Gå til innhold

"Women only" festival i Sverige


hocane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Unner du ikke kvinner å ha en voldtektsfri sone? 

Anonymkode: 76424...a51

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir menn straffet av at kvinner arrangerer en egen festival for seg selv? Menn blir ikke straffet fordi noen har en jentefest :fnise:

Anonymkode: bef2e...e1b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full støtte fra min side!!!! Kjempe bra!!! Når menn ikke klarer å stoppe dårlig kultur blandt sine brødre må de alle holdes vekke ja for et 100% klåfritt arrangement. 

Anonymkode: a93dd...a36

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Full støtte fra min side!!!! Kjempe bra!!! Når menn ikke klarer å stoppe dårlig kultur blandt sine brødre må de alle holdes vekke ja for et 100% klåfritt arrangement. 

Anonymkode: a93dd...a36

Haha så morsom den holdninga der, at det liksom er menn sitt kollektive ansvar å holde klåfingra menn unna dere. Greit, hvis kvinner må betale ekstra for biletter for å finansere egne soner. Er ikke menn som skal bøte økonomisk for at kvinner trenger egne soner for seg selv.  

 

Men ja, er noe å tenke på for menn som white knighter og ellers har alt for stor respekt for kvinner. Chivalry og kvinnesjåvenisme lever i beste velgående, og vi beveger oss stadig mot et samfunn som gjør kvinner til en priviligert særklasse, der de skal ha egne soner, egne tog, egne taxier, egne yrkesgrupper etc så marginaliserer menn og menns muligheter i samfunnet. Skremmende utvikling om vi får like tilstander her som i andre kvinnedominerte helveteshull som INdia osv, der menn ikke engang kan komme seg på jobben fordi togene kun tar kvinnelige passasjerer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er bra jeg, hadde heller ikke hatt noe imot at det skulle finnes sted for en guttekonsert heller.. er vel bare hyggelig. Ingen som får vondt ut av det

finnes homsebarer og lesbebarer også, ingen som klager

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å i det hele tatt hevde det er kvinners feil er jo helt patetisk. Og å si at vi har valgt det selv pga politikernes valg ang innvandring er nesten like patetisk. 

Og jo, det er holdningen mellom dere menn som må skjerpes. Der dere bevitner andre tillater seg til å klå eller hører kompisen som snakker seksualisert om en jente på treningsstudioet eller hvor det skulle være, så sier du fra at det ikke er greit å se på jenter sånn i stedet for å le og gi dem en high five og props! 

Se denne videon: 

http://www.dagbladet.no/kultur/kjaere-pappa-jeg-kommer-til-a-bli-kalt-hore/60481753 

Anonymkode: a93dd...a36

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å i det hele tatt hevde det er kvinners feil er jo helt patetisk. Og å si at vi har valgt det selv pga politikernes valg ang innvandring er nesten like patetisk. 

Og jo, det er holdningen mellom dere menn som må skjerpes. Der dere bevitner andre tillater seg til å klå eller hører kompisen som snakker seksualisert om en jente på treningsstudioet eller hvor det skulle være, så sier du fra at det ikke er greit å se på jenter sånn i stedet for å le og gi dem en high five og props! 

Se denne videon: 

http://www.dagbladet.no/kultur/kjaere-pappa-jeg-kommer-til-a-bli-kalt-hore/60481753 

Anonymkode: a93dd...a36

Jasså? Men hvem har valgt disse politikerne som tar disse valgene?

Anonymkode: 079ac...54f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si denne tråden snudde seg til at det er kvinners feil at de blir voldtatt fort :ohmy:

Anonymkode: bef2e...e1b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig skjønner jeg hvorfor dette kommer. Det har vært nok overgrep på festivaler nå, og å starte å sile i døra på hvem som ser ut som overgriper fungerer ikke siden ingen går med stempel i panna med "overgriper"

Ja vel, så får jeg ikke delta der. Selv om jeg aldri har forgrepet meg på en kvinne, eller kommer noen sinne til å gjøre det.

Det er tusen andre ting jeg kan gå på. Ikke føler jeg meg straffet, stigmatisert eller krenket heller. 

Det beste er jo om menn hadde klart å oppføre seg, men dessverre er det litt for mange som sliter med det. Så å lage trygge soner for kvinner kommer jeg aldri å kjempe i mot. Men jeg synes det er trist at det starter å få et behov for det for at kvinner skal få slippe å oppleve overgrep. 

Anonymkode: f0a40...340

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er positivt og håper vi får det samme for menn også. Mye triveligere stemning blant menn når det ikke er damer i nærheten.

Anonymkode: 390ee...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der dere bevitner andre tillater seg til å klå eller hører kompisen som snakker seksualisert om en jente på treningsstudioet eller hvor det skulle være, så sier du fra at det ikke er greit å se på jenter sånn i stedet for å le og gi dem en high five og props! 

Se denne videon: 

http://www.dagbladet.no/kultur/kjaere-pappa-jeg-kommer-til-a-bli-kalt-hore/60481753 

Anonymkode: a93dd...a36

Jeg driter i den teite videoen der. Den virker fullstendig mot sin hensikt og er klein som få. Det at du i heletatt forventer at men nskal stå å belære andre menn om hva de skal synes om kvinner, og samtidig dele ut props og highfive til dere, viser hvor langt i fra virkeligheten dere faktisk er. Det er som tatt rett ut fra fantasien til den mest isolerte , sneversynte kjellerfeministen jeg kan se for meg, at jeg ikke engang vet hvor jeg skal begynne.. Fullstendig blåst, fullstendig patetisk. Highfive og props hva faen er det for en verden du lever i. BTW, så er relasjonene mellom menn og kvinner platonisk etter en viss alder

Endret av PeachZero
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, PeachZero skrev:

Jeg driter i den teite videoen der. Den virker fullstendig mot sin hensikt og er klein som få. Det at du i heletatt forventer at men nskal stå å belære andre menn om hva de skal synes om kvinner, og samtidig dele ut props og highfive til dere, viser hvor langt i fra virkeligheten dere faktisk er. Det er som tatt rett ut fra fantasien til den mest isolerte , sneversynte kjellerfeministen jeg kan se for meg, at jeg ikke engang vet hvor jeg skal begynne.. Fullstendig blåst, fullstendig patetisk. Highfive og props hva faen er det for en verden du lever i. BTW, så er relasjonene mellom menn og kvinner platonsk etter en viss alder

Mest idiotiske videoen jeg noen gang har sett

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de bare ha kvinnelige artister også? Eller er mannlige artister greit å henge rundt.

Anonymkode: 21166...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hocane skrev:

Mest idiotiske videoen jeg noen gang har sett

Den er ikke bare idiotisk. Den er direkte ekkel. Sånn creepy, a-la å oppdage at naboen har fult av bilder av deg hengende på veggene. Emosjonelle vissvasset til kvinner. Hadde det vært opp til dem så er det der vi hadde vært nå, sittet som en stamme rundt bålet og dyrket kvinnefølelser og drama. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minute ago, PeachZero said:

Den er ikke bare idiotisk. Den er direkte ekkel. Sånn creepy, a-la å oppdage at naboen har fult av bilder av deg hengende på veggene. Emosjonelle vissvasset til kvinner. Hadde det vært opp til dem så er det der vi hadde vært nå, sittet som en stamme rundt bålet og dyrket kvinnefølelser og drama. 

Videon er manupulativ som bare rakkeren. Snakk om å demonisere hele det mannlige kjønn.

Anonymkode: 21166...481

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser absolutt ikke noe galt i det å ha en festival bare for jenter/kvinner. For enkelte kan det være betryggende å vite at sannsynligheten for overgrep er mindre (Ja, for tro det eller ei, kvinner voldtar også). For overgrepsoffere, eller til og med utenlandske jenter, vil det også være enklere for å delta i slike festivaler. De kan føle seg litt tryggere, og tenke mindre på sikkerhet for å tenke mer på å ha det gøy. 

Jeg er helt for det. Gutter/menn kan hver så god (?) å arrangere en slik festival selv, bare for sine egne. Gjør ikke meg noe om de da vil føle seg bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Spiteful skrev:

Ser absolutt ikke noe galt i det å ha en festival bare for jenter/kvinner. For enkelte kan det være betryggende å vite at sannsynligheten for overgrep er mindre (Ja, for tro det eller ei, kvinner voldtar også). For overgrepsoffere, eller til og med utenlandske jenter, vil det også være enklere for å delta i slike festivaler. De kan føle seg litt tryggere, og tenke mindre på sikkerhet for å tenke mer på å ha det gøy. 

Spørsålet er. På en slik festival, skal det da kun være kvinnelige artister? Hvis ikke hadde det vært hykleri til de grader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straffes faktisk..

Jeg føler meg ikke akkurat straffet fordi jeg ikke får være med i en eller annen frimurerlosje for menn. Til tross for at det nok skjer en del ting med større samfunnsmessig betydning i diverse gutteklubber av den typen enn det gjør på en rockefestival.

Det finnes jo flere interessegrupper og arrangementer forbeholdt det ene eller andre kjønnet, næringslivsforeninger for kvinner, helseforeninger for kvinner, arrangører av gruppereiser for kvinner osv. Er det virkelig så hårreisende at menn ikke kan være med i hver eneste syforening og jentefest i landet? Hvor er tråden din om den blodige urettferdigheten i at du ikke får være med på en gruppereise til Hellas og bade naken i gjørme med en gjeng gamle tanter?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...