Gå til innhold

Årsavgift - hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ! 

 

Jeg kjøpte for en liten stund siden en gammel bil. Årsavgiften på denne bilen skulle vært betalt (ifølge annonse og avtale mellom kjøper og selger så var årsavgift inklusiv) , men har nå fått brev fra vegvesenet om at jeg må betale årsavgift. Trodde ikke man trengte å betale årsavgift når denne var betalt tidligere i år av tidligere eier? Eller tar jeg helt feil? 

 

Hilsen ei som vet litt for lite om bil 

Anonymkode: 80160...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei ! 

 

Jeg kjøpte for en liten stund siden en gammel bil. Årsavgiften på denne bilen skulle vært betalt (ifølge annonse og avtale mellom kjøper og selger så var årsavgift inklusiv) , men har nå fått brev fra vegvesenet om at jeg må betale årsavgift. Trodde ikke man trengte å betale årsavgift når denne var betalt tidligere i år av tidligere eier? Eller tar jeg helt feil? 

 

Hilsen ei som vet litt for lite om bil 

Anonymkode: 80160...d45

Ta kontakt med den som solgte bilen og få svar om. Forrige eier har sikkert ikke betalt, og nå har du et problem.

Anonymkode: 83b82...bf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ba du om å få se kvitteringen på betalt årsavgift, eller stolte du bare på han?

Anonymkode: 0ffbf...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal ikke betales på nytt når bilen får ny eier. Han har nok lurt deg.

Du kan sjekke om årsavgiften er betalt på linken under. Du avtalte å kjøpe bilen etter å ha fått forklart at årsavgiften er betalt, så du burde kontakte den forrige eieren. Han kommer sikkert ikke til å gjøre det, men han kan ikke slippe unna sånn :O !

https://www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/arsavgift/sjekk-betalingsstatus/sjekk-betalt-arsavgift/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dessverre blitt lurt. Du er nok ikke den første som har blitt det ved et bilsalg.

Du får bare bite i det sure eplet og betale årsavgiften selv. Tviler på at du kommer noen vei med å forsøke og hente pengene hos selger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎07‎.‎2017 den 8.02, AnonymBruker skrev:

Hei ! 

 

Jeg kjøpte for en liten stund siden en gammel bil. Årsavgiften på denne bilen skulle vært betalt (ifølge annonse og avtale mellom kjøper og selger så var årsavgift inklusiv) , men har nå fått brev fra vegvesenet om at jeg må betale årsavgift. Trodde ikke man trengte å betale årsavgift når denne var betalt tidligere i år av tidligere eier? Eller tar jeg helt feil? 

 

Hilsen ei som vet litt for lite om bil 

Anonymkode: 80160...d45

Står det ingenting om det i kontrakten? Du kan gå inn og søke på registreringsnummer og finne ut om det er heftelser på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er tidligere eier som får kravet, men du som blir avskiltet. 

Anonymkode: a259c...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som kjøper bilen er selv ansvarlig for å undersøke om det er gjeld o.l på bilen en kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte bil hos forhandler, årsavgift stod dokumentert i kontrakt at den var inkludert i den totale sum. Det de glemte å si var at jeg som ny eier fikk årsavgift tilsendt i posten og måtte komme innom med den, slik at forhandler fikk betalt. Er det noe slik som kan ha hendt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...