Gå til innhold

Gir du mindre i gave når det ikke er fri bar?


stinatina

Anbefalte innlegg

Hei!

En kommentar i en annen tråd nevnte dette. Jeg har aldri tenkt på det før, men er det er poeng?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes, nei...... gir ikke mindre i gave, gir gave med glede, ikke for spriten. 

Anonymkode: 55795...115

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det oppgitt at det er betalingsbar så gir jeg alltid mye mindre i gave, kjøper noe kjipt på en billigbutikk som nille eller europris. Er det ikke oppgitt og jeg oppdager det først når jeg har gitt gaven så går jeg og sniker med meg gaven hjem. Og så er det takk og farvell til det vennskapet som vistnok ikke var bra  nok til å gi meg en gratis rus en gang.

Anonymkode: 41262...69a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det oppgitt at det er betalingsbar så gir jeg alltid mye mindre i gave, kjøper noe kjipt på en billigbutikk som nille eller europris. Er det ikke oppgitt og jeg oppdager det først når jeg har gitt gaven så går jeg og sniker med meg gaven hjem. Og så er det takk og farvell til det vennskapet som vistnok ikke var bra  nok til å gi meg en gratis rus en gang.

Anonymkode: 41262...69a

Deg og kanskje 60 andre eller mer, ikke alle har råd til alt,de fleste med betalingsbar serverer noe godt til maten og litt til, er vel greit det. Smålig av deg.

Anonymkode: 55795...115

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det oppgitt at det er betalingsbar så gir jeg alltid mye mindre i gave, kjøper noe kjipt på en billigbutikk som nille eller europris. Er det ikke oppgitt og jeg oppdager det først når jeg har gitt gaven så går jeg og sniker med meg gaven hjem. Og så er det takk og farvell til det vennskapet som vistnok ikke var bra  nok til å gi meg en gratis rus en gang.

Anonymkode: 41262...69a

Sarkasme, regner jeg med.

Anonymkode: c7ec5...14a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da for jeg mindre gave. Gir som singel ca 400-500 for middag, 700-800 for middag og fest. 

Anonymkode: 3d09a...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deg og kanskje 60 andre eller mer, ikke alle har råd til alt,de fleste med betalingsbar serverer noe godt til maten og litt til, er vel greit det. Smålig av deg.

Anonymkode: 55795...115

Hva 60 andre gjør driter jeg full fitte i.

Anonymkode: 41262...69a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

I utgangspunktet gir vi vel for rundt 500,- til alle vi går i bryllup til. Er det noen nære kan vi gi mer, er det noen mer perifer, hvor vi samtidig må betale for evnt. Mat og drikke selv, så kanskje vi begrenser budsjettet litt ja, blant annet via å gå ned en hundrelapp eller to i gave.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva 60 andre gjør driter jeg full fitte i.

Anonymkode: 41262...69a

Wow!

Anonymkode: c7ec5...14a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva 60 andre gjør driter jeg full fitte i.

Anonymkode: 41262...69a

Du er ikke voksen nok til å drikke alkohol uansett regner jeg med. 

Anonymkode: 399e4...e7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg må legge ut i forbindelse med et bryllup, jo billigere blir gaven. :) Det viktigste burde jo være at vi kommer og feirer dagen, ikke prislappen på gaven. 

Noen mener jo at gave skal stå i stil med kuvertprisen, og da burde det jo vært naturlig å senke pris på den jo mere man må legge ut selv. 

Anonymkode: 8df97...c21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaven blir den samme uansett om det er fri bar eller ikke.  Synes egentlig at det er helt greit og ikke ha fri bar. Vil ofte være noen som drikker seg drita når det er fri bar, ikke alltid like morsomt i et bryllup.

Skal jeg noensinne gifte meg igjen så blir det noen bonger og så kan folk kjøpe drinker selv utenom bongene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg gir jo ikke mindre om jeg er i en bursdag hvor jeg må ta med meg egen drikke heller (som jeg har kjøpt og betalt).

Anonymkode: 6087c...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo mer jeg må legge ut i forbindelse med et bryllup, jo billigere blir gaven. :) Det viktigste burde jo være at vi kommer og feirer dagen, ikke prislappen på gaven. 

Noen mener jo at gave skal stå i stil med kuvertprisen, og da burde det jo vært naturlig å senke pris på den jo mere man må legge ut selv. 

Anonymkode: 8df97...c21

Noen mener mye rart ...

Man gir gave etter lommeboka og hvor nært man står brudeparet. Uavhengig av kuvertprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! Og så spør jeg selvsagt om hvilken meny det er. Hvilken drikke som er til middagen, og hvilken snacks de har (og om det f.eks. er Polly eller Rema sine peanøtter. Jeg ber også om liste over kakene og hvor mye bryllupskaken kostet. Standarden på lokalet, hvor myke stolene er, hvor dyr dekorasjonen er, og ikke MINST hvem som synger/spiller. Og så kjøper jeg gave deretter.

Anonymkode: 1a04e...4e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...