Gå til innhold

29 år gammel kvinne- skjerpings i klesveien!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 8/5/2017 den 23.47, Blodets rett skrev:

Prøver du å kvitte deg med arbeiderklassestilen for å passe bedre inn i den øvre middelklassefremtiden jusstudiet legger opp til? :fnise: 

Da må du bare huske på at å passe inn der dreier seg om mer enn bare klesstil. Mange nordmenn er ikke klar over hvor store klasseforskjeller det egentlig er i Norge, og får et kultursjokk av dimensjoner når de legger ut på klassereisen til universitetet for å studere høystatusfag. :)

Meh. Jeg begynte på jusstudiet i dr martens, skinnjakke og med piercinger i trynet. Underveis droppet jeg piercingene, tatoverte meg en hel del og farget håret lilla. Blir da jurist av meg og, om litt under et år ;)

Anonymkode: 57739...45a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meh. Jeg begynte på jusstudiet i dr martens, skinnjakke og med piercinger i trynet. Underveis droppet jeg piercingene, tatoverte meg en hel del og farget håret lilla. Blir da jurist av meg og, om litt under et år ;)

Anonymkode: 57739...45a

Nice!

Anonymkode: f2075...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nice!

Anonymkode: f2075...81f

Ty! Piercinghullene på siden av leppa og nesa har grodd pent så har nesten ikke arr heller :) Og hårfargen forandrer seg stadig vekk. Når jeg er ferdig med studiet tenker jeg at jeg skal prøve meg på sånn "skjult" regnbuehår, som bare vises når du har håret oppe 😃 Man må jo gjerne moderere seg litt når man skal ut i jobb, så må nok belage meg på å se litt mer profesjonell ut på jobb :P Men min vanlige klesstil kommer ikke til å endre seg med det første.

Anonymkode: 57739...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2017 den 1.24, AnonymBruker skrev:

Meh. Jeg begynte på jusstudiet i dr martens, skinnjakke og med piercinger i trynet. Underveis droppet jeg piercingene, tatoverte meg en hel del og farget håret lilla. Blir da jurist av meg og, om litt under et år ;)

Anonymkode: 57739...45a

Men du endret likevel ingenting, gjorde du? Klassemotsetningene er de samme om litt under et år, er de ikke? :dany:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Blodets rett skrev:

Men du endret likevel ingenting, gjorde du? Klassemotsetningene er de samme om litt under et år, er de ikke? :dany:

 

Ja, og så? Men det hjelper at noen skiller seg ut.

Anonymkode: 57739...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og så? Men det hjelper at noen skiller seg ut.

Anonymkode: 57739...45a

Da håper jeg du skiller deg ut i forhold til hva som er den norske arbeiderklassens interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.8.2017 den 1.18, AnonymBruker skrev:

Hva ber man frisøren om? Noen tips til frisører (i Oslo) som kan faget sitt? 

Anonymkode: f2075...81f

Det er da mange dyktige frisører i mange salonger..? Det viktigste etter mitt syn er å huske at 1) hjemmefarging/-bleking blir ofte ikke særlig pent, så unngå dette, og 2) hensynta hvor ofte du har råd til å gå til frisøren, når du ber frisøren fikse håret ditt på en gitt måte... (f eks, hvis ikke du har råd til å farge/stripe håret ditt jevnlig hos frisøren - så ikke be frisøren om en farge/striper som avviker mye fra din naturlige farge. Om 2-3 mnd synes fote etterveksten, og da blir det ikke særlig pent hvis ikke du har råd til å fikse det på nytt før om 1/2 år)

Anonymkode: c4d27...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også på juss i januar, og idéen om at det er en annen klasse man må kle seg i er helt hysterisk. Du skal ikke gå på skole med advokater kledd som om de har møte med statoil etter siste forelesning fredag. Du kommer til å gå med et bredt spekter av folk. Noen stiller antageligvis i blazer og høye hæler, noen stiller i doc martens og en vintage jakke fra Grünerløkka. Det er FEM ÅR til du er ferdig. I mellomtiden er du student, ikke jurist, og kan kle deg deretter.

Mitt beste råd er: Kle deg som om du skal møte svigers for første gang til første skoledag; ikke kle deg for spesielt, men vær ren og pen. Vær "lettfordøyelig". Så kan du kle deg mer spesielt etterhvert, eller i hva du vil.

Første skoledag stiller jeg i mine helt vanlige hvite småskitne-etter-Slottsfjell-sko, vanlige jeans og en t-skjorte eller genser. Kommer garantert til å gå både uten sminke og i hettegenser mange dager de kommende fem årene. 

Hvis du derimot drømmer om å få innpass hos den minoriteten som tror de er født i et bedre samfunnslag enn de andre på studiet, så må du gjerne det. For min del vil jeg heller bli kjent med de andre som tar studiet mer seriøst enn imaget. 

Anonymkode: 69351...5dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner mye fint og rimelig på feks HM, Bikbok, Vero Moda, Gina Tricot osv. Det gjelder bare å finne de fine, litt klassiske plaggene. 

Synes de har mye fint på B.young til en ok pris. Ellers har de mye fint på Selected og Emilie. 

Hvis jeg skulle brukt litt mer penger på noen av plaggene tror jeg det måtte blitt en fin jakke (som gjerne er mulig å bruke flere årstider, feks vår og høst), et par bukser og noen sko som er fine, men også god å ha på. 

Ellers ville jeg funnet enkle og stilrene plagg du kan pynte opp og ned:

Hvit og sort bluse

Svart bukse

Dongri

Enkelt skjørt (gjerne like over knærne, ikke for kort)

Et par cardigans eller blazere

Et par fine topper

En enkel hverdagskjole

Sko som passer til både bukse, skjørt og kjole (f.eks ankelboots, lave da de gjerne er mer behagelig?)

 

Ville også kjøpt meg en litt fin sekk eller veske du har plass til alt du trenger på skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer juss. Og ja, som advokat er det meget viktig å være presentabel i klesveien. Derfor viktig å legge inn rutinen allerede under studiene.

Jeg går kledd slik og ts burde også gå for noe liknende:

large_canterbury-leg.jpg

hqdefault.jpg

69753_1uk4thjfgz_123_344lo.jpg

12.png?resize=252,400

c54160346be6dad065268d00ec431402.jpg

d886d78ba996334a19103ebe5a679b13--court-

a405ddcb92d3f0630be21d9609c1dd02--work-a

53755c52df56bd863efa196c62e1f956--cute-b

Anonymkode: 3f72a...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...