Gå til innhold

Kanariøyene i februar ++


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er badetempratur i sjøen? Mulig å bade? Bør man satse på oppvarmet basseng? Jeg ønsker både strand og shopping...tips til sted? Så ønsker jeg hotell med balkong både til strand og uteliv...tips til hotell?

Anonymkode: 89ae3...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på Lanzarote et år i februar, og det var egentlig skuffende syntes jeg. Det var ganske kaldt på dagtid også; rundt 18-20 grader. Varmere når man satt i solen, men så fort den forsvant bak en sky, ble det iskaldt. Det var absolutt ikke badetemperatur heller; ganske dødt på strendene. Bassenget der vi bodde var bare soloppvarmet, så det var også kaldt. 

Men det er jo veldig mange som drar til kanariøyene på vinteren og som synes det er herlig. Det er jo uansett varmere enn her hjemme på den tiden av året, og man KAN jo være så heldig at det er høyere temperaturer enn normalt for årstiden. For min del ble det for kaldt til at jeg gjentar dette med det første. 

Anonymkode: f4dd4...a8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på Lanzarote et år i februar, og det var egentlig skuffende syntes jeg. Det var ganske kaldt på dagtid også; rundt 18-20 grader. Varmere når man satt i solen, men så fort den forsvant bak en sky, ble det iskaldt. Det var absolutt ikke badetemperatur heller; ganske dødt på strendene. Bassenget der vi bodde var bare soloppvarmet, så det var også kaldt. 

Men det er jo veldig mange som drar til kanariøyene på vinteren og som synes det er herlig. Det er jo uansett varmere enn her hjemme på den tiden av året, og man KAN jo være så heldig at det er høyere temperaturer enn normalt for årstiden. For min del ble det for kaldt til at jeg gjentar dette med det første. 

Anonymkode: f4dd4...a8a

Signerer denne, det er ikke høye temperaturer på Canariøyene i februar, man kan selvsagt være heldig å få 23-24 gr, men har erfart at det mer er på rundt 20 gr. Flott temperatur i forhold til Norge, men ikke forvent høye sommertemperaturer. Har bada en gang i februar, fristet ikke til gjentagelse. Har alltid brukt jakke på kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som regel en tur på Grand Canaria i  løpet av vinteren.  Jeg har også vært Lanzarote,  Tenerife  og La Gomera  og Fuerteventura. 

Som  regel er det varmere på Grand Canaria  enn på de andre øyene  men temperatur  i  havet ligger vel jevnt på 19 til 20 grader om vinteren. Nå badet jeg uansett ikke i  havet på grunn av ofte store bølger og sterke strømmer og alt annet skummelt som befinner seg  uti der.  Som haier og maneter og slikt 😈 .  Jeg velger meg isteden et hotell med oppvarmet basseng til 25 grader og bader der.  

Når det gjelder Grand Canaria  så er det stort sett varmest helt syd på øya fra Arginnequin  og ned til Puerto-de-mogan .

På den delen av øya så finner du ok strand på amfi del mar og Amadores.   Men også puerto-de-mogan  og Puerto Rico har strand 

Playa del Ingles har også en stor strand  og dette kan kanskje være et alternativ.  Der er det også endel uteliv. 

Når det gjelder shopping så er det et stort kjøpesenter på vei mot Las Palmas  og man finner også shoppingsenter  i  Las Palmas.

Ellers så finne man mindre  shoppingsenter  rundt forbi. Ett I Puerto rico. Flere ved Las Meloneras og Playa del Ingles og andre steder.  Men på disse så finner man mye av det samme myntet på turister.

Man kan også, shoppe på markeder. Her finner man mye forskjellig . Endel del  av ymse kvalitet da men kan være ok.

Det er billig og enkelt å komme seg rundt med lokal bussen.

Både Puerto Rico og Playa del Ingles har strand og uteliv så sjekk ut hoteller der.

Temperatur messig  så har jeg kanskje vært heldig for vi har jevnt hatt fra 17 grader tidlig morgen opp til 27 grader midt på dagen.

blir ned I 17 grader igjen om kvelden og om det blåser litt så kan det bli kjølig men bare en beregner dette og har med klær nok så går det fint. 

Finner man en lun krok ved et oppvarmet basseng på hotellet  om dagen i  sola så er det bra .

 

Men skal du ha skikkelig  varme både til lands og til vanns på den årstiden så vil jeg anbefale Thailand eller Karibien. 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 15.32, AnonymBruker skrev:

Var på Lanzarote et år i februar, og det var egentlig skuffende syntes jeg. Det var ganske kaldt på dagtid også; rundt 18-20 grader. Varmere når man satt i solen, men så fort den forsvant bak en sky, ble det iskaldt. Det var absolutt ikke badetemperatur heller; ganske dødt på strendene. Bassenget der vi bodde var bare soloppvarmet, så det var også kaldt. 

Men det er jo veldig mange som drar til kanariøyene på vinteren og som synes det er herlig. Det er jo uansett varmere enn her hjemme på den tiden av året, og man KAN jo være så heldig at det er høyere temperaturer enn normalt for årstiden. For min del ble det for kaldt til at jeg gjentar dette med det første. 

Anonymkode: f4dd4...a8a

Dette er min erfaring også. Har vært i Lanzarote tre ganger, en gang tidlig høst og to ganger på vinter/vår. Tidlig høst var deilig, men vår/vinter var iskaldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...