Gå til innhold

Kattene har skadet fugl - hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hørte skrik ute og da jeg gikk ut for å se satt det katter ute å lekte med en liten fugl som bare lå der og pep når kattene rørte den. Men fuglen klarte å gå litt bortover men kattene kom etter. Følte jeg ikke hadde noe annet valg enn å ta med fuglen inn. Så nå gjemmer fuglen seg under senga.. jeg rakk ikke å studere den noe særlig men jeg så ihvertfall noe rødt på den ene vingen :(

Hva bør jeg gjøre? Den lever jo, men jeg vet ikke om vingen er skadet eller om han bare er i sjokk :(

Anonymkode: 129a1...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, er fuglen skadet må du jo avlive den! 

Ta en rema1000-pose utenpå en stekepanne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kilo skrev:

Er det blod på den då drep den så den slipper mere smerter

 

Akkurat nå, Perle skrev:

Herregud, er fuglen skadet må du jo avlive den! 

Ta en rema1000-pose utenpå en stekepanne.

Hvorfor ikke prøve å redde den?

Anonymkode: 129a1...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi om en spurvefugel er imobil, dvs brukket  en vinge eller et ben, så er det best at den får slippe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Åh. Har sett verre ting! Naturens lover! Brutalt sagt. Slutt å overføre menneskelige følelser over på dyr. Nok en gang brutalt sagt! Naturens lover igjen. Respekter dem. Vondt å se ja. Men altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://fuglehjelpen.no

Når du finner en skadet fugl, kan du ringe til Fuglehjelpen. Du vil bli bedt om å beskrive situasjonen til fuglen, eventuelt ta noen bilder av den og sende på sms. I mange tilfeller kan fuglen hjelpes på stedet. Er det en unge, skal den ikke tas med hjem annet enn etter samråd med Fuglehjelpen. Hvis fuglen er så skadet at den bør til veterinær, er det til stor hjelp om du har mulighet til å frakte den selv til en veterinær anbefalt av Fuglehjelpen. Du kan da plassere fuglen forsiktig i en eske med lokk. Lag små hull i esken så fuglen får oksygen, og legg noe mykt i bunn. Veterinærutgifter vil bli dekket. Det koster ingen ting å få hjelp av Fuglehjelpen.

///

 For akutt hjelp, kontakt Fuglehjelpen på telefon: 911 65 789

///

6. Katten min har tatt en fugl. Den lever fortsatt, og jeg har den i oppbevaring. Hva gjør jeg?

Fuglen må til veterinær, ring Fuglehjelpen!

En fugl som har vært utsatt for bitt kan ha indre skader som ikke synes utenpå. Det er derfor viktig med veterinærbesøk.

http://fuglehjelpen.no/Kunnskapsbase/Spørsmål %26 svar.html

 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, NotNaomi skrev:

Åh. Har sett verre ting! Naturens lover! Brutalt sagt. Slutt å overføre menneskelige følelser over på dyr. Nok en gang brutalt sagt! Naturens lover igjen. Respekter dem. Vondt å se ja. Men altså.

Skader ikke å hjelpe noen dyr som er skadet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...