sjekke etter større nettingposer, tusen takk😊

10 timer siden, Jolene skrev:

Egne poser for bh-vask. Finnes på blant annet tgr og ikea sist jeg sjekket.

Som sagt så har jeg egne poser for bh-vask, er ute etter tips om noen har testet dem til vask av sokker og truser😊

Anonymkode: a1d1e...88b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der har jeg ikke tenkt på å sjekke etter større nettingposer, tusen takk😊

Som sagt så har jeg egne poser for bh-vask, er ute etter tips om noen har testet dem til vask av sokker og truser😊

Anonymkode: a1d1e...88b

Har også kjøpt store nettingposer fra jysk til undertøy og sokker. De åpner seg ikke og undertøyet blir like rent. Selv når man vasker på 40 grader ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Jolene skrev:

Har også kjøpt store nettingposer fra jysk til undertøy og sokker. De åpner seg ikke og undertøyet blir like rent. Selv når man vasker på 40 grader ;)

Nei, det gjør det ikke. Hør på hva ekspertene og forskerne sier.

Avføringsbakterier i undertøyet vil det alltid bli i tettsittende undertøy, i større eller mindre grad avhengig av hvor flink man er til å tørke seg og vaske seg.

http://forskning.no/helse-bakterier-hygiene/2016/03/slik-bor-du-vaske-undertoyet-ditt

" Enzymer i vaskepulveret fjerner riktignok skitt, men det dreper ikke bakterier. Hvis du vil være sikker på at avføringsbakterier dør, må vannet være minst 60 grader, sier han. "

Jeg ville ikke drømme engang om å vaske undertøyet mitt i bare 40 grader og deretter gå med det etterpå. Fysj og fy, det er motbydelig. Det er nærmest som å ta på seg en brukt truse om igjen, uten å vaske den. Ja, du har skylt vekk det verste, men bakteriene er der....!

Anonymkode: cd0dd...c2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Har også kjøpt store nettingposer fra jysk til undertøy og sokker. De åpner seg ikke og undertøyet blir like rent. Selv når man vasker på 40 grader ;)

Da skal jeg innom der å se. Men undertøy bør vel streng tatt vaskes på minst 60? Greit det ser rent ut, men det er vel ikke hygienisk rent

Anonymkode: a1d1e...88b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør det ikke. Hør på hva ekspertene og forskerne sier.

Avføringsbakterier i undertøyet vil det alltid bli i tettsittende undertøy, i større eller mindre grad avhengig av hvor flink man er til å tørke seg og vaske seg.

http://forskning.no/helse-bakterier-hygiene/2016/03/slik-bor-du-vaske-undertoyet-ditt

" Enzymer i vaskepulveret fjerner riktignok skitt, men det dreper ikke bakterier. Hvis du vil være sikker på at avføringsbakterier dør, må vannet være minst 60 grader, sier han. "

Jeg ville ikke drømme engang om å vaske undertøyet mitt i bare 40 grader og deretter gå med det etterpå. Fysj og fy, det er motbydelig. Det er nærmest som å ta på seg en brukt truse om igjen, uten å vaske den. Ja, du har skylt vekk det verste, men bakteriene er der....!

Anonymkode: cd0dd...c2d

I grunn ikke. Selv hadde jeg mye problemer med underlivet når jeg vasket det på 60 grader, kuttet ut det og vasket på 40 grader. Problemene mine ble borte. Så ja, man bør høre på ekspertene - absolutt! Samtidig er kropper forskjellig, og reagerer forskjellig. Da må man finne ut hva som fungerer best for seg selv. At noen synes det er motbydelig, det får så være. Jeg er glad jeg ble kvitt problemene mine jeg i hvertfall.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal jeg innom der å se. Men undertøy bør vel streng tatt vaskes på minst 60? Greit det ser rent ut, men det er vel ikke hygienisk rent

Anonymkode: a1d1e...88b

Det er opp til den det gjelder, eller se svaret mitt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...