Gå til innhold

Venteliste sosialt arbeid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står på venteliste til sosialt arbeid i Lillehammer, har fått tilbud om studentbolig som må signeres om 2 dager..er vel imorgen det er suppleringsopptak? Snakket med opptakskontoret på Lillehammer og de sa de tok inn over 100 stk, og etter det er det ventelister, så da hørtes sjansene mine små ut. Han sa også at studiet mest sannsylig ikke ville bli etterfylt. Så ikke mye håp der. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre, har kommet inn i Bodø, men er ikke der jeg ønsket mest. Burde jeg se etter bolig i Bodø nå eller vente litt til? Står også på venteliste i Volda, som nr 8 men jeg blir så usikker på hva jeg skal gjøre. Der har jeg også fått tilbud om studentbolig som må signere innen 1 aug. 

Anonymkode: 7e8e2...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, degameros skrev:

Hvilken nr er du i Lillehammer? @''venteliste''

25 :/ 

Anonymkode: 7e8e2...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest degameros
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

25 :/ 

Anonymkode: 7e8e2...1a7

Hvor mange plasser har studiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, degameros skrev:

Hvor mange plasser har studiet?

90

Anonymkode: 7e8e2...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest degameros
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

90

Anonymkode: 7e8e2...1a7

Det er lurt å gå inn på SO og se på statistikk over hvor mange som ble tatt inn fra suppleringsopptaket i fjor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, degameros skrev:

Det er lurt å gå inn på SO og se på statistikk over hvor mange som ble tatt inn fra suppleringsopptaket i fjor. 

Link?

Anonymkode: 7e8e2...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest degameros
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link?

Anonymkode: 7e8e2...1a7

https://www.samordnaopptak.no/tall/2016/hoved/supplering/studium/0803-100140

Det ser litt dårlig ut for deg med tanke på at de tok ikke inn noen fra suppleringsopptaket i fjor. I 2015 så ble kun 3 stykker tatt inn på suppleringsopptaket. :/

Endret av degameros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, degameros skrev:

https://www.samordnaopptak.no/tall/2016/hoved/supplering/studium/0803-100140

Det ser litt dårlig ut for deg med tanke på at de tok ikke inn noen fra suppleringsopptaket i fjor. I 2015 så ble kun 3 stykker tatt inn på suppleringsopptaket. :/

Ser det ja, lite sjanser i Volda også ser jeg...

Anonymkode: 7e8e2...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger du som 25 på venteliste og det er 100 plasser vil jeg si GLEM DET!

Du bør ta plassen i Bodø! 

Anonymkode: 176f0...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest degameros
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligger du som 25 på venteliste og det er 100 plasser vil jeg si GLEM DET!

Du bør ta plassen i Bodø! 

Anonymkode: 176f0...d94

Det er ikke sånn det fungerer, det spørs veldig mye om studie stedet og studiet, man kan ligge på 25 plass på venteliste i feks sykepleier i Stavanger og fortsatt komme inn. Det er en grunn til at det finnes noe som heter etterfylling opptak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialt arbeid på Lillehammer har 90 studieplasser, i første opptaket ga dem 130 stk studieplass. Skolen gir plass til flere enn dem har plasser til, fordi skolen tar høyde for noe frafall før studiestart. Har du ventelisteplass nr 25 (per i dag, som er etter første etterfyllingsopptak) så er sjansen svært liten. i 2016 fylte dem ikke på med noen fra ventelister. i 2015 bare 3 stk. Du bør gå for Bodø. Ta plassen, fiks bolig der og begynn forberedelser til studiet der. Det gir deg trygghet og en god start på tre kommende skoleår. Ikke all usikkerhet og "kanskje" kan det bli en sjans for meg på Lillehammer... 

Anonymkode: 8818e...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sosialt arbeid på Lillehammer har 90 studieplasser, i første opptaket ga dem 130 stk studieplass. Skolen gir plass til flere enn dem har plasser til, fordi skolen tar høyde for noe frafall før studiestart. Har du ventelisteplass nr 25 (per i dag, som er etter første etterfyllingsopptak) så er sjansen svært liten. i 2016 fylte dem ikke på med noen fra ventelister. i 2015 bare 3 stk. Du bør gå for Bodø. Ta plassen, fiks bolig der og begynn forberedelser til studiet der. Det gir deg trygghet og en god start på tre kommende skoleår. Ikke all usikkerhet og "kanskje" kan det bli en sjans for meg på Lillehammer... 

Anonymkode: 8818e...7d6

Etterfyllingsopptaket starter ikke før 4.-5. august. Disse tallene blir heller ikke publisert. Selv om det står ingen eller 3 stk er det i realiteten litt flere. 

Det er for øvrig mange som tenker slik du skisserer her. Derfor rykker man ofte lenger opp på ventelisten når det nærmer seg skolestart fordi andre takker nei til å stå på venteliste, eller så takker de nei til plassen om de får en telefon med tilbud etter skolestart. Dersom det er Lillehammer man virkelig vil synes jeg man i det minste bør være forberedt på å reise umiddelbart. Alt det praktiske med bolig og sånt ordner seg selv om det er kjipt akkurat der og da. 

Anonymkode: 417d1...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du? Er selv på venteliste i Lillehammer, men har kommet inn i Bodø:P Jeg syns du skal søke studenthybel i Bodø, fordi det er liten sjanse hos Lillehammer (fikk samme svar som deg da jeg sendte de mail). Jeg skaffa bolig i Bodø allerede i mai, fordi jeg ville være på den sikre siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Spiteful skrev:

Hvor gammel er du? Er selv på venteliste i Lillehammer, men har kommet inn i Bodø:P Jeg syns du skal søke studenthybel i Bodø, fordi det er liten sjanse hos Lillehammer (fikk samme svar som deg da jeg sendte de mail). Jeg skaffa bolig i Bodø allerede i mai, fordi jeg ville være på den sikre siden!

 Slutten av 20-årene, ja leste litt om studieprogrammet der oppe, ble veldig i tvil etter å ha lest dette. http://www.nord.no/no/om-oss/fakulteter-og-avdelinger/fakultet-for-samfunnsvitenskap/artikler/Sider/oppstart-dannelsessemesteret.aspx og les infoheftet, http://nettopp.nord.no/article/18055 hva skal du studere? Tror dette gjald alle bachelorstudier. 

Anonymkode: 7e8e2...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Slutten av 20-årene, ja leste litt om studieprogrammet der oppe, ble veldig i tvil etter å ha lest dette. http://www.nord.no/no/om-oss/fakulteter-og-avdelinger/fakultet-for-samfunnsvitenskap/artikler/Sider/oppstart-dannelsessemesteret.aspx og les infoheftet, http://nettopp.nord.no/article/18055 hva skal du studere? Tror dette gjald alle bachelorstudier. 

Anonymkode: 7e8e2...1a7

Leste det heftet selv og etter å ha googla litt er jeg liiivredd!! 

Skal studere sosialt arbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...