Gå til innhold

Fått lappen. Trenger bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale, ut i fra eks Finn?

Er uerfaren, så redd jeg blir lurt.

Jeg tenker på Toyota eller Volvo. 

Krav jeg tenker på er:

Max ti år

Service skal være fulgt opp

God teknisk stand

Max kjørt 120.000 ( mulig?)

Kort tid siden siste EU kontroll

Gode sommerdekk på bil

Ikke vært kollisjonsskadet

Ikke herpet nnvendig.

Vil helst ha en bil som er godt tatt vare på.

Servicehefte skal være utfylt

Noe mere jeg bør tenke på?

Så var det pris.

Tenkte ca 120.000. Max 140.000

Er det mulig jeg får noe til den prisen med mine krav?

Anonymkode: 59aa0...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig. Det er bare å surfe litt på Finn og leke deg med ulike kriterier. Toyota er ikke et dumt valg. Ellers må du selv vurdere hva du trenger. Greit å titte litt på hva som finnes først.

Anonymkode: e4cab...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker du Toyota eller Volvo? Hva er dine personlige preferanser? Synes ikke jeg ser et eneste kriterie her som omhandler hva du liker å kjøre :) 

Automat/manuell? Er det viktig med gode seter? Kjørekomfort? Vil du at bilen skal være liten og enkel å parkere, eller vil du ha en stødig bil som er bedre å kjøre? Bensin eller diesel? Trenger du hengerfeste? Motorvarmer? Sedan, stasjonsvogn? Vil du sitte høyt i bilen, eller liker du å føle deg mer i ett med veien? 

Anonymkode: 23db2...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tenker du Toyota eller Volvo? Hva er dine personlige preferanser? Synes ikke jeg ser et eneste kriterie her som omhandler hva du liker å kjøre :) 

Automat/manuell? Er det viktig med gode seter? Kjørekomfort? Vil du at bilen skal være liten og enkel å parkere, eller vil du ha en stødig bil som er bedre å kjøre? Bensin eller diesel? Trenger du hengerfeste? Motorvarmer? Sedan, stasjonsvogn? Vil du sitte høyt i bilen, eller liker du å føle deg mer i ett med veien? 

Anonymkode: 23db2...bff

Liker å kjøre? Har ikke så mange referanser. Foreldre har bmv...kjøreskole Toyota.  Har prøvd Ford. 

Trenger ikke stor bil. Lett å parkere, ja.vil ha en stødig bil.  Kjører 2 t hver dag til jobb. God sittekomfort. Gjerne høyt. Diesel? Er det smart nå? Motorvarmer er bra, har bare parkering under tak. Hengerfeste kan jeg få bruk for. Hva er best av manuell og automat? Kjørte manuell på kjøretimer.

Vil  ha råd fra erfarne bilbrukere/kjøpere. 

Jeg vet Toyota er sterke biler. Nå er det vel kjøpers marked?  Leste det var mye bil til salgs. Ja ser på Finn., men lett å lese seg blind, når du er uerfaren

Anonymkode: 59aa0...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kjøre litt manuell siden du nettopp har tatt lappen er min mening. Så det sitter.

Liten og ganske ny med lav km:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100093902

Rimelig og populær crossover: 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99593944

Litt større Toyota med lav km:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98800577

Kia:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=93557411

Anonymkode: e4cab...f55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Liker å kjøre? Har ikke så mange referanser. Foreldre har bmv...kjøreskole Toyota.  Har prøvd Ford. 

Trenger ikke stor bil. Lett å parkere, ja.vil ha en stødig bil.  Kjører 2 t hver dag til jobb. God sittekomfort. Gjerne høyt. Diesel? Er det smart nå? Motorvarmer er bra, har bare parkering under tak. Hengerfeste kan jeg få bruk for. Hva er best av manuell og automat? Kjørte manuell på kjøretimer.

Vil  ha råd fra erfarne bilbrukere/kjøpere. 

Jeg vet Toyota er sterke biler. Nå er det vel kjøpers marked?  Leste det var mye bil til salgs. Ja ser på Finn., men lett å lese seg blind, når du er uerfaren

Anonymkode: 59aa0...ec3

Stødige biler er typisk de som koster litt mer, ikke Toyota. God sittekomfort får du ikke i en Toyota heller, de litt eldre volvoene har veldig god sittekomfort. Jeg er ikke så glad i de nyere. 

Dieselbiler er billigere både i innkjøp og drift nå, men kjører du i Oslo så bør du velge bensin i tilfelle restriksjoner. Hva som er best av manuell og automat? Blir som at jeg skulle svart hva du likte best av salami og servelat. Du må finne ut hva du liker, og da tror jeg det beste du kan gjøre er å lage deg en regel om å prøve minst 20 biler før du bestemmer deg. Dra til forhandlere som har mange bruktbiler, og prøv forskjellige. 

Jeg hadde aldri kjøpt en Toyota, med mindre jeg var helt blakk og forferdelig dårlig råd. 

Anonymkode: 23db2...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De beste kjøpene i din prisklasse nå er uten tvil Kia. 7 års garanti, god kvalitet, lave priser på både bil og deler. En Ceed, kanskje til og med en nyere brukt Niro kan være innenfor. 

Toyota er knallgod på pålitelighet, men det vet alle, derfor ber selgere om litt mer her. Honda er nesten like pålitelig, mye bedre å kjøre og potensielt billigere i innkjøp. Dyre deler dog.

Volvo er det merket som leverer både nokså pålitelige biler (ikke diesel!) og en interiør- og setekvalitet som er en hel verden unna de andre som er nevnt her. Det er som å sammenlikne Europris og Meny. Ford har også ganske greie biler, som kan være kupp rent prismessig. Litt bingo på hvilke modeller som er gode.

Er du utrygg anbefaler jeg å få med noen på bilsjekk som kan dette her og som har kjøpt bruktbil før. Ta en titt på carsurvey.org og på EU kontroll data som på anusedcar.com. Begge deler gir grove pekepinn på hvordan biler fungerer - den ene subjektivt, den andre siden med statistikk.

Lykke til & kos deg! Du kommer til å tilbringe mye tid i bilen, så kjøp det du vil ha og er komfortabel med. Men bare én ting: Ikke makse budsjettet ditt. Det er sannsynlig at du må legge ut for et sett dekk (5000kr) eller en enkel reparasjon  (f.eks. nye bremseklosser 3-6000kr) ganske snart. Det er vanlig vedlikehold og ingen bruktbil er perfekt. :)

Anonymkode: 9de28...00c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan anbefale, ut i fra eks Finn?

Er uerfaren, så redd jeg blir lurt.

Jeg tenker på Toyota eller Volvo. 

Krav jeg tenker på er:

Max ti år

Service skal være fulgt opp

God teknisk stand

Max kjørt 120.000 ( mulig?)

Kort tid siden siste EU kontroll

Gode sommerdekk på bil

Ikke vært kollisjonsskadet

Ikke herpet nnvendig.

Vil helst ha en bil som er godt tatt vare på.

Servicehefte skal være utfylt

Noe mere jeg bør tenke på?

Så var det pris.

Tenkte ca 120.000. Max 140.000

Er det mulig jeg får noe til den prisen med mine krav?

Anonymkode: 59aa0...ec3

Volvo C30 2012 mod til den prisen der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De beste kjøpene i din prisklasse nå er uten tvil Kia. 7 års garanti, god kvalitet, lave priser på både bil og deler. En Ceed, kanskje til og med en nyere brukt Niro kan være innenfor. 

Toyota er knallgod på pålitelighet, men det vet alle, derfor ber selgere om litt mer her. Honda er nesten like pålitelig, mye bedre å kjøre og potensielt billigere i innkjøp. Dyre deler dog.

Volvo er det merket som leverer både nokså pålitelige biler (ikke diesel!) og en interiør- og setekvalitet som er en hel verden unna de andre som er nevnt her. Det er som å sammenlikne Europris og Meny. Ford har også ganske greie biler, som kan være kupp rent prismessig. Litt bingo på hvilke modeller som er gode.

Er du utrygg anbefaler jeg å få med noen på bilsjekk som kan dette her og som har kjøpt bruktbil før. Ta en titt på carsurvey.org og på EU kontroll data som på anusedcar.com. Begge deler gir grove pekepinn på hvordan biler fungerer - den ene subjektivt, den andre siden med statistikk.

Lykke til & kos deg! Du kommer til å tilbringe mye tid i bilen, så kjøp det du vil ha og er komfortabel med. Men bare én ting: Ikke makse budsjettet ditt. Det er sannsynlig at du må legge ut for et sett dekk (5000kr) eller en enkel reparasjon  (f.eks. nye bremseklosser 3-6000kr) ganske snart. Det er vanlig vedlikehold og ingen bruktbil er perfekt. :)

Anonymkode: 9de28...00c

Takk for hjelp

Anonymkode: 59aa0...ec3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få prøvekjøre Ford i morgen. Selv om jeg ikke hadde tenkt på den bilen.

 

Anonymkode: 59aa0...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan anbefale, ut i fra eks Finn?

Er uerfaren, så redd jeg blir lurt.

Jeg tenker på Toyota eller Volvo. 

Krav jeg tenker på er:

Max ti år

Service skal være fulgt opp

God teknisk stand

Max kjørt 120.000 ( mulig?)

Kort tid siden siste EU kontroll

Gode sommerdekk på bil

Ikke vært kollisjonsskadet

Ikke herpet nnvendig.

Vil helst ha en bil som er godt tatt vare på.

Servicehefte skal være utfylt

Noe mere jeg bør tenke på?

Så var det pris.

Tenkte ca 120.000. Max 140.000

Er det mulig jeg får noe til den prisen med mine krav?

Anonymkode: 59aa0...ec3

Ville ikke kikka på Volvo. Toyota holder godt med årene. Ellers syns jeg Skoda er gode biler. Mye av samme under panseret som Audi, bare bedre priser pga navnet. 

Anonymkode: 5ed89...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal få prøvekjøre Ford i morgen. Selv om jeg ikke hadde tenkt på den bilen.

 

Anonymkode: 59aa0...ec3

Ikke gjør det!Ford er ikke å anbefale med mindre du fint kan skru bil selv. Ta kontakt med forhandler om hva du ønsker. Det ville jeg gjort. Også få et annet verksted, om du kjenner til noen på et til å gå over bilen før kjøp.

Anonymkode: 5ed89...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke Ford.  Jeg skal prøve en Honda senere i dag. Skulle få godt tilbud fra selger ( butikk)

Anonymkode: 59aa0...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt mulig. For tre-fire år siden kjøpte jeg en Ford Fiesta 1.6 som da var fire år gammel og hadde gått ca 70 000 km til 90 000 kr. Ser flere ikke anbefaler Ford, men jeg har aldri hatt noe tull med min. Kjenner andre med Ford Fiesta som heller ikke har hatt noen problemer. Min erfaring er derimot at det er mye bil for pengene. Bra pris, lav km, strøken. Men andre merker har sikkert biler i samme prisklasse bare du ikke absolutt skal ha en Golf eller noe. De blir så dyre siden "alle" skal ha dem

Anonymkode: af412...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble Toyota. Har fått prøvd den flere turer nå, og er fornøyd. Kom hjem nå, etter en tur til Lillehammer. Takk for hjelp

Anonymkode: 59aa0...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble Toyota. Har fått prøvd den flere turer nå, og er fornøyd. Kom hjem nå, etter en tur til Lillehammer. Takk for hjelp

Anonymkode: 59aa0...ec3

Gratulerer med bil!😊

Hvilken modell?

Anonymkode: e4cab...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...