Gå til innhold

Lånekassen og saksbehandlingstid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg søkte stipend og lån samme dag som jeg fikk tilbud om studieplass. Har hørt andre har fått den ferdig behandlet, men hos meg står det saksbehandlingskø, forventet ferdig 22.august. 

Noen andre med så lang behandlingstid?

Anonymkode: 3d096...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enormt mange søker samme dag som de får studieplass og påfølgende dager, så vil ikke si at saksbehandlingstiden er unormalt lang. Har hørt om de som søker ved semesterstart som ikke får utbetalt noe før i september/oktober pga lang behandlingstid også. Selv søkte jeg for en måneds tid siden og det tok bare et par dager fordi det var så lite pågang med søknader da. 

Anonymkode: 3b38f...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enormt mange søker samme dag som de får studieplass og påfølgende dager, så vil ikke si at saksbehandlingstiden er unormalt lang. Har hørt om de som søker ved semesterstart som ikke får utbetalt noe før i september/oktober pga lang behandlingstid også. Selv søkte jeg for en måneds tid siden og det tok bare et par dager fordi det var så lite pågang med søknader da. 

Anonymkode: 3b38f...b0d

Nei, grunnen til at det tok så kort tid er fordi de fleste søknader behandles automatisk. Da spiller det ingen rolle når man søker. Dersom søknaden må behandles manuelt vil den bli satt i kø.

Anonymkode: 17821...254

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk min flaks at den ikke gikk automatisk. Uansett, ingen krise. Får vel ekstra nye i september da!

Anonymkode: 3d096...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de som har fått igjennom via automatisk kontroll, får kjapt svar. Vi som må via saksbehandler, får saksbehandlingstid.

Anonymkode: 3d096...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sendte inn søknad 6juli, og den var ferdig behandlet 19 juli. 

Anonymkode: 72dbf...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...