Gå til innhold

Flere "mammabloggere" som ikke utleverer barna?


LizbethOsnes

Anbefalte innlegg

Jeg er interessert i å lese flere "mammablogger" som ikke utleverer barna sine :-) Kom gjerne med tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Flere? Finnes det noen i det hele tatt? 

Jeg vil si at min egen er ganske innenfor, så er derfor jeg er på jakt etter flere i "samme" gate :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utlevering gjelder jo ikke bare bilder. Hvis du ikke blogger om barna dine, er det jo ikke en "mammablogg".  

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Zokutine skrev:

Utlevering gjelder jo ikke bare bilder. Hvis du ikke blogger om barna dine, er det jo ikke en "mammablogg".  

Jeg blogger jo om min hverdag som (blant annet, selvfølgelig) mamma, så da er jeg jo mammablogger enten jeg utleverer barnet mitt eller ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kaller seg mammablogger og ikke utleverer noen verken i tekst eller bilder, kan man kanskje kalle seg noe annet? Mammablogging er jo både harry og heldigvis etterhvert en sosialt lite akseptert geskjeft. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hvis man kaller seg mammablogger og ikke utleverer noen verken i tekst eller bilder, kan man kanskje kalle seg noe annet? Mammablogging er jo både harry og heldigvis etterhvert en sosialt lite akseptert geskjeft. 

Sant nok, men nå er jeg i alle fall ute etter å lese om en mammas hverdag - uten eksponering av barn :-) Dermed ble ordvalget mitt "mammablogg" her, selv om jeg personlig ikke ser på meg selv som noe annet enn en "tidsfordrivblogger" selv ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tips og har heller ikke lest TSs blogg, men det må da være mulig med en mammablogg uten å utlevere barna? Altså med fokus på mamma, med tips, råd og hverdag. Jeg kan jo fint skrive om middagsplanlegging, kreative ting å gjøre med ungene, hvordan jeg gjør ditten og datten uten å hverken legge ut navn, bilder eller info om mine barn. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Satellites skrev:

Jeg har ingen tips og har heller ikke lest TSs blogg, men det må da være mulig med en mammablogg uten å utlevere barna? Altså med fokus på mamma, med tips, råd og hverdag. Jeg kan jo fint skrive om middagsplanlegging, kreative ting å gjøre med ungene, hvordan jeg gjør ditten og datten uten å hverken legge ut navn, bilder eller info om mine barn. 

Nemlig. Det er en slik blogg jeg er på jakt etter :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Olsen

Casakaos, Konatil, mammalivet (hvis ikke bloggen er nedlagt), er de jeg kommer på i farta (som du kanskje allerede leser/ har hørt om). Komikerfrue er vel midt på treet, har lest den til og fra, men synes ikke det var så mye om barna da jeg var innom der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun line victoria er jo morsom og utleverer i liten grad:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fru Olsen skrev:

Casakaos, Konatil, mammalivet (hvis ikke bloggen er nedlagt), er de jeg kommer på i farta (som du kanskje allerede leser/ har hørt om). Komikerfrue er vel midt på treet, har lest den til og fra, men synes ikke det var så mye om barna da jeg var innom der. 

Casakaos utleverer jo barna så det holder. Det er en annen tråd på forumuet her om det, en debatt oppsto i forbindelse med at hun gikk ut i media og svarte på en kritisk kronikk om mammablogging.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for tips! Diaperdiva likte jeg skikkelig godt. Bare synd at hun ikke blogger så ofte =/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, jeg forstår ikke denne kampen du har gående om å ikke utlevere barn når det tok meg i underkant av 2 minutter på din blogg til å finne masse om barnet ditt? 

Akkurat på hvilken måte mener du selv at du ikke eksponerer? Jeg klarte å finne bilder av barnet ditt med ansikt, mye lettkledd av deg selv, fødselsbilder, nyfødtbilder, and so on. Og jeg var der i 2 minutter. 

Ikke misforstå, supert om du ikke ønsker å eksponere, men det er jo det du gjør? Hva er det du selv mener at andre mammabloggere gjør som du ikke gjør? Er det å legge ut sensitiv info? Hvor er det grensen går for deg, når du gjør det samme som du "tar" andre for egentlig?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Supporterfrue er vel en av de som utleverer minst ut fra det jeg har sett :) Synes hun har en festlig måte å skrive på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mjauritz skrev:

Men TS, jeg forstår ikke denne kampen du har gående om å ikke utlevere barn når det tok meg i underkant av 2 minutter på din blogg til å finne masse om barnet ditt? 

Akkurat på hvilken måte mener du selv at du ikke eksponerer? Jeg klarte å finne bilder av barnet ditt med ansikt, mye lettkledd av deg selv, fødselsbilder, nyfødtbilder, and so on. Og jeg var der i 2 minutter. 

Ikke misforstå, supert om du ikke ønsker å eksponere, men det er jo det du gjør? Hva er det du selv mener at andre mammabloggere gjør som du ikke gjør? Er det å legge ut sensitiv info? Hvor er det grensen går for deg, når du gjør det samme som du "tar" andre for egentlig?

Som jeg har nevnt i tidligere debatter er dette noe jeg har blitt svært opptatt av den siste tiden. Da jeg blogget for et større publikum hadde jeg passord på innleggene som omhandlet henne, for eksempel. Den dag i dag ville jeg ikke hatt innlegg som omhandler henne i det hele tatt - verken med eller uten passord. 

Jeg legger heller ikke ut bilder på bloggen som viser ansiktet hennes i dag. De bildene jeg har delt der har vært tatt for flere år siden, noe jeg syns er mer "greit" ettersom du i dag ikke vil kunne kjenne henne igjen ut ifra disse bildene. 

Men, det viktigste er likevel ikke bildene. Det viktigste er informasjonen. Du blir ikke "kjent med" datteren min av å lese bloggen min, og det er det jeg ser på som det aller viktigste når det kommer til utlevering og eksponering av barn. Jeg syns overhodet ikke at det er det samme at jeg blogger om mitt liv og min hverdag (uten informasjon om henne, og uten bilder som viser ansiktet hennes). Det er jo det jeg reagerer på at andre "mammabloggere" gjør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...