Gå til innhold

Hvilken kattesand?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken nattesabd anbefaler dere? Vet dere om en som er luktfri? Og hvor ofte bytter dere sand?

Anonymkode: 56d14...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte kattedo med lokk og kattesanden fra enten europris (den i boks) eller fra Felleskjøpet. Det er fin sand som klumper seg. Renset den hver dag og byttet all sand en gang i uken. Syns ikke det luktet spesielt mye med unntak av når en av kattene hadde lagt en skikkelig ruke. 

Anonymkode: 3df82...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everclean multi Crystals, den med blå biter i sanden, synes jeg er best 

Anonymkode: 31f85...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sånn PeeWee pellets. Om sommeren foretrekker kattene å gå på do ute, så bytter den svært sjeldent nå om dagen, men trenger ikke å byttes så ofte ellers heller.

Anonymkode: 734f1...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra dyrbutikk/nett: Everclean, alle varianter er bra og lukter lite.

Fra dagligvare: Catsan hygiene plus (koster 150 kroner posen, så bare 20 kroner billigere enn everclean, men denne er super om du renser ut av doen 2-3 ganger om dagen eller ikke har anledning til å kjøpe everclean)

Anonymkode: c0825...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker sånn PeeWee pellets. Om sommeren foretrekker kattene å gå på do ute, så bytter den svært sjeldent nå om dagen, men trenger ikke å byttes så ofte ellers heller.

Anonymkode: 734f1...0ca

Samme her! Har brukt det i et par år og liker det bedre enn vanlig sand. Den støver nesten ingenting og det blir mindre søl på gulvet.

Anonymkode: 8d833...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silicat sand. Det er sånne små krystall stener. Bare plukker ut bæsj og kaster i do annenhver dag. Ellers bytte all sanden sånn ca. 1 gang i mnd. 

Fås i forskjellige merker, har ikke merket særlig forskjell på de forskjellige. 

Kjøper på nett eller Hypermat i Sverige. Alt for dyr på dyrebutikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everclean unscented extra strong clumping. Bruker do med lokk. Det er sanden jeg synes funker best, har to katter. Har prøvd med lukt, men liker ikke at kattene mine lukter kattedo, dessuten lukter man lukta i hele stua da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...