Gå til innhold

The road goes ever on and on..


rikoChett

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ufør. Hva nå?

Jeg vet ikke om jeg skal skrive så mye her, men det er ikke et "emne" heller, så vi får se. 

Jeg har ventet en stund, gått på AAP og tiltak og behandling osv osv. Nå er jeg erklært 100% ufør.

Det er utrolig deprimerende, og jeg føler veldig på en slags sorg. Kanskje det kan hjelpe på å snakke om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått og ventet så lenge på dette svaret at det føles unaturlig å ikke skulle sjekke nav, eller ringe nav, så fort de åpner. 

Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal gjøre fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde en ny tråd, men poster det her også. 

Som tittelen sier ble jeg akkurat ufør, og så skal ungene mine begynne på skolen snart. Så nå blir det lange dager hvor barna er på skole og mannen er på jobb, og jeg er ærlig talt litt redd for å skli inn i depresjon igjen. Derfor tror jeg at jeg skal lage en slagplan for hva jeg skal gjøre. Selvfølgelig tar sykdommen mye tid, men i og med at det varierer så mye fra dag til dag kan jeg ikke legge inn pauser osv. Det jeg er ute etter er nesten en slik timeplan som barna har, som for eks "Fra kl 08 - 09 skal jeg........". 

Men jeg er litt i beit for hvordan jeg skal legge det opp, så jeg lurer på om noen har noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å lage en slags plan - ukeplan, dagsplan, med målsetninger. Små mål. Som at jeg skal gå minst tre ganger i uken. Det er en høy terskel, men mye enklere å gjøre det når jeg er alene hjemme. 

Samtidig vil jeg begynne å undersøke om jeg kan ta opp allmennfag, må rett nok spare en god stund først, og håpe noe ikke ryker i hus eller bil, men jeg må ha NOE sånt å drive med, ellers tror jeg at jeg kommer til å bli klin hakke sprø. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt matt av alle som hater på folk med uføretrygd her inne. Det virker som om enkelte VIL tro at det er svindel okke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...