Gå til innhold

Mykest sengetøy?


Anjah

Anbefalte innlegg

I dag lurer jeg på hvilken type sengetøy (bomull) som er den mykeste...? Jeg tenkte å handle sengesett fra H&M Home, og der har de flere typer med sengetøy. Fra tidligere har jeg lært meg at jeg elsker bomullsateng, men hos H&M fører de bl.a;

* Vasket bomull
* Vasket lin (altså ikke bomull, men tar den jo med lell)
* Bomullspercale
* Bomullschambray
* Jacquardved bomullsateng

Hva liker du best? Hva er alle disse forskjellige typene? Hvilket er mykest? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp kjøpt sengetøy i lin fra Kid.  Kostet opprinnelig 1299 kr per sett, men selges for 50% nå. 

Vi er veldig fornøyde.  Beste sengetøyet vi har hatt!  Det kjennes svalt, rent og delikat ut nå når det er sommer.  Skal teste ut vinteregenskapene om få måneder :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egyptisk bomull, kjøper det på KID eller Pincess når det var på tilbud, ofte 40-50% avslag på hele/halve butikken der

Anonymkode: 6378a...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambus viskose :rodmer: Er så mykt og godt at jeg ikke vil stå opp av senga om morgenen. Kan være dyrt da, men vel verdt det.

Ellers kjøper jeg mest bomullsgreier, tror jeg. Kan ikke helt forskjellen på ulike stoff utenom teksturen når jeg kjenner på det.

Endret av Moonwalker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også storfan av bomullssateng og har vent meg så godt på det at vanlig bomullssengesett kjennes grovt ut 😄 Har også et putevar i lin fra hm og synes at det er grovere enn bomullssateng, men jeg har ikke tørketrommel og mener å ha lest et sted at lin blir mykere av det. Ellers finnes det kanskje en hm-butikk med homeavdeling der du bor? Her jeg bor har de utstilt noen sengesett og man kan dermed kjenne på hva man synes er best. 

Lykke til i sengesettjungelen! ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomull er bomull. Det du skal se på er trådtall, ikke type. Lavt trådtall = grovt sengetøy. Høyt trådtall = mykt sengetøy. Kjøp det høyeste tallet du har råd til på tilbud og klar deg heller med ett sett. 

Anonymkode: 6081b...2ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lin er det mest komfortable. Klarer ikke noe annet etter at vi begynte med det. Har heldigvis  flere sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, August 13, 2017 den 21.13, Anjah skrev:

I dag lurer jeg på hvilken type sengetøy (bomull) som er den mykeste...? Jeg tenkte å handle sengesett fra H&M Home, og der har de flere typer med sengetøy. Fra tidligere har jeg lært meg at jeg elsker bomullsateng, men hos H&M fører de bl.a;

* Vasket bomull
* Vasket lin (altså ikke bomull, men tar den jo med lell)
* Bomullspercale
* Bomullschambray
* Jacquardved bomullsateng

Hva liker du best? Hva er alle disse forskjellige typene? Hvilket er mykest? :)

Det beste sengetøyet er det Høie som produserer. De har tre ulike bomullskvaliteter. Høie Damask er vidunderlig godt å sove i. Alt annet er ubehagelig og rasper mot huden. 

Anonymkode: 37bcc...f9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp noe fra Kid. Min erfaring er at etter tre vask er det så nuppete at det ikke ser ut og det var såkalt damasksateng. Enten Høie sateng eller aller best Lanoire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomullsflanell :ninuskapus:

Bomull krepp :ninuskapus:

(Jeg sover selv godt i sengesett (I blandingsmaterial, som holder seg veldig fint) fra Ikea til kr 39,-)

Anonymkode: eed93...3fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.8.2017 den 11.00, Moonwalker skrev:

Bambus viskose :rodmer: Er så mykt og godt at jeg ikke vil stå opp av senga om morgenen. Kan være dyrt da, men vel verdt det.

Ellers kjøper jeg mest bomullsgreier, tror jeg. Kan ikke helt forskjellen på ulike stoff utenom teksturen når jeg kjenner på det.

 

På 15.8.2017 den 21.27, Kalevala skrev:

Bambus er absolutt mykest.  Jeg har dette, og elsker det.

https://www.badaboom.no/produkt/sengetoy/sengesett-standard-lengde

 

Stoffer som har lov til å kalle seg bambus finnes ikke myke, så ikke la dere lure til å betale mer for viskose fordi den er laget av bambus. Når bambusen har vært gjennom hele prosessen for å bli til viskose har den de samme egenskapene som viskose av f.eks. grantrær. Eventuelle forskjeller i mykhet på viskose og annen viskose har ikke noe å gjøre med hva slags vekst viskosen startet livet som, men med hvordan den er fremstilt. 

En presisering: Jeg protesterer ikke på at sengetøyet er mykt og godt og sikkert av god kvalitet, men det er altså ikke fordi det er laget av bambus. 

(Lesemateriale: Bambusbløffen)

Anonymkode: d291a...1c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Stoffer som har lov til å kalle seg bambus finnes ikke myke, så ikke la dere lure til å betale mer for viskose fordi den er laget av bambus. Når bambusen har vært gjennom hele prosessen for å bli til viskose har den de samme egenskapene som viskose av f.eks. grantrær. Eventuelle forskjeller i mykhet på viskose og annen viskose har ikke noe å gjøre med hva slags vekst viskosen startet livet som, men med hvordan den er fremstilt. 

En presisering: Jeg protesterer ikke på at sengetøyet er mykt og godt og sikkert av god kvalitet, men det er altså ikke fordi det er laget av bambus. 

(Lesemateriale: Bambusbløffen)

Anonymkode: d291a...1c9

Det var interessant. Jeg som pleier å være ganske kritisk, har gått rett på her.  

Skal sette meg inn i hvordan det deilige sengetøyet mitt er laget, og slutte å kalle det bambus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kalevala skrev:

Det var interessant. Jeg som pleier å være ganske kritisk, har gått rett på her.  

Skal sette meg inn i hvordan det deilige sengetøyet mitt er laget, og slutte å kalle det bambus.

Jeg har gått rett på selv jeg, men det kostet meg heldigvis ikke mer enn prisen av en 5-pakk sokker. :) Det er de mykeste sokkene jeg har hatt, så det er jo absolutt ikke kvaliteten på tekstilene det er noe i veien med, bare markedsføringen. 

Anonymkode: d291a...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Prioriterer fint og dyrt sengetøy. Hotell følelsen - hvitt knitrende rent og mykt sengetøy gir best søvn.

Anonymkode: e8b39...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prioriterer fint og dyrt sengetøy. Hotell følelsen - hvitt knitrende rent og mykt sengetøy gir best søvn.

Anonymkode: e8b39...c24

Hvordan var det svar på HI? :fnise:

Anonymkode: c7b26...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...