Gå til innhold

Nabolag tømmes for etnisk norske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er også viktig å huske på at det innen islamsk tradisjon er normalt at den kraftige kvinnediskrimineringen starter for alvor rundt 11-12 års alderen for jentene, rett før puberteten. Så det er lettere for nordmenn å ha barn i området om barnet er 2 år gammelt. 

Anonymkode: dbea6...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke bedt om å bli en minoritet her jeg bor. Hadde jeg ønsket å bo i Midtøsten så hadde jeg flyttet dit. Nå kan jeg ikke lengre velge, og må selv flytte for å føle meg hjemme i mitt eget land. Vi opplever det samme her som en annen skriver. Blikking og utfrysing fra de andre. Ikke mange norske man møter på butikken her. Her var det da vi flyttet hit 2-3 innvandrere i klassen til barna mine, nå er det snudd helt om. I noen klasser er de faktisk 100% innvandrere. Dette er ikke en god utvikling. Liker plassen og huset, men føler at vi ufrivillig må flytte her fra. Føler oss veldig fremmed i vårt eget nabolag. 

Anonymkode: 30759...afa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er også innvandrer som flytter fra nabolag med mye kommunale boliger. Men det er de med midler og de som ikke er ekstreme i sin tro(ikke lov med boliglån i islam). De er også sånn at de innvandrerne som er ensomme eller for ekstreme for den lokale moskeen by flytter til oslo. Det som skjer da ,er at det blir mange førstegenerasjon og ekstreme innvandrere samlet på et sted. 

Hva kan politikerne gjøre for å forhindre dette? 

Ny regel. 1. Så lenge du bor i en kommunal bolig og du får midler av staten kan du ikke kreve hvor du vil bo. 2. Det er bare lov med to innvandrer pr klasse i barneskolen og ungdomskolen. 3. Det er ikke lov å gå med religiøse plagg 4. En form for positiv fritidsaktiviteter etter skolen er reklamer på skolen. 

Anonymkode: 64068...951

Glem det. Faktisk så er jeg glad for at de fleste drar til Oslo og samler seg der. Det fungerer ikke i lengden uansett, og drastiske tiltak kommer til å må tas i bruk. Til syvende og sist vil alle kommuner oppleve like problemer hvis vi fortsetter på mer eller mindre samme måte. Innvandrere og deres avkom vil dominere mer og mer over hele landet. Politisk, sosialt, kulturelt, ideologisk, etnisk, familiært og alt annet som følger med.

En gang for ikke lenge siden var vi et samlet homogent folk, som en nasjon er ment å være. Den tiden er forbi på grunn av deres håpløse fantasier om en "bedre" verden. Den drømmen vil ende i et mareritt for alle. Tygg på den, og gjør det lenge. Dere ba om det og alt for mange har ennå ikke lært.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Z.Z skrev:

Glem det. Faktisk så er jeg glad for at de fleste drar til Oslo og samler seg der. Det fungerer ikke i lengden uansett, og drastiske tiltak kommer til å må tas i bruk. Til syvende og sist vil alle kommuner oppleve like problemer hvis vi fortsetter på mer eller mindre samme måte. Innvandrere og deres avkom vil dominere mer og mer over hele landet. Politisk, sosialt, kulturelt, ideologisk, etnisk, familiært og alt annet som følger med.

En gang for ikke lenge siden var vi et samlet homogent folk, som en nasjon er ment å være. Den tiden er forbi på grunn av deres håpløse fantasier om en "bedre" verden. Den drømmen vil ende i et mareritt for alle. Tygg på den, og gjør det lenge. Dere ba om det og alt for mange har ennå ikke lært.

Så enig, så enig. Det er ille at det fortsatt er så mange naive der ute. 

Anonymkode: 30759...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg ikke igjen som etnisk norsk i flerkulturelt miljø- bor på Holmlia i Oslo! Jeg trives her! Mange ulike kulturer her! Norske, polske, italienske, somaliske, kinesisk, pakistansk, iransk, dansk, ukrainsk etc etc. Opplever LITE problemer.

Anonymkode: f84e3...a5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke det minste rart at folk flytter når et mindretall i en klasse på en norsk skole faktisk snakker norsk f.eks, når barn blir mobbet for å gå med vanlige klær og spise vanlig mat, når foreldre ikke stiller opp på foreldremøter f.eks, når barn ikke kommer i bursdagsbesøk fordi det ikke passer deres kultur, når dugand utgår i det lokale idrettslaget fordi bare de tre norske foreldrene stiller opp osv. Forstår godt at folk flytter, hadde gjort det samme selv.

Anonymkode: 6e52b...04d

Du satte fingeren på noe av problemene. Jeg kan legge til en aggressivitet blandt unger og særlig blandt guttene. Når begge ungene dine har blitt truet med kniv mens de gikk på barneskolen. Når 1. klassingen kun har 2 andre etniske norske i klassen. Når skolen hele tiden tar hensyn til de fremmedspråklige og undervisningen er tilpasset disse. Når halve klassen ikke er med på leirskole. Og sånn fortsetter det. Jeg som voksen kunne fint ha bodd i et slikt område og som jeg gjorde. For barn er det overhode ikke bra. Vi flyttet og ungene fikk et bedre nærmiljø. Jeg vil heller aldri tilbake til den type boområde. 

Anonymkode: f78d1...f3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etnisk norske i Oslo flytter bort fra nabolag med høy andel innvandrere.Dette beviser at multikulturen er en løgn. 

Er det forståelig at etniske nordmenn flytter ut av innvandrerdominerte bydeler?

Anonymkode: 78caf...5ca


Hvor har du det i fra? Jeg kjenner mange etnisk norske som bor på for eksempel Holmlia, Bjørndal, Stovner og Grønland i alle aldre, fra unge, til pensjonister, og tror ikke det er noe fenomen at etnisk norske flytter vekk fra nabolag på grunn av høy andel innvandrere.

Selv bor jeg midt på Grønland i Oslo og er mye lykkeligere i livet etter å ha bodd her i årevis, her smiler naboene og kommer med mat etter bursdagsfeiringer og Eid og deler med resten av oss naboene, her går jeg på gaten som ellers er dyster og grå men som i dette området, nettopp pga innvandrerne lyser opp med frukt og grønnsaker i alle mulige farger, her trenger jeg aldri å være redd for at noen ikke tør å reagere om det skjer en urett, det er alltid folk i gaten og ingen er redde for å gripe inn om det mot formodning skulle være noen som er ufine. Da jeg bodde på Nordstrand turte ikke folk å snakke til mobbere de så spyttet på andre barn, ingen turte å bryte inn om noen ble angrepet og sloss, spurte man om å få lov til å låne mobiltelefonen eller sitte på til butikken ble man møtt med forfjamsing og redsel.

Jeg er så glad i de etnisk varierende nabolaget at jeg aldri kommer til å flytte herifra :) Her vil jeg fostre opp mine barn, kanskje får de interesse for å lære språk og ikke bare føler det er noe skolen tvinger de til, de vil ikke bli like kresen som jeg var som er oppfostret på poteter og karbonader for her er mat fra alle kulturer i nærheten og til så billige priser at det går an å kjøpe varierte middager ofte, kanskje vil de få en dypere innsikt i kulturhistorie og verdensforståelse, og viktigst av alt så vil mine barn lære å være hyggelige, blide, hjelpsomme og immøtekommende med andre mennesker slik utlendingene er, i motsetning til mange av mitt eget slag/nordmenn som er kalde, redde og distanserte. De vil få lære av muslimene akuratt det min kristne Gud har lært meg, at alle mennesker er like mye verdt uansett kårene eller stedene de kommer fra, og som Buddhismens budskap er at vi alle er én under samme himmel på samme klode, og det barnetv lærte meg som barn om at "Noen barn er brune, noen barn er blå, meget er forskjellig - men det er utenpå!" :) 
 

 

Anonymkode: 6df2f...107

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etnisk norske i Oslo flytter bort fra nabolag med høy andel innvandrere.Dette beviser at multikulturen er en løgn. 

Er det forståelig at etniske nordmenn flytter ut av innvandrerdominerte bydeler?

Anonymkode: 78caf...5ca

Ja, absolutt.

Jeg synes det er horribelt med alle muslimer og innvandrere man ser overalt. 

Anonymkode: 96dac...789

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Hvor har du det i fra? Jeg kjenner mange etnisk norske som bor på for eksempel Holmlia, Bjørndal, Stovner og Grønland i alle aldre, fra unge, til pensjonister, og tror ikke det er noe fenomen at etnisk norske flytter vekk fra nabolag på grunn av høy andel innvandrere.

Selv bor jeg midt på Grønland i Oslo og er mye lykkeligere i livet etter å ha bodd her i årevis, her smiler naboene og kommer med mat etter bursdagsfeiringer og Eid og deler med resten av oss naboene, her går jeg på gaten som ellers er dyster og grå men som i dette området, nettopp pga innvandrerne lyser opp med frukt og grønnsaker i alle mulige farger, her trenger jeg aldri å være redd for at noen ikke tør å reagere om det skjer en urett, det er alltid folk i gaten og ingen er redde for å gripe inn om det mot formodning skulle være noen som er ufine. Da jeg bodde på Nordstrand turte ikke folk å snakke til mobbere de så spyttet på andre barn, ingen turte å bryte inn om noen ble angrepet og sloss, spurte man om å få lov til å låne mobiltelefonen eller sitte på til butikken ble man møtt med forfjamsing og redsel.

Jeg er så glad i de etnisk varierende nabolaget at jeg aldri kommer til å flytte herifra :) Her vil jeg fostre opp mine barn, kanskje får de interesse for å lære språk og ikke bare føler det er noe skolen tvinger de til, de vil ikke bli like kresen som jeg var som er oppfostret på poteter og karbonader for her er mat fra alle kulturer i nærheten og til så billige priser at det går an å kjøpe varierte middager ofte, kanskje vil de få en dypere innsikt i kulturhistorie og verdensforståelse, og viktigst av alt så vil mine barn lære å være hyggelige, blide, hjelpsomme og immøtekommende med andre mennesker slik utlendingene er, i motsetning til mange av mitt eget slag/nordmenn som er kalde, redde og distanserte. De vil få lære av muslimene akuratt det min kristne Gud har lært meg, at alle mennesker er like mye verdt uansett kårene eller stedene de kommer fra, og som Buddhismens budskap er at vi alle er én under samme himmel på samme klode, og det barnetv lærte meg som barn om at "Noen barn er brune, noen barn er blå, meget er forskjellig - men det er utenpå!" :)

Anonymkode: 6df2f...107

Fortsett slik du, men du må vite hvor det bærer. Hvis ikke er du tilsynelatende like uvitende som din Gud, selv om denne neppe har samme tankegang som deg selv. Vi er forskjellige individer, forskjellige folk, forskjellige på alle måter. Der har du den ekte diversiteten, ikke kebabfjåset på hjørnet. Mellom folk og nasjoner. Her har du to artikler som ikke er enige med ditt standpunkt, i tillegg til historiene i tråden. Du er veldig alene, samtidig som du har mange fjøsnisser på din side. Det vil ikke vare.

https://www.aftenposten.no/osloby/i/G549/18000-farre-etnisk-norske-i-Groruddalen

http://www.nettavisen.no/nyheter/han-snakket-med-dem-som-fler-seg-fremmed-i-eget-land----det-er-for-sent-for-groruddalen/3423147051.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Z.Z skrev:

Glem det. Faktisk så er jeg glad for at de fleste drar til Oslo og samler seg der. Det fungerer ikke i lengden uansett, og drastiske tiltak kommer til å må tas i bruk. Til syvende og sist vil alle kommuner oppleve like problemer hvis vi fortsetter på mer eller mindre samme måte. Innvandrere og deres avkom vil dominere mer og mer over hele landet. Politisk, sosialt, kulturelt, ideologisk, etnisk, familiært og alt annet som følger med.

En gang for ikke lenge siden var vi et samlet homogent folk, som en nasjon er ment å være. Den tiden er forbi på grunn av deres håpløse fantasier om en "bedre" verden. Den drømmen vil ende i et mareritt for alle. Tygg på den, og gjør det lenge. Dere ba om det og alt for mange har ennå ikke lært.

Kanskje alle muslimene kan samle seg på østkanten eller på landet?

Anonymkode: 96dac...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etnisk norske i Oslo flytter bort fra nabolag med høy andel innvandrere.Dette beviser at multikulturen er en løgn. 

Er det forståelig at etniske nordmenn flytter ut av innvandrerdominerte bydeler?

Anonymkode: 78caf...5ca

Det er det ikke alle som gjør nei. Vi er mange "etnisk"( drittlei uttrykket) som bor i multikulurelle områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje alle muslimene kan samle seg på østkanten eller på landet?

Anonymkode: 96dac...789

De samler seg, men ikke på landet. Det enkleste stedet er hvor alle andre er. Siden innvandringen og avkom av disse har eskalert noe voldsomt de siste par tiårene er det bare naturlig at man samler seg ett sted. Det stedet er Oslo, spesielt, men hele landet har selvsagt tatt imot all slags folk gjennom en selvdestruktiv innvandringspolitikk. Vi som hvite europeere skal ikke få lov til å leve i egne land og regioner. DE har all rett på sin side. Det høres tullete ut, men det er tankegangen til venstresiden, fra ytterste til midterste, og har vært det i minst 50 år. En merkelig seanse av uvitenhet, velvilje, økonomisk fortjeneste og likegyldighet. Vi er dømt av våre egne ignorante, humanitære, korporatistiske, karrierebevarende og egoistiske politikere. Der har du det, og det speiler oss selv ganske bra. Så nå må vi ta tak. Hva skal det bli?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:


Hvor har du det i fra? Jeg kjenner mange etnisk norske som bor på for eksempel Holmlia, Bjørndal, Stovner og Grønland i alle aldre, fra unge, til pensjonister, og tror ikke det er noe fenomen at etnisk norske flytter vekk fra nabolag på grunn av høy andel innvandrere.

Selv bor jeg midt på Grønland i Oslo og er mye lykkeligere i livet etter å ha bodd her i årevis, her smiler naboene og kommer med mat etter bursdagsfeiringer og Eid og deler med resten av oss naboene, her går jeg på gaten som ellers er dyster og grå men som i dette området, nettopp pga innvandrerne lyser opp med frukt og grønnsaker i alle mulige farger, her trenger jeg aldri å være redd for at noen ikke tør å reagere om det skjer en urett, det er alltid folk i gaten og ingen er redde for å gripe inn om det mot formodning skulle være noen som er ufine. Da jeg bodde på Nordstrand turte ikke folk å snakke til mobbere de så spyttet på andre barn, ingen turte å bryte inn om noen ble angrepet og sloss, spurte man om å få lov til å låne mobiltelefonen eller sitte på til butikken ble man møtt med forfjamsing og redsel.

 

Anonymkode: 6df2f...107

Høres ut som kulturer hvor man ikke stoler på politiet og istedet tar loven i egne hender. Å aggressivt gå inn i slosskamper, ran osv er typisk i områder som preges av lav tilitt til politiet hvor storfamilien blir tvunget til å gjøre seg fryktet fordi politiet ikke kan stoles på. Ikke akkurat noe bra med det. 

Tviler sterkt på at din sønn er så velkommen til Eid-feiring dersom han blir kjæreste med den muslimske dattera i huset...Da er det best med politibeskyttelse. 

Anonymkode: dbea6...adf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest her inne så tenker jeg at det ikke er rart at unge innvandrere av første, andre og tredje generasjon flytter inn til storbyen. På samme måte mange homofile gjør. 

Anonymkode: 64068...951

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Ja, jeg har stor forståelse for de som flytter når de opplever å bli en minoritet der de bor. Mange etnisk norske barn i innvandrertette bydeler har en tung hverdag med rasisme, kulturelt press, mobbing og utestenging både på skolen og i fritida. Homofile, enslige mødre og enslige kvinner er også utsatte grupper i disse områdene, og det er ofte harde ungdomsmiljøer og mye kriminalitet der. 

Noen etnisk norske blir boende, trives og klarer seg kjempefint, og det er flott, men jeg synes ikke de som flytter fortjener å shames for valget. Innvandrerne vil jo helst bo sammen med "sine egne", og da bør det ikke gjøres til noe stygt når vi vil det samme. Sånn er folk, vi søker mot det kjente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Z.Z skrev:

Fortsett slik du, men du må vite hvor det bærer. Hvis ikke er du tilsynelatende like uvitende som din Gud, selv om denne neppe har samme tankegang som deg selv. Vi er forskjellige individer, forskjellige folk, forskjellige på alle måter. Der har du den ekte diversiteten, ikke kebabfjåset på hjørnet. Mellom folk og nasjoner. Her har du to artikler som ikke er enige med ditt standpunkt, i tillegg til historiene i tråden. Du er veldig alene, samtidig som du har mange fjøsnisser på din side. Det vil ikke vare.

https://www.aftenposten.no/osloby/i/G549/18000-farre-etnisk-norske-i-Groruddalen

http://www.nettavisen.no/nyheter/han-snakket-med-dem-som-fler-seg-fremmed-i-eget-land----det-er-for-sent-for-groruddalen/3423147051.html

Det er jo ganske tydelig at dette med multikultur er veldig variabelt fra sted til sted, ikke sant? Noen steder så fungerer det faktisk og sånn er det bare. Lik det eller ei! Ja det er ting som peker mot at i visse områder i Oslo er ikke dette velfungerende. Mens jeg bor på et område av Holmlia hvor det er hyggelig å bo. Det har ingenting med å være naiv å gjøre, jeg er ganske fordømmende selv mot individer (uansett kultur og etnisitet) jeg ikke synes har rette verdier og holdninger. Jeg kan ikke peke på noe som er galt med mine naboer, de er helt vanlige normale folk og står stadig vekk og skravler med dem. Og det er jo ikke bare muslimer her men fra alle mulige land. To av 6 naboer her er muslimske, og i de to familiene så jobber alle, snakker flytende norsk, hilser hyggelig og slår av en prat og gir komplimenter. Også i nabolaget er det muslimer barna besøker og som besøker oss. 

Anonymkode: f84e3...a5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest her inne så tenker jeg at det ikke er rart at unge innvandrere av første, andre og tredje generasjon flytter inn til storbyen. På samme måte mange homofile gjør. 

Anonymkode: 64068...951

Så innvandrere flytter vekk fra nordmenn og til Oslo fordi nordmenn er rasister, og nordmenn flytter vekk fra innvandrerområder fordi nordmenn er rasister? 

Vil nok heller si at det er naturlig å ønske å gi barna sine norsk oppdragelse når man skal bo i Norge. Da blir det feil å bevisst flytte vekk fra nordmenn slik at man kan leve mer som i hjemlandet i Oslo. 

Anonymkode: dbea6...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forståelig at man ikke vil ofre sine egne barn på multikulturalismens alter. Når det går utover barna, er prisen for stor til å fortsette å bo et sted der egne barn blir diskriminert.

Anonymkode: 4dbd2...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske tydelig at dette med multikultur er veldig variabelt fra sted til sted, ikke sant? Noen steder så fungerer det faktisk og sånn er det bare. Lik det eller ei! Ja det er ting som peker mot at i visse områder i Oslo er ikke dette velfungerende. Mens jeg bor på et område av Holmlia hvor det er hyggelig å bo. Det har ingenting med å være naiv å gjøre, jeg er ganske fordømmende selv mot individer (uansett kultur og etnisitet) jeg ikke synes har rette verdier og holdninger. Jeg kan ikke peke på noe som er galt med mine naboer, de er helt vanlige normale folk og står stadig vekk og skravler med dem. Og det er jo ikke bare muslimer her men fra alle mulige land. To av 6 naboer her er muslimske, og i de to familiene så jobber alle, snakker flytende norsk, hilser hyggelig og slår av en prat og gir komplimenter. Også i nabolaget er det muslimer barna besøker og som besøker oss. 

Anonymkode: f84e3...a5c

Det var et svært respektfullt innlegg, så jeg kan ikke klandre deg for mye. Du tenker ut fra din egen personlige erfaring, mens du glemmer folket som helhet. Jeg vet ikke hvor gammel du er og om du også ønsker dine barn velkommen i en skole som er nærmest hundre prosent dominert av utlendinger.

Du gadd selvsagt ikke å lese de to linkene jeg ga deg. Sånn er det, og sånn vil det bli. Du er ute, beklager. Tidene forandrer seg veldig raskt nå. Følg med i svingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...