Gå til innhold

Satse på penger (bli rik) vs leve livet , reise, fokuserer på hobby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er nå 26 og har tenkt på mye i det siste

Jeg lurer litt på hva som er best. Jo eldre jeg blir jo mer og mer virker det som at penger er absolutt alt. Alle skal starte eget firma. Alle skal leie ut boliger eller gjøre alt for å tjene mer penger selv om de allerede har god inntekt

Samtidig så har jeg mange hobbyer, venner og ting jeg har lyst å gjøre som tar veldig mye tid og penger. Jeg deltok på  mens physique (fitness konkuranse) og fikk gull min første konkuranse og jeg var veldig fornøyd med. Dette er en av hobbyene jeg brennner for og har gjort i 10 år. Men det koster mye penger, mat , diett, tillskudd osv det tar også mye av tiden min. Samtidig har jeg andre hobbyer

Jeg lurer litt på hva som er lurest å gjøre. Skal jeg satse på hobbyene mine, venner og reising? Er veldig glad i å reise til utlandet. Om jeg gjør dette får jeg spart max 10 000 i mnd etter boliglån og alle regninger og utgifter er betalt

Eller skal jeg satse på penger og økonomi  for fult? Da kan jeg spare 20 000 i mnd og investere i eiendommer  senere. Men da må jeg enten ligge hobby og venner til siden eller utsette det

Når jeg ser de som vi kalte "nerder" på vidergående skole og nå har topp jobber vet jeg ikke om jeg skal være misunnelig eller ikke. F.eks en kompis av meg fokuserte 100 prosent på skolen og levde aldri livet. Han tjener 900 000 i året nå. Men han har opplevd veldig lite i livet. Har ingen erfaring med kvinner eller har levd livet i det hele tatt. Men samtidig har han 400 k mer enn meg i året som valgte å leve livet og har mange gode minner

Hva syns dere er viktigst? Være sparsom, spare så mye penger som mulig og leve forsiktig? For så å leve litt når man blir eldre

Eller leve nå mens jeg forsatt er ung og heller spare litt hver mnd? Da kan jeg drive med hobbyer og reising så mye jeg vil

Jeg føler presset når absolutt alle skal starte eget firma og bli millionærer idag. Jeg har en god mulighet til å bli rik i framtiden om jeg starter nå med å være ekstremt sparsom. Men da får jeg ikke gjort noe jeg vil og blir mindre tid til venner og hobbyer og reising.

Hva synst dere? Begynne å spare nå? Eller forsette å leve livet og eventuelt spare når jeg blir eldre

 

 

Anonymkode: fa415...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er bra å ha en balanse. Tenke litt på fremtiden, men samtidig ta vare på interesser og hvem man er. Man trenger ikke å velge enten det ene eller det andre. Velge det ene helt bort.

Selv har jeg valgt en mellomting, og det lever jeg bra med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ferdigutdannet/felt? Hvordan skal du bli rik i Skattenorge? 

Anonymkode: 0d851...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du hva morgendagen vil bringe av eventuelle helseskader og annet? Hvis du kan, lev livet nå. 

Anonymkode: f4acf...41a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ferdigutdannet/felt? Hvordan skal du bli rik i Skattenorge? 

Anonymkode: 0d851...f4b

Jeg er ferdigutdannet elektriker i august om jeg består eksamen. Jeg tjener greit nå og har spart 400 000 selv. Tjener 550 i året om jeg består eksamen pluss svartearbeid.

Trenger ingen million inntekt for å tjene gode penger i norge. Er flere muligheter hvor en gjennomsnittsmann kan tjene gode penger

Jeg tenkte kjøpe billig bolig og selv oppuse den med håndtverker kompiser og la kjæresten min flytte inn med meg hvor hun betaler halvparten av lånet. Da betaler lånet ned 10 000 i mnd ca og jeg vil klare å spare ca 20 000 i mnd om ikke mer hver mnd.....pluss jeg betaler lånet. Da sparer jeg jo egentlig 30 000 i mnd. Så kan jeg kjøpe nye boliger etterhvert. Kan også ta opp jovben min som dørvakt igjen hvor jeg får en ekstra 10 k i mnd

Men uansett over lengre tid kan det vli veldig mye penger ut av det over flere år. Men da må jeg legge hobbyer og reising på siden

Anonymkode: fa415...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...