Gå til innhold

Hva er et dyrt hotell for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer selvsagt an på hva man får for pengene av standard og beliggenhet, men sånn generelt? Jeg tenker omtrent sånn om enkeltrom eller dobbeltrom bestilt for en person:

Under 500 veldig billig
5-600 billig
6-800 Middels 
800-1000 dyrt
Over 1000 veldig dyrt
over 1500 må det være noe helt spesielt

Det dyreste hotellet jeg har bodd på kostet 2000 pr natt midt på Manhattan. Billigste er vel omtrent 150 kroner for b&b i England. 

 

Anonymkode: 55fe5...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt over 500 er dyrt for meg.

Anonymkode: 38140...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilket land det er i 1000kr natta i Norge er normalt (800-1000), men 1000kr natta i Vietnam er ekstremt dyrt. 

Anonymkode: 18a15...fde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg har bodd på alt fra vandrehjem til dyre luksushoteller (som regel fordi noen har sendt meg dit for å skrive om det). På en side er jeg en type som føler meg hjemme i alle typer standarder så det passer meg greit, men på en annen side føler jeg meg mest vel i helt nøkterne omgivelser. Når jeg betaler av egen lomme foretrekker å holde det under 600 kroner natten hvis vi prater om enkeltrom. Middels er mellom 600-1 200. Alt over er dyrt. Jeg klinker til med +/- 2 000 per person en gang i blant for å oppleve noe annet,

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er alt over 1200 dyrt. Under 800 er billig. Dvs. det er slik skalaen min er her i Norge. Reiser jeg utenlands kan det nok bli litt justeringer. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde nettopp på Marina Bay Sands i Singapore til 5.500 kr/natta. Da begynte det å nærme seg smertegrensa.

Anonymkode: f73f0...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva som kan regnes som dyrt og billig avhenger jo av prisnivået på reisemålet, men om jeg skal svare basert på egen økonomi og erfaringer ser det vel omtrent sånn ut (gjelder dobbelrom):

Under 1000 kr = veldig billig

1000-1500 kr = billig

1500-2000 kr = middels

2000-3000kr = dyrt

3000-5000 kr =  veldig dyrt

5000 kr og oppover = stort sett uaktuelt, det må være noe helt spesielt

Fordi mannen min er rullestolbruker er vi avhengig av tilrettelagte rom og disse er sjelden av de billigste rommene fordi de er større, så vi ender oftest opp med middels eller dyrt rom når vi reiser sammen.  Når jeg reiser alene prøver jeg å gjøre det så billig som mulig, men jeg setter visse krav til standard og ender nok stort sett mellom 1000 og 1500 kr per natt.   At jeg kommer under 1000-lappen hører til sjeldenhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske nylig vært på hotel og for enkeltrom kostet det 1012 kr inkludert frokost.Kjempefint rom og veldig god seng.Valuta for pengene syntes jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt over 2000 synes jeg er dyrt hvis vi snakker basic hotellrom. Generelt er jo hotell i Norge (og i Europa) ganske dritt - så jeg gidder ikke å flotte meg så veldig her. Skal man til Vegas eller til Asia så kan jeg godt klinke til meg litt dyrt rom, der får man jo faktisk masse luksus for pengene.

Anonymkode: 620da...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alt over 500 kr for en natt er dyrt. Kan tåle 700-800, men absolutt ikke over tusen.

Anonymkode: db297...1ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Dyrt» og «billig» er på ingen måte absolutte størrelser, heller ikke når det gjelder hotellrom. Det kommer jo an på hvor man er i verden, og hva man ellers har å sammenlikne med. Det er stort sett bare her i landet jeg er alene på hotell, så jeg legger norske priser til grunn i mitt svar:
under 800 kroner - billig
800 - 1300 kroner - middels
over 1300 kroner - dyrt 

Anonymkode: f49df...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor jeg er, og hva jeg vil. 

Trenger jeg bare en seng for natta, er jeg ikke så nøye på standarden ellers. Og da er det gjerne billig. I Europa for 2 uker siden, 29 euro/natta. Helt greit rom, rent. Men dele dusj. 

Skal jeg bo der på ferie i flere dager eller uker, krever jeg ganske mye mer. Og da er det dyrere. Mye dyrere. Men da vil jeg ha balkong og wifi og bra bad. 

Så spørsmålet til ts kan ikke besvares uten at det blir nærmere spesifisert mht. situasjon, sted osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JanHelge

For meg er helt grei pris 800 -1200 kr natta, når man kommer over 1200 så synes jeg det blir dyrt.

Men kommer helt an på hva man vil egentlig, om man bare skal sove et sted så vil man jo betale minst mulig og man er lite på hotellrommet uansett, andre hoteller er slik at man i mye større grad tilbringer tid på hotellet og da er det mer ok å betale mer synes jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.7.2017 den 18.37, Overrasket skrev:

Jeg har bodd på alt fra vandrehjem til dyre luksushoteller (som regel fordi noen har sendt meg dit for å skrive om det). På en side er jeg en type som føler meg hjemme i alle typer standarder så det passer meg greit, men på en annen side føler jeg meg mest vel i helt nøkterne omgivelser. Når jeg betaler av egen lomme foretrekker å holde det under 600 kroner natten hvis vi prater om enkeltrom. Middels er mellom 600-1 200. Alt over er dyrt. Jeg klinker til med +/- 2 000 per person en gang i blant for å oppleve noe annet,

Hvor møter ejg folk som sender meg plasser for å skrive om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du på et hotellrom? Sover! De må gjerne ha velfylt minibar, som er ekstremt overpriset. Utsikt, romservice...og mye annet. Vi fleste sitter ikke på rommet? Jeg trenger en ren seng, og en dusj. En god stol og sitte i. At noen vil ha 2000 for det...så er det uaktuelt.

I Norge tilbringer jeg ikke ferien på hotell.

Passe pris for meg er 795.kr

Anonymkode: 3cec8...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2017 den 7.32, AnonymBruker skrev:

Bodde nettopp på Marina Bay Sands i Singapore til 5.500 kr/natta. Da begynte det å nærme seg smertegrensa.

Anonymkode: f73f0...9b9

Var der for ca tre år siden. Tror ikke vi betalte så mye. Men vi bestilte via et kinesisk nettsted. 

Opplever ofte at prisene er høyere for europeere. 

Vi bodde der en natt for å få tilgang til svømmebassenget ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Overrasket
16 timer siden, amativeReflection skrev:

Hvor møter ejg folk som sender meg plasser for å skrive om dem?

Aner ikke, skal jeg være ærlig. Jeg har blitt leid inn til forskjellige skriveoppdrag i mange år, politikk, samfunn, reiseliv, undersøkende journalistikk portrettintervjuer osv, så for meg er det bare jungeltelegrafen som gjelder. En fornøyd kunde for spørsmål om de kan anbefale noen, så dukker mitt navn opp nå og da. Hvis man skal starte nå som ny reiselivsskribent f.eks. tror jeg det er mer elektronisk, altså blogging, twitter, sosiale medier, for å skape seg et omdømme. Jeg kjenner et par virkelig flinke reiseskribenter som har kommet til, og de startet med en bloggplattform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2017 den 15.51, Overrasket skrev:

Aner ikke, skal jeg være ærlig. Jeg har blitt leid inn til forskjellige skriveoppdrag i mange år, politikk, samfunn, reiseliv, undersøkende journalistikk portrettintervjuer osv, så for meg er det bare jungeltelegrafen som gjelder. En fornøyd kunde for spørsmål om de kan anbefale noen, så dukker mitt navn opp nå og da. Hvis man skal starte nå som ny reiselivsskribent f.eks. tror jeg det er mer elektronisk, altså blogging, twitter, sosiale medier, for å skape seg et omdømme. Jeg kjenner et par virkelig flinke reiseskribenter som har kommet til, og de startet med en bloggplattform.

Jobber du som journalist og livnærer deg på dette, eller er det skriveoppdrag du tar mer på hobbybasis ved siden av annet yrke?

Anonymkode: 4b16b...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber du som journalist og livnærer deg på dette, eller er det skriveoppdrag du tar mer på hobbybasis ved siden av annet yrke?

Anonymkode: 4b16b...e86

Jeg er definitivt ikke journalist. :frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...