Gå til innhold

Hvor lenge kan en hund bjeffe før den slutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, så naboen har en elg hund, som da gjør det elghunder gjør om dagene. Står å bjeffer. Er noen kyr og sau i området, noe som da betyr bjeff bjeff bjeff dagen lang.

 

Vanligvis henter naboen hunden inn etter en stund eller kjefter pån. Nå har naboen dratt bort, sikkert bare for dagen. Men denne hunden har stått å bjeffet i ett kjør siden kl 14, fordi disse kyrne driver å moooer. Spørsmålet er da, blir disse hundene aldri sliten av å bjeffe?

Anonymkode: daf9f...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å selv hatt bikkjer som naboer, nei. Eierne var borte 9-10 timer hver dag og bikkjene bjeffa like lenge. Dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også erfaring med hunder som står og bjeffer hele dagen. Eierne kan stikke ut hodet innimellom og rope at de skal slutte, men det går nå bare to minutter så er det på'n igjen. Det er et par elghunder som jeg vet om og en nabo for mange år siden som hadde en eller annen type bikkje som sto ute hele dagen og bjeffa. 

Skjønner ikke hva folk skal med hunder om de skal stå ute og bjeffe hele dagen. Utrolig irriterende. 

Anonymkode: 05637...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan holde på ganske lenge desverre. Denne hunden bjeffer kanskje fordi den er ensom og frustrert, og vil ha oppmerksomhet og omsorg. Kanskje den har fått for lite mosjon og trenger å få utløp for energi.

Du kan evt ha musikk på ørene? Eller spør eier om du kan ta hunden inn til deg (hadde jeg gjort, men jeg er jo hundegal da)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkjene kan bjeffe hele dagen. Stakkars... ser mange elghunder som bare blir stående ute hele dagen når det ikke er jakt. 

Anonymkode: 352ed...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kvinne87Rogaland skrev:

De kan holde på ganske lenge desverre. Denne hunden bjeffer kanskje fordi den er ensom og frustrert, og vil ha oppmerksomhet og omsorg. Kanskje den har fått for lite mosjon og trenger å få utløp for energi.

Du kan evt ha musikk på ørene? Eller spør eier om du kan ta hunden inn til deg (hadde jeg gjort, men jeg er jo hundegal da)

Hehe, jeg kunne funnet på å gjøre det samme 😅 

Anonymkode: 352ed...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjeffing er selvforsterkende adferd, siden det oppleves som så tilfredsstillende for hunden belønner den seg selv for å bjeffe ved at den blir gira, og dermed kan de fortsette i det uendelige, kun avbrutt av behov for søvn og mat. 

Anonymkode: fc8e7...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis bjeffer ikke mine når jeg er vekke fra jobb (eller hva vet jeg, jeg tror i alle fall ikke det). Hadde i såfall satt pris på om naboer ga meg beskjed  da. Tror du naboen vet om at hunden bjeffer HELE dagen når hun vekke? Er hunden ute når hun er vekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...