Gå til innhold

Prosedyrer hos begravelsesbyråer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen år siden tok et familiemedlem livet sitt. Da vi var på begravelsesbyrået for å se ham en siste gang kom de med eiendelene hans som han hadde hatt på seg da han ble funnet; sko, klær, mobil o.l. Dette ble overlevert i en svart søppelsekk. Husker jeg reagerte veldig på dette og syntes det var respektløst. Hvorfor ikke bruke en pose av finere kvalitet, eller til og med en tøypose for den saks skyld? Så kunne de heller satt det på regninga. Er dette vanlige prosedyrer hos begravelsesbyråene, eller noe kun noen få bedriver med?
(Det samme med hylla med brosjyrer og hefter som stod i rommet rett utenfor døra hvor kista var. Jeg gikk bort og tenkte å ta med meg en håndfull helt til jeg så at de skulle ha godt betalt for det. Da satte jeg dem fra meg igjen. Om de vil selge hefter og brosjyrer, synes jeg det hadde vært bedre om de stod ved kassen, ikke i et rom ment for å gi besøkende litt privatliv.)

Anonymkode: 99de7...ace

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er neppe begravelsesbyrået som har lagt personlige eiendeler i en søppelsekk men Helsevesenet. Og helsevesenet har begrensede midler til rådighet. Ergo er søppelsekker det de har hatt for hånden og har brukt. Ved dødsfall under de beskrevne omstendighetene er det vanlig at politiet tilkalles og at det blir obdusering etterpå. Da er det på obduksjon de kler av....

Du får tenke på at for helsevesenet er dødsfall en av mange og ganske dagligdags å håndtere, mens for de pårørende er dette deres kjære og dermed noe du reagerer annerledes på. 

Anonymkode: 8fc28...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...