Gå til innhold

Bergen vs Kristiansand??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til enten Bergen eller Kristiansand pga jobb. Så jeg lurer på om det er noen som kan si no om de største forskjellene mellom disse byene, og positive og negative sider. Jeg er ikke student, så kommer ikke til å ha muligheten til å få et nettverk gjennom studie. Hvilken by er det lettest for unge voksne å bli kjent med nye folk, er Bergensere eller søringer mest åpne for nye venner? Vet at været er veldig forskjellig, men det er av mindre betydning. 

Anonymkode: 389a4...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Kristiansand er det nærmest umulig å få venner. Bergen vet jeg ikke.

Anonymkode: 8e9c4...d00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Kristiansand er det nærmest umulig å få venner. Bergen vet jeg ikke.

Anonymkode: 8e9c4...d00

Takk for svar. Kan jeg spørre hvorfor du mener at det er sånn? Og om du tenker at Kristiansand er verre sånn sett enn andre plasser i Norge? 

Anonymkode: 389a4...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer opprinnelig fra en by på vestlandet, men har tilbrakt mye tid i Bergen og bor nå i Kristiansand. Kan fortelle litt om hva jeg har erfart, men syns at det er viktig å påpeke at hvem du selv er, hvor sosial du er, hva du er vant med osv. spiller mye inn når det kommer til trivsel i de forskjellige byene.