Gå til innhold

Å mislike mennesker som alle andre liker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror nok det handler om at du har gjennomskuet henne. Det er ikke sikkert de andre liker henne heller men noen sier ikke noe fordi de tror alle de andre også liker henne, pluss at man kan være redd for represalier hvis det er en hverdags psykopat man har med å gjøre. Mitt råd til deg er å ikke nevne dette for andre kollegaer.  Det vil kun bli brukt mot deg og prøv ha minst mulig med denne damen å gjøre. 

Anonymkode: 2a4fe...3cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig innspill. Dette har jo med hvordan en overgriper fremstår for andre som ikke har kjennskap til saken. 

Jeg ser ikke dette behovet så mange har for å poengtere "nå vet vi bare din side av saken, vi vet ikke fakta" når noen legger frem at de har blitt voldtatt. Ganske smakløst etter min mening. 

Anonymkode: 99bd3...c9e

Helt enig. Ikke bare smakløst men motbydelig. 

Anonymkode: 2a4fe...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en lærer da jeg gikk på VGS. Han var en sånn "alle" likte, men jeg så rett igjennom han. Han var så sleip og ekkel! 

Anonymkode: 184c3...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke fordra en medstudent, hun likte sin egen stemme svææært godt. Pratet om seg selv i ett kjør, alle samtaler klarte hun å gjøre om til å prate om seg selv. Hun tok så mye plass og tok over alt. Jeg kan ikke fordra sånn mennesker og hun var ekstrem. De første to årene trodde jeg det kun var jeg som ikke likte henne, men etterhvert så kom den ene etter den andre frem forsiktig. Det var visst ikke bare meg som ikke likte henne, de fleste på studiet likte henne ikke. De aller fleste hadde henne i vrangstrupen. Dessverre var det ingen som sa i mot henne, så jeg tror aldri hun forsto hvor lite hun egentlig var likt. 

Anonymkode: 9e40b...ae0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ei slik på jobben, rævslikker og utrolig falsk. Hun har kommet seg opp i gradene med smisking, hun kan virke søt og sjarmerende, at hun kan mye. Jeg har aldri likt henne, og vi har kranglet mye. Mot meg er hun hoven og nedlatende, så da er jeg det tilbake. Og det fikser hun ikke. Ekstra digg er det i møter hvor hun forteller oss andre, i en nedlatende og besservisser-tone, hvordan ting skal gjøres. Men når vi svarer henne at det blir feil, og forteller henne den rette måten å gjøre det på, da kommer den sanne jenta frem, hun blir svart i øya og freser til oss. Så tar hun seg i det og blir rolig og søt. Jeg trodde det kun var meg som mislikte henne, men nå er det fler og fler som ser henne for den hun er, og folk tar nå igjen. Et par personalsaker har det også blitt. Hun er roligere nå, men det er jo et skuespill. Vi prøver å unngå hverandre mest mulig, jeg får piggene ut med en gang hun nærmer seg.

Anonymkode: 2462f...d7b

Si meg er det omsorgsyrke du jobber i? Kunne vært søsteren min du beskrev. 

Anonymkode: d9089...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si meg er det omsorgsyrke du jobber i? Kunne vært søsteren min du beskrev. 

Anonymkode: d9089...ab1

Nei, det er nok ikke din søster :) 

Anonymkode: 2462f...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike mennesker er så utrolig kjipe, og det er nesten skummelt å se hvor lett folk faller for det! Tenker nesten at folk er dumme, som ikke gjennomskuer slike mennesker tidligere. For de fleste skjønner det jo etter hvert, men...

Ut fra hovedinnlegget tenker jeg på sånne som har 1400 venner på facebook (og som faktisk får likes og gratulasjoner fra en ganske høy prosentandel av disse - gjerne uten å gidde å gratulere/like andre veien), som oppfører seg som midtpunktet også ellers i livet og samtidig kan være dødskjipe på tomannshånd, og/eller bl.a. opptre falskt og smiskende for å oppnå fordeler. De forventer at andre stiller opp for dem, men når det trengs andre veien, stiller de ikke opp selv. Ettersom de er så populære, er det ubevisst ingen som tør å vende dem ryggen!

Jeg tror jeg går dårlig sammen med folk som er sånn nettopp fordi at de skjønner at jeg gjennomskuer dem, og dermed kommer klørne ut. Ettersom jeg generelt bare velger å holde meg på god avstand fra slike mennesker, så er det sjelden noe problem :)

Anonymkode: 9f355...e81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en dame på jobben som de fleste misliker, men later som de liker fordi de er redde henne. Hun er mester i å manipulere og fryse ut folk.

Hun fikk jobben gjennom en venninne, og jobbet seg oppover gjennom å smiske. Hun va først kokk, og nå miljøarbeider. Sjefer og baksnakker alle som ikke danser nøyaktig etter hennes pipe. Må innrømme atjeg selv later som at jeg liker henne, da jeg er altfor glad i jobben min til å risikere at hun skal ødelegge for meg (har sett at hun har gjort det med flere som har gjennomskuet henne og prøvd å si fra). Slike folk er sykt skumle, de ødelegger liv.

Anonymkode: bc8a0...556

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er det mennesket du snakker om. Ihvertfall passer jeg til beskrivelsen. I min jobb og omgangskrets er jeg veldig godt likt. Jeg har stort nettverk og trives med de aller fleste mennesker. Men det er en som hater meg, og prøver å få mange til å ikke like meg. Det går bare rett tilbake på henne. Bare trist at hun er gift med min svoger. For henne er jeg nok djevelen selv.

Men svigermor har gjrnnomskuet henne. Hun er veldig sjenert og innesluttet. Jeg er veldig utadvendt og sprudlende. Hun er ufør og sliter med økonomi, jeg er arbeidsnarkoman, hun kan ikke få barn, jeg har to barn. Kanskje du rett og slett ser noe i henne som du kunne tenke deg å være selv ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, har akkurat samme opplevelse! 

Jeg gikk på skolen med en jente som var falsk, utrolig manipulerende og nedsettende. Hun prøvde alltid å sette meg i et dårlig lys og måtte skryte av hvor gode karakterer hun fikk (selv om metoden hennes var enkelt å greit å jobbe med folk som faktisk var flinke, slik at resultatene ble bedre). Hun brukte hver anledning for å påpeke at jeg ikke var flink og at hun var best.

Nå har hun tatt utdanning på en prestisjefylt skole, har mange venner og jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvordan det er mulig...:frkk:

Anonymkode: 72d2a...baf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også ei sånn dame. Supersosial, godt likt, mange venner her og der, har lett for å prate og tar mye plass i sosiale settinger. Hun er såååå koselig og sprudlende, og får lett nye venner.

Bak fasaden: ei skikkelig drittkjerring som baksnakker alle, setter ut rykter og manipulerer. Derav den konstante strømmen av nye venner, fordi de som kjenner kutter henne ut når de finner ut hvordan hun oppfører seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...