Gå til innhold

Løping etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring? Jeg har løpt dn del de siste tre årene. Løp også gjennom hele svangerskapet frem til uke 34. Gledet meg veldig til å starte opp igjen og trente bekkenbunnsmusklene slik at oppstart skulle gå fint. Begynte å løpe rolig kombinert med rask gange etter seks uker. Nå er barnet 5 måneder og jeg synes jeg fortsatt er langt unna, der jeg en gang var. Tempoet er fortsatt lavt, mye preget av at jeg stort sett løper med vogn, men joggeturene uten vogn viser også at jeg har en lang vei å gå. Jeg føler jeg mangler spenst... en tanke som har slått meg er at jeg aldri har trent noe særlig styrke, og at det jeg hadde av muskler forsvant gjennom graviditeten og at jeg derfor bør trene styrke. Makes sense? Eventuelt hvilken styrke? Her er jeg helt blank... 

noe annet som kan hjelpe meg tilbake der jeg var? Andre som kan dele litt erfaringer med meg? 

Nå veier jeg ca 9 kilo mer enn  PR jeg ble gravid og dette gjør jo løpingen tyngre. Grunnet amming stresser jeg ikke med slanking før etter ammeslutt

Anonymkode: 6401e...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kiloene som gjør det tyngre.

Jeg merker GODT på joggingen min med 5 kilo +/-

Mitt råd er å bare løpe i vei, kos deg og ikke konkurrer med deg selv sånn du var før svangerskapet. Gevinsten kommer etter hvert, og da har du bygget muskulatur i bena du ikke hadde før, pga en tyngre kropp :) 

 

Anonymkode: c2a6f...9e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...