Gå til innhold

Erfaring med å la hundene krangle/sloss fra seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker ikke å gjøre det med alle hunder, og heller ikke om det er en dum måte å gjøre det på. Men jeg kjenner et par andre hunder som min hund/de andres ikke går overrens. De har begynt å glefse litt og begynt å sloss. Har da dratt de fra hverandre (de var løs). 

 

Anonymkode: c19d3...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg ikke gjort. De kan lage STORE skader på hverandre. Skader som kan ende opp med avliving som eneste utvei. 

Anonymkode: 94580...1f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Nei,ikke tillat slossing! Du tillater da at det er greit å vise aggressivitet mot andre hunder! 

Det er du som er lederen,og du bestemmer hva som er ok og ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan de få sloss litt. Det er slik de kommuniserer. Så lenge det er "normale" hunder og en ikke er mannevond/aggressiv. Har mange ganger sluppet min hund med en annen og de har sloss litt for å etablere rang. Det ser mye verre ut enn det er. Og når de har funnet utav det så er det greit, og de går godt sammen. 

Hundeeiere må slutte å være så hysteriske og la hunder være hunder. Hunder bør ikke hilse mens de er i bånd, de burde være løse og få frie tøyler til å bli kjent. Dette har jeg gjort mange ganger og hunden min har aldri blitt skadet. Ikke litt engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. man skal da ikke gjøre det... da svikter man som eier. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryter det om det er voldsomt, men de må jo få holde på litt. Tenker egentlig samme som jeg gjør med hester også. Naturlig at det kan bli litt bråk i starten, men de skal ikke skade hverandre, og hvis en av dem er slem, skal man selvfølgelig avbryte med en gang

Anonymkode: 7e3a6...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine hunder får ikke lov å slåss. Det er ikke greit. Jeg sier klart fra at det ikke er ok. Jeg vil da ha omgjengelige hunder, ikke hunder som skal slåss med alt som er nytt... Men kan være annerledes med andre raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slossing er ikke greit. Prat om "rangordning" og alt det der gamle greiene har vi for lengst gått bort i fra siden vi nå har mer kunnskap om hunders atferd.

Anonymkode: 6fdd1...be6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel varer slike slåsskamper veldig kort og med lite skade. Spesielt hvis det er mye lyd - da er de mer opptatt av å skremme bort den andre og bråke enn de er av å skade hverandre. Man bør bryte inn hvis den ene hunden biter seg fast og begynne å riste samt hvis kampen varer lenger enn ca 30 sekunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uvanlig at hunder megler når noen slåss. Det er vanlig hundeadferd å skille de som krangler

lUSd3Mc.gif

bdyIjPp.gif

AJU7u7m.gif

 

Anonymkode: 31a52...139

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke uvanlig at hunder megler når noen slåss. Det er vanlig hundeadferd å skille de som krangler

lUSd3Mc.gif

bdyIjPp.gif

AJU7u7m.gif

 

Anonymkode: 31a52...139

Ja, men da må man jo ha minimum tre dyr.

Anonymkode: bb422...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da må man jo ha minimum tre dyr.

Anonymkode: bb422...440

Jeg tror ikke poenget var at du skulle skaffe deg en ekstra hund til å megle mellom to av dem, men at siden hunder selv megler og stanser aggressiv oppførsel blant hverandre, indikerer det at det er greit at vi kan gjøre det samme.

Anonymkode: 17bfb...6d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at jeg lar de møtes. Ikke god kjemi og de vil markere seg. Det er ganske fort over. Hunder må få møtes. Er vel ikke så ofte hunder sloss for å sloss,til en ligger "død"

Det er eiere som syns det blir voldsomt. La hund være hund

Anonymkode: 19f08...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at jeg lar de møtes. Ikke god kjemi og de vil markere seg. Det er ganske fort over. Hunder må få møtes. Er vel ikke så ofte hunder sloss for å sloss,til en ligger "død"

Det er eiere som syns det blir voldsomt. La hund være hund

Anonymkode: 19f08...a96

Nettopp. Og det å sloss er stikk motsatt av det som er "vanlig" med å være hund. De er tvert om konfliktdempende av natur, og gjør det de kan for å unngå å måtte sloss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...