Gå til innhold

Er det lite sannsynlig at han vil fri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker noen innspill da jeg er veldig usikker på om jeg bør gå ut av forholdet. Jeg elsker virkelig min samboer, men jeg er usikker på om vi vil det samme. 

Jeg er 29, han er 30. Vi har vært sammen i 7 år og har det fint sammen. Han er en typisk "forholds-gutt", ikke en skjørtejeger som ofte drar ut med kompiser. Han trives best hjemme med meg. Det er altså lite sannsynlig at han tenker på å bytte meg ut. Men, han har fortsatt ikke fridd. Jeg har sagt hvor viktig dette er for meg,og ar jeg synes vi begynner å få dårlig tid. Vi har jo tenkt å være forlovet minst ett år før det blir bryllup, og så blir det barn tidligst et år etter det igjen. Han sier at han også ønsker bryllup og barn, men det virker altså som han ikke er klar enda.

Så er spørsmålet; vil han noen gang bli klar? Vi har som sagt vært sammen i 7 år, og han er 30. En forlovelse er jo "ingenting" i forhold til det å få barn sammen, og han er ikke engang klar for forlovelse. Hva kan være grunnen til at man lar være å fri, etter så mange år, i den alderen, når man ønsker å bli gift en gang selv, og når man vet det er veldig viktig for den andre? 

Noen som har vært i lignende situasjon som har noen råd?

Anonymkode: c8ecb...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan du ikke fri selv? 

Jeg synes det er helt legitimt å si "Hør, jeg ønsker meg x og y og z, og jeg vil helst ha det sammen med deg, men det er såpass viktig for meg at jeg må ha det med noen andre om ikke du vil. Er du klar eller må jeg gå videre?" Alt for mange kvinner hinter om ditt og datt og tør ikke spørre direkte. Du er jo såpass gammel at du ikke har sånn kjempegod tid på å finne noen andre om det viser seg at han ikke vil ha ekteskap og barn med deg. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å vær så passive kvinner og tro at slt skal dette i hendene dine. Du må ta initiativ til å fri selc. Kjøp ham en ring

Anonymkode: 07351...fbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med å bare snakke om det? Nei, du trenger ikke å "fri", og du trenger heller ikke å vente på at han skal gjøre det. Du kan si : Hva sier du, er det ikke på tide å gifte seg?

Anonymkode: 4ce4e...7aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så viktig for deg at han går ned på et kne og spør deg? Dere har jo vært sammen såppas lenge så det kan jo ikke være krise å bare snakke sammen om det? "Hva tenker du om at vi gifter oss snart?" 

Anonymkode: cd369...3ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som svar til innspillene:

Jeg har så klart sagt alt dette i klartekst. Han vet hvor sterk jeg ønsker dette, og at dette er så viktig at jeg ikke kan være sammen med han hvis han ikke ønsker det samme. Jeg har også sagt at jeg ikke trenger hverken et romantisk frieri eller et stort bryllup. Det jeg ønsker er et ekteskap. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å fri selv, men har spurt hva han ville svart om det skjedde. Fikk et klart svar på at han ville sagt nei. Han vil være den som skal fri, så han kommer til å avslå et eventuelt frieri fra meg. Jeg har også luftet tanken om å bare bli enige om å forlove oss, dvs at ingen frir. Det vil han heller ikke. Han sier at hvis vi skal forlove oss, så skal han fri. Jeg begynner å lure på om dette bare er unnskyldninger for å holde på meg. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor han skal holde på meg hvis han ikke ønsker hele pakka. Ts

Anonymkode: c8ecb...5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt! Jeg har vært sammen med samboer i 5 år og har hatt mye av de samme tankene. Vi har nå blitt enige om å få barn først, noe som egentlig er helt feil rekkefølge for meg, men igjen er det et større valg enn det å gifte seg. Samboeren min hadde gjort seg mange tanker om dette og det føltes nesten som å bli fridd til da han tok det opp. Vi snakket også om forventingene rundt ekteskap og han vet jeg drømmer om et frieri, og han ønsker også å fri. Har ikke så veldig mange tips til deg egentlig, annet enn å prate seriøst om det. Jeg hadde tenkt utrolig mye på det da samboer tok det opp, og det viste seg han også hadde det. Glad vi kom til en enigheten. Ikke la noen fortelle deg om å kaste bort din drøm som jeg ser noen over her gjør. Din samboer har jo helt klart tenkt litt siden han ikke vil at du skal fri. 

Anonymkode: 04c3c...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om dere skal begynne å tenke på data for gitfemål. Drit i frieriet.

Anonymkode: 5067e...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut for meg at han prøver å unngå hele giftemålet så godt det lar seg gjøre. Skulle han fridd hadde han nok gjort det for flere år siden. Hvorfor forandre på noe når han har det fint som han har det.

Anonymkode: c8291...317

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg skjønner heller ikke hvorfor han skal holde på meg hvis han ikke ønsker hele pakka. Ts

Anonymkode: c8ecb...5d7

Det er jo mange mennesker som ikke har noe behov for ekteskap og barn, så det er jo godt mulig han elsker deg og vil være sammen med deg, men at han bare ikke ønsker seg det samme som deg. Jeg har en kompis som var sammen med eksen sin i 8 år, og da det ble slutt var det fordi hun ville ha barn, men ikke ham. Han var veldig tydelig på at han ville være sammen med henne, men han ville ikke ha barn og ville ikke gifte seg, og var for feig til å si det før hun rett ut stilte et ultimatum. Og det høres jo ut som om det er det du må gjøre her også. Han snor seg unna ved å si at hvis dere skal bli forlovet, skal han fri. Og da har han deg nærmest "på vent". Han sier ikke nei, men han sier heller ikke ja. Selv om det nok føles både uromantisk og sikkert ubehagelig å være så direkte, er det jo livet ditt det er snakk om. Han kan få barn til han er veldig mye eldre enn deg, så han vil nærmest alltid ha den muligheten, mens det dessverre er et faktum at tiden renner ut for deg. En økende andel kvinner må ha hjelp til å bli gravide fordi de venter for lenge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som svar til innspillene:

Jeg har så klart sagt alt dette i klartekst. Han vet hvor sterk jeg ønsker dette, og at dette er så viktig at jeg ikke kan være sammen med han hvis han ikke ønsker det samme. Jeg har også sagt at jeg ikke trenger hverken et romantisk frieri eller et stort bryllup. Det jeg ønsker er et ekteskap. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke å fri selv, men har spurt hva han ville svart om det skjedde. Fikk et klart svar på at han ville sagt nei. Han vil være den som skal fri, så han kommer til å avslå et eventuelt frieri fra meg. Jeg har også luftet tanken om å bare bli enige om å forlove oss, dvs at ingen frir. Det vil han heller ikke. Han sier at hvis vi skal forlove oss, så skal han fri. Jeg begynner å lure på om dette bare er unnskyldninger for å holde på meg. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor han skal holde på meg hvis han ikke ønsker hele pakka. Ts

Anonymkode: c8ecb...5d7

Da er det bare å avslutte forholdet. Han bare har deg på gress til noe bedre eventuelt dukker opp. Han er tydeligvis IKKE redd for å miste deg!

Anonymkode: 4ce4e...7aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...