Gå til innhold

Vanskelig kommende medarbeidersamtale


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nok en vanskelig kommende medarbeidersamtale, og i dette tilfellet er det trolig jeg som har litt graverende ting å ta opp. Har bla. ikke tillit til nærmeste leder lenger når det gjelder det operative på vår arbeidsplass (Utover det veldig hyggelig person som har andre gode egenskaper, så det gjør det vanskeligere å ta opp). 

Hvordan skal man legge frem konstruktiv kritikk ovenfor en leder når det i en viss grad er lederen selv man ikke stoler på? Ser for meg at det raskt kan slå tilbake dersom det kommer ut feil. 

Anonymkode: e4e55...f54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk nøye gjennom hva du vil si. I tillegg til å kritisere, eller gjerne i stedet for, kan du komme med forslag til hvordan ting bør/kan gjøres. Å bare kritisere kan virke negativt, men tar du med løsninger blir ikke kritikken så hard. Fokuser på hva det negative har å si for bedriften og hvordan dette kan snus.

Anonymkode: 52893...23f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her, har noe lik problematikk.

Anonymkode: cb768...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør at du ikke har tillit da? Manglende kompetanse, manglende evne til å følge opp ansatte, resultater?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig vanskelig, men begynn med det positive også tar du det negative på en konstruktiv måte. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medarbeidersamtaler er frivillig. Bare takk nei hvis det ikke passer for deg. Jeg ville uansett ikke tatt en så vanskelig samtale uten å ha med en tillitsvalgt.

Anonymkode: c3043...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bla. ikke tillit til nærmeste leder lenger når det gjelder det operative på vår arbeidsplass

Hva er årsaken til at du ikke har tillit til leder på dette området? 

Jeg leser deg som om du tidligere har hatt denne tilliten, men at den nå er borte. Da tenker jeg at det er en eller flere hendelser som har gjort at din tillit har forduftet. Riktig?

Er det faglig kompetanse du mener mangler? Eller er det gjennomføringevne? Eller er det noe annet?

Anonymkode: 4cb25...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri tatt opp slikt, men nå er lederen min ute etter å ta alle som ikke kysser føttene hans da.

Anonymkode: aa635...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...