Gå til innhold

Hvordan si at jeg ikke vil dra på ferie likevel, uten å oppgi grunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 7/13/2017 den 1.27, AnonymBruker skrev:

Flybilletten er allerede kjøpt. Til spania i august. Ser ikke de pengene igjen, men det driter jeg i.

saken er den at jeg kjenner meg litt sånn, av/på. Vil jo gjerne ha noe tid sammen oss to, men kjenner samtidig at jeg ikke har noe lyst til å reise.

Har hverken lyst til å gå på restaurant, strand, eller ut på kveldstid. Synes rett og slett det er slitsomt. Synes ikke det er så veldig gøy heller.

vil heller sitte hjemme på sofaen i hettegenser og joggebukse, og gjøre som jeg pleier hjemme.

Anonymkode: f0bda...fe8

Ta deg sammen og reis

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7/13/2017 den 10.23, AnonymBruker skrev:

Fordi man med angst trenger eksponering, og fordi angst nettopp snevrer inn mestringsfeltet mer og mer dess flere ting man unngår. Og det bør man få hjelp til.

Ved å unngå turen gir TS enda mer mat til angsten. Hun bør også få henvisning til psykolog for eksponeringstrening, men villigheten hennes for å jobbe med det virker dessverre ikke tilstede enda. Mulig det må et samlivsbrudd eller krise til før hun opplever at det er verdt å stå i ubehaget eksponering jo gir.

Anonymkode: e2882...e05

Herregud det står da ikke et kvekk om psykisk lidelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg kjempegodt. Har det sånn mye selv. Man reiser liksom på ferie for å slappe av, ikke for å stresse mest mulig.

Er synd at dere allerede har bestilt billetter. Jeg foreslår at du snakker med kjæresten din om hvordan du har det. Det hjelper oftest kjempemye, noen ganger er det det som skal til :) 

 

Hvorfor er det så fryktelig farlig om noen sliter psykisk og ikke klarer å henge med? Ville du sagt det samme om han/hun hadde bronkitt eller feber?

Det SISTE man bør råde mennesker som sliter psykisk er å ta seg selv i nakken og bare gjøre det!

Finn deg noe annet å gjøre enn å være liksomlege for de som sliter psykisk!

Anonymkode: a89e0...106

Helt uenig. Det beste for lettere psykiske plager er å unngå sofaen.

Anonymkode: 08845...39f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig. Det beste for lettere psykiske plager er å unngå sofaen.

Anonymkode: 08845...39f

Hvor skriver trådstarter noe om psykiske plager?

Ingen steder!

Det beste for elendige forhold er å komme seg bort fra partner. Og da er sofa og hettegenser tusen ganger bedre enn "Skjerp deg og reis!"

Det er helt utrolig hvordan mennesker svarer i denne tråden. Det bare fortsetter og fortsetter, enda trådstarter har oppklart for lengst. Først var det morsomt at folk bare fortsatte. Nå er det bare trist.

Anonymkode: a89e0...106

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Men spørsmålet mitt var hva jeg kan si, uten å gi noen spesiell grunn. I stedet blir jeg analysert.

Det virker jo som at "alle andre" mener at det må være noe galt med en, hvis man ikke har lyst på en ferietur til Spania.

Anonymkode: f0bda...fe8

"Du, jeg har tenkt nærmere over saken og kommet til at jeg ikke vil reise likevel. Jeg skal selvsagt betale min del av hotelloppholdet sånn at det ikke blir dyrere for deg å reise, men jeg blir hjemme."

Enkelt og greit. Men du bør si fra snarest mulig. Du må dessuten forberede deg på at kjæresten blir skikkelig sur, og muligens bruker dette som en grunn til å dumpe deg. Ut fra beskrivelsen så høres det ut som han er typen til å kunne gjøre det.

Og sånn for ordens skyld, jeg synes ikke det er noe rart med deg selv om du ikke har lyst til å reise til Spania ;) . Jeg har nemlig blånektet på samme sak selv, om enn på et tidligere stadium før billettene faktisk ble bestilt. Min forrige kjæreste hadde kraftige humørsvingninger og ville flere ganger ha meg med til Tenerife. Jeg blånektet hver gang, for jeg kunne ikke tenke meg en kjipere "ferie" enn å sitte låst fast i en uke med en humørsjuk gubbe dersom han fikk et av furteanfallene sine. 

(Og sånn for ordens skyld, etter det forholdet tok slutt har jeg flere ganger hatt fine ferier i Spania alene, så det er ikke landet det er noe galt med. :ler: ) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Cata skrev:

"Du, jeg har tenkt nærmere over saken og kommet til at jeg ikke vil reise likevel. Jeg skal selvsagt betale min del av hotelloppholdet sånn at det ikke blir dyrere for deg å reise, men jeg blir hjemme."

Enkelt og greit. Men du bør si fra snarest mulig. Du må dessuten forberede deg på at kjæresten blir skikkelig sur, og muligens bruker dette som en grunn til å dumpe deg. Ut fra beskrivelsen så høres det ut som han er typen til å kunne gjøre det.

Og sånn for ordens skyld, jeg synes ikke det er noe rart med deg selv om du ikke har lyst til å reise til Spania ;) . Jeg har nemlig blånektet på samme sak selv, om enn på et tidligere stadium før billettene faktisk ble bestilt. Min forrige kjæreste hadde kraftige humørsvingninger og ville flere ganger ha meg med til Tenerife. Jeg blånektet hver gang, for jeg kunne ikke tenke meg en kjipere "ferie" enn å sitte låst fast i en uke med en humørsjuk gubbe dersom han fikk et av furteanfallene sine. 

(Og sånn for ordens skyld, etter det forholdet tok slutt har jeg flere ganger hatt fine ferier i Spania alene, så det er ikke landet det er noe galt med. :ler: ) 

Enig! Det er ikke Spania som er problemet her ;) 

Jeg tror heller ikke det er å fly, som er problemet.

Gode råd fra deg, Cata.

Anonymkode: a89e0...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skriver trådstarter noe om psykiske plager?

Ingen steder!

Det beste for elendige forhold er å komme seg bort fra partner. Og da er sofa og hettegenser tusen ganger bedre enn "Skjerp deg og reis!"

Det er helt utrolig hvordan mennesker svarer i denne tråden. Det bare fortsetter og fortsetter, enda trådstarter har oppklart for lengst. Først var det morsomt at folk bare fortsatte. Nå er det bare trist.

Anonymkode: a89e0...106

Og hvor står det at ts er i et dårlig forhold?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Maleficenta skrev:

Og hvor står det at ts er i et dårlig forhold?

Vel, hun skriver nå hvertfall dette:

På 13.7.2017 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg har flydd noen ganger nå, er jeg fremdeles redd for å fly. Synes både avgang og ankomst er ekle.

Vi er nesten alltid sammen med hans venner. Har ikke lyst til å være sammen med dem hver dag. Blir for mye. Når vi gjør ting sammen, har jeg ikke lyst til å invitere de andre med på alt. Vil ha privatliv. Er også lei av at det bare er jeg som gjør rent.

Vanskelig å ta opp tin med ham også, for han begynner alltid å slrike, når jeg motsier ham. Det liker jeg ikke. Jeg skriker aldri til ham.

Anonymkode: f0bda...fe8

Men jeg synes generelt ikke noe om å anta og fylle inn tomrommene i historien med egen fantasi. Når det er sagt er jo dette innlegget gull verdt for alle KG-hønsene som brøler ut om psykisk sykdom eller latskap. 

Anonymkode: ffcf4...cc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hun skriver nå hvertfall dette:

Men jeg synes generelt ikke noe om å anta og fylle inn tomrommene i historien med egen fantasi. Når det er sagt er jo dette innlegget gull verdt for alle KG-hønsene som brøler ut om psykisk sykdom eller latskap. 

Anonymkode: ffcf4...cc2

Oj shit. Tror jeg ikke leste alt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du skal si det som det er fremfor å finne på unnskyldninger eller juge vedkommende rett opp i trynet slik flere anbefaler. Uærlighet , løgn og bedrag er sjeldent et sjakktrekk. 

Om du har foretrekker være hjemme i sofaen så er det en ærlig sak og du bør forklare dette så tidelig som mulig og i tillegg tilby deg å betale ikke refunderbare utgifter. 

Ellers så må du belage deg på at vennskapet er over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2017 den 23.44, The Kitten skrev:

Hvordan går dette, TS?

Jeg prøvde å si det over telefonen i dag (bor ikke sammen), men fikk meg ikke til det. Vet det blir en ekkel stemning.

 

22 timer siden, WubWub skrev:

Syntes du skal si det som det er fremfor å finne på unnskyldninger eller juge vedkommende rett opp i trynet slik flere anbefaler. Uærlighet , løgn og bedrag er sjeldent et sjakktrekk. 

Om du har foretrekker være hjemme i sofaen så er det en ærlig sak og du bør forklare dette så tidelig som mulig og i tillegg tilby deg å betale ikke refunderbare utgifter. 

Ellers så må du belage deg på at vennskapet er over. 

Jeg har ikke lyst til å lyve, men å komme med en forklaring blir også vandkelig, for mest sannsynlig avbryter han meg, før jeg får sagt hva jeg mener. Kan jeg virkelig bare si "Jeg har ikke lyst til å reise", og ikke noe mer?

Anonymkode: f0bda...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lyst til å lyve, men å komme med en forklaring blir også vandkelig, for mest sannsynlig avbryter han meg, før jeg får sagt hva jeg mener. Kan jeg virkelig bare si "Jeg har ikke lyst til å reise", og ikke noe mer?

Anonymkode: f0bda...fe8

Jeg synes det. Og hvis du ikke kommer til i det hele tatt, ta det skriftlig.

Anonymkode: a89e0...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde å si det over telefonen i dag (bor ikke sammen), men fikk meg ikke til det. Vet det blir en ekkel stemning.

 

Jeg har ikke lyst til å lyve, men å komme med en forklaring blir også vandkelig, for mest sannsynlig avbryter han meg, før jeg får sagt hva jeg mener. Kan jeg virkelig bare si "Jeg har ikke lyst til å reise", og ikke noe mer?

Anonymkode: f0bda...fe8

Hvorfor kan du ikke bare si det som det er? Jeg synes at du er skikkelig feig som ikke vil være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen andre kan reise istedet for deg? Jeg avbrøt også en reise, mest fordi det var min graduering (studerte master i utlandet) og ingen av mine venner eller familie kunne reise ned sammen med meg...Mens felles studenter hadde sine egne familier og skulle feriere sammen. Jeg følte egentlig bare at jeg var alene, så tenkte jeg at en slik dag hadde vært kjip å ha alene liksom (uten venner eller familie), så da gikk de 5000kr i dass. Men jeg angrer ikke heller, man bruker jo egentlig enda mer penger når man er på reise. Men siden du egentlig skal reise sammen med noen så er det dumt for dem da :glare:

Anonymkode: 9b5cb...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 17.7.2017 den 21.57, Bakepulver skrev:

Hvorfor kan du ikke bare si det som det er? Jeg synes at du er skikkelig feig som ikke vil være ærlig.

Fortalte ham i dag, at jeg ikke hadde det noe gøy sist vi reiste. At jeg fremdeles ikke liker å fly, og at jeg er drittlei av å gjøre alt det kjedelige, men han bare koser seg. At jeg ikke vil ha det sånn, og at jeg ikke er interessert i å være sammen med hans venner.  

Han ble som forventet sur, og mente vi heller kunne diskutere det på turen. Det var ikke jeg interessert i, så han ble sur, og ville heller snakke senere, for han ville ikke ta det nå. Fikk i det minste sagt det jeg ville. Mye bedre å få sagt det, enn å gå og plages med det hele tida.

Anonymkode: f0bda...fe8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fortalte ham i dag, at jeg ikke hadde det noe gøy sist vi reiste. At jeg fremdeles ikke liker å fly, og at jeg er drittlei av å gjøre alt det kjedelige, men han bare koser seg. At jeg ikke vil ha det sånn, og at jeg ikke er interessert i å være sammen med hans venner.  

Han ble som forventet sur, og mente vi heller kunne diskutere det på turen. Det var ikke jeg interessert i, så han ble sur, og ville heller snakke senere, for han ville ikke ta det nå. Fikk i det minste sagt det jeg ville. Mye bedre å få sagt det, enn å gå og plages med det hele tida.

Anonymkode: f0bda...fe8

Flott! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner deg kjempegodt. Har det sånn mye selv. Man reiser liksom på ferie for å slappe av, ikke for å stresse mest mulig.

Er synd at dere allerede har bestilt billetter. Jeg foreslår at du snakker med kjæresten din om hvordan du har det. Det hjelper oftest kjempemye, noen ganger er det det som skal til :) 

 

Hvorfor er det så fryktelig farlig om noen sliter psykisk og ikke klarer å henge med? Ville du sagt det samme om han/hun hadde bronkitt eller feber?

Det SISTE man bør råde mennesker som sliter psykisk er å ta seg selv i nakken og bare gjøre det!

Finn deg noe annet å gjøre enn å være liksomlege for de som sliter psykisk!

Anonymkode: a89e0...106

Hvor skriver hun at det er farlig at noen sliter psykisk?! Og JO, når man er psykisk syk er det kun en selv som kan gjøre noe med det, så å ta seg selv i nakken er ikke bare et godt råd, men faktisk helt nødvendig!! Hilsen ei som har slitt med altoppslukende angst og depresjon. "Løsningen" ble å ta meg selv i nakken og tvinge meg selv ut på ting som jeg både var vettskremt for å delta på, samt gruet meg veldig til.. 

Anonymkode: a6deb...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...