Gå til innhold

Om dinosaurer ikke levde samtidig som menneskene....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om dinosaurer ikke levde samtidig som menneskene hvorfor er det da så mange kulturer som har historier om drager og hvor dragene ligner på det vi i dag kaller dinosaurer?

Virker rimelig klart fra historisk materiale at dinosaurene/dragene levde sammen med menneskene, men at ridderne utryddet dinosaurene. Det er jo en kjent sak at mennesker har utryddet dyrearter tidligere så vi vet det er mulig.  

Anonymkode: bbb0e...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om dinosaurer ikke levde samtidig som menneskene hvorfor er det da så mange kulturer som har historier om drager og hvor dragene ligner på det vi i dag kaller dinosaurer?

Virker rimelig klart fra historisk materiale at dinosaurene/dragene levde sammen med menneskene, men at ridderne utryddet dinosaurene. Det er jo en kjent sak at mennesker har utryddet dyrearter tidligere så vi vet det er mulig.  

Anonymkode: bbb0e...aa5

Dinosaurer lever fremdeles sammen med mennesker. Mange har tilogmed dinosaurer som kjæledyr. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke trodde det før, tror jeg det hvertfall nå, etter et slikt velformulert innlegg. Jeg utnevner deg til historieminister i kongeriket Norge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

Dinosaurer lever fremdeles sammen med mennesker. Mange har tilogmed dinosaurer som kjæledyr. 

Ja, tro mange glemmer firfislene, krokodillene, osv, osv. Krokodillene har jo også en viss størrelse selv om dragene nok var mye større. 

Anonymkode: 83287...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Regn skrev:

De fant bein og slikt som de forklarte med drager. DInousarene døde ikke ut, de er det du vil kalle fugler. :)

Jeg tror du mener flaggermuser. De kan vel minne om små flyveøgler. Fugler er noe annet. ;)

Anonymkode: 83287...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, DrueLue skrev:

Om jeg ikke trodde det før, tror jeg det hvertfall nå, etter et slikt velformulert innlegg. Jeg utnevner deg til historieminister i kongeriket Norge.

Det er ingenting som heter historieminister. ;)

Anonymkode: 8f7ed...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tro mange glemmer firfislene, krokodillene, osv, osv. Krokodillene har jo også en viss størrelse selv om dragene nok var mye større. 

Anonymkode: 83287...a05

Krokodiller og firfisler er ikke dinosaurer men de er beslektet. Krokodiller og dinosaurer tilhører begge gruppen arkosaurer. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Arkosaurer

Fugler derimot er per definisjon dinosaurer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting som heter historieminister. ;)

Anonymkode: 8f7ed...b49

Jo, ts har jo demonstrert at historie vedtas, ikke bevises ^^

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du mener flaggermuser. De kan vel minne om små flyveøgler. Fugler er noe annet. ;)

Anonymkode: 83287...a05

Dersom jeg hadde ment flaggermus, ville jeg skrevet flagermus. Jeg kan forskjellen ;)

https://www.nhm.uio.no/fakta/zoologi/forhistoriske-dyr/dinosaurer/tid/fugler/

Endret av Regn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok funnet fossiler, og laget historier rundt hva disse dyrene var for noe, og hvorfor de ikke finnes lenger. Akkurat som vi har gjort i nyere tid. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om dinosaurer ikke levde samtidig som menneskene hvorfor er det da så mange kulturer som har historier om drager og hvor dragene ligner på det vi i dag kaller dinosaurer?

Virker rimelig klart fra historisk materiale at dinosaurene/dragene levde sammen med menneskene, men at ridderne utryddet dinosaurene. Det er jo en kjent sak at mennesker har utryddet dyrearter tidligere så vi vet det er mulig.  

Anonymkode: bbb0e...aa5

Det kan jo hende at de og har funnet levninger - og diktet opp historier om drager basert på det!

Jeg har tenkt tanken selv - kanskje fortidsmennesket har sett de siste gjenlevende dinosaurene?
Iguana og andre øgler - og også krokodiller - ligner jo på drager, så det kan jo rett og slett være at de diktet opp et monster basert på disse? Kanskje hadde de en øglesort som vi ikke lenger har i dag - som var nærmere beslektet med dinosaurene - og så drageaktig ut? Tviler på at den sprutet ild da- men man skulle jo skremme folk litt den gangen og fantasien var det neppe noe i veien med :) De hadde jo ikke tv på den tia, så litt underholdning måtte de skape selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://historienet.no/kultur/hvor-stammer-dragene-fra

Myter om drager har oppstått uavhengig av hverandre i mange forskjellige kulturer, og dragene har ikke de samme egenskapene. I noen kulturer kan de sprute ild og fly, mens de i andre ikke har vinger, men er giftige. Dragenes utseende har imidlertid mye felles i ulike kulturer. En av de mest ­populære forklaringene på sammenfallet er de fossile restene av ­dinosaurer, som er funnet stort sett over hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og troll var stygge familier som bodde i fjellene :( Stakkars 

Anonymkode: 4f2ef...b8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og troll var stygge familier som bodde i fjellene :( Stakkars 

Anonymkode: 4f2ef...b8c

:fnise:

I nyere tid bor trollene på forskjellige forum på Internettet 🙈😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og troll var stygge familier som bodde i fjellene :( Stakkars 

Anonymkode: 4f2ef...b8c

Det er vel svært plausibelt. Vi vet det er mennesker som blir født misformet og vi vet barn ble satt ut i skogen om de virket syke. Enkelte klarte kanskje å vokse opp i skogen, kanskje satte noen som syntes synd på ungene mat ut. Slik overlevde de og ble til store troll.

 

Anonymkode: bbb0e...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

image.jpg

3b3c2d4cb9942775f00f9f0aac41c6c4.jpg

Anonymkode: b14ee...448

Bilder fra Creation Evidence Museum... Ja da må det jo være sant...😂😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, asterix skrev:

Bilder fra Creation Evidence Museum... Ja da må det jo være sant...😂😂😂

Begrunnelse
Feilen består her i å fremføre irrelevante innvendinger, og ignorere det at det ikke er motstanderes karakter, interesser, motiver og hensikter, eller viljestyrke som avgjør om det argument vedkommende fremfører er holdbart eller ikke, eller støtter opp om det standpunkt som vedkommende forsvarer.
https://no.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument

Anonymkode: b14ee...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...