Gå til innhold

Til deg som vil leve sunt....hva spiser du på flyplasser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, pepsimaxtakk skrev:

kan ikke svare for TS, men palmeolje inneholder mye mettet fett, og er i tillegg veldig skadelig for miljøet (hugging av regnskog)

Det er også 10 lange flyturer per år. 

Anonymkode: 8d6b3...4e1

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er også 10 lange flyturer per år. 

Anonymkode: 8d6b3...4e1

selvfølgelig. Jeg vet jo ikke hvorfor TS velger det, bare sa hva som kunne være grunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg reiser mye og jeg spiser en grov baguette.

Gleder meg til Bergen lufthavn er ferdig utbygget slik at det går an å nyte noe annet enn mikromat og slapp salat på utenlandsavdelingen. Det har vært et begredelig sted i lang tid. Og så tok de vekk det eneste bra med hele utenlandsavdelingen: pub'en.

MEN om ca en måned er den nye terminalen klar og så skal den gamle bli kun utenlands med nye serveringssteder. Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største bekymring når det kommer til mat på reise er matforgiftning så kjøper ting som skyr ol. Eller om jeg kjøper varmmat så blir det noe av det som selges mest av og derfor har størst utskiftning av råvarer. Feit blir du ikke av en pizzabit eller fem men det er lett å få turen ødelagt med en solid matforgiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtteblanding.

Salater.

Frukt, for eksempel en banan eller to, eller et par begre med oppskåret frukt på Narvesen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å legge på meg av et pizzastykke i ny og ne, men har litt begrensinger i matveien ga intoleranse/reisesyke(= ikke gunstig å spise veldig søt og fet mat før reise).

Jeg har med meg matpakke, og kjøper i tillegg litt nøtter/frukt på flyplassen. Har ikke vært steder hvor man får særlig annet i praksis - om man skal unngå melkeprodukter/eventuelt har cøliaki eller annet. 

Jeg ble stuck engang i endel timer hvor matpakka ble tom, og da måtte jeg over på type Deli de Lucamat, hvor jeg tror de hadde en baguett av noe slag. 

Men som noen her sier er vel matoforgiftning faktisk min største "bekymring", uten at jeg tror det er så utbredt om man holder seg til brødmat og annet.

Men om du er redd for å legge på deg på noen få turer i året så utgår jo nøtter og frukt også regner jeg med, og da tar du jo et valg om å spise ekstremt begrenset. Og da passer jo ikke mat noen steder ute, egentlig. 

Anonymkode: f92f9...c68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Medbragt mat. Eller ikke noe. Spiser før jeg drar til flyplassen. 

Mat på flyplasser er i tillegg dyrt.

Anonymkode: 83d91...54c

Det er visst ikke lov. Jeg har allergier, men de tok fortsatt fra meg min medbrakte mat :O :O Altså i sikkerhetskontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Supernova17 skrev:

Det er visst ikke lov. Jeg har allergier, men de tok fortsatt fra meg min medbrakte mat :O :O Altså i sikkerhetskontrollen.

Hva tok de? De har ikke lov å ta fra deg maten, med mindre det er yoghurt, suppe, krem ol. Du kan være diabetiker som må ha mat tilgjengelig, så de kan ikke ta den. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, reiseglad skrev:

Hva tok de? De har ikke lov å ta fra deg maten, med mindre det er yoghurt, suppe, krem ol. Du kan være diabetiker som må ha mat tilgjengelig, så de kan ikke ta den. 

Brødskive, de mente man skulle kjøpe på flyplassen heller. Sikkert for å tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Supernova17 skrev:

Brødskive, de mente man skulle kjøpe på flyplassen heller. Sikkert for å tjene penger.

Der ville jeg skapt meg vrang! I alle fall i sikkerhetskontrollen, det har de faktisk ingenting med! Flyselskapet derimot, kunne ha sagt at du ikke får spise maten din på flyet, hvis de har opplyst om det på forhånd på hjemmesiden sin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er helt krise hvor dårlig og usunn mat er det på flyplasser. Men når jeg er i Asia er det ikke noe problem, bare man holder seg til asiatisk og ikke burger, baguette, pizza fra vestlige drittkjeder. Jeg blir så irritert når jeg er på Gardermoen og må betale i dyre dommer for bittelitt usunn drittmat. 

Anonymkode: 58176...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Supernova17 skrev:

Det er visst ikke lov. Jeg har allergier, men de tok fortsatt fra meg min medbrakte mat :O :O Altså i sikkerhetskontrollen.

Hvor var dette? Jeg hadde blitt forbanna og diskutert det med dem. Men så kan jeg ikke spise mesteparten av drittmaten de serverer på flyplasser heller uten å bli dårlig. 

Anonymkode: 58176...ceb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var dette? Jeg hadde blitt forbanna og diskutert det med dem. Men så kan jeg ikke spise mesteparten av drittmaten de serverer på flyplasser heller uten å bli dårlig. 

Anonymkode: 58176...ceb

Det var faktisk i Norge, men ikke blant de største byene. Neste gang kommer jeg ikke til å gi meg, siden det er flere her som også synes det er uakseptabelt.

Noen jeg kjenner har sagt jeg må ha legeerklæring som bevis, ellers har de lov å nekte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja, det er helt krise hvor dårlig og usunn mat er det på flyplasser. Men når jeg er i Asia er det ikke noe problem, bare man holder seg til asiatisk og ikke burger, baguette, pizza fra vestlige drittkjeder. Jeg blir så irritert når jeg er på Gardermoen og må betale i dyre dommer for bittelitt usunn drittmat. 

Anonymkode: 58176...ceb

Visste ikke at nøtter og salat, eventuelt grov baguett med egg var drittmat?

 

Ellers er ikke maten du får på flyplass i asia(hvert fall ikke Japan, Thailand, Korea og Kina) noe bedre.. 

Anonymkode: bfbff...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Visste ikke at nøtter og salat, eventuelt grov baguett med egg var drittmat?

 

Ellers er ikke maten du får på flyplass i asia(hvert fall ikke Japan, Thailand, Korea og Kina) noe bedre.. 

Anonymkode: bfbff...c25

Salatene er ofte ikke noe å skryte av, og du får brød ved siden av (som jeg ikke kan spise). Grov baguette er ikke det verste, men ofte er det ikke det helt store eller sunneste likevel med mye av tilbehøret. Og igjen, jeg kan ikke spise vanlig brød og spesialbrød er så og si ikke å oppdrive på slike plasser. Jeg har ikke samme erfaring som deg på asiatiske flyplasser. Det har ikke vært noe problem å få et godt måltid med grønnsaker, kjøtt, fisk og ris. Dette holder også lenger i enn en baguette. Nøtter er sunt, men er ikke akkurat noe måltid. 

Anonymkode: 58176...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/11/2017 den 20.15, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som flyvertinne og synes det er fryktelig kjedelig at det ikke finnes god og sunn mat på flyplassene. Ikke en gang på crewrommet er det god mat.  Jada,  man kan ta med seg mat, men noen ganger jobber vi i ti timer pluss reisen til og fra flyplassen, så da er vi jo hjemmefra i 12-13 timer. 

Gledet meg så til at det skulle bli flere restauranter på Gardermoen, men dessverre ble det ikke noe bedre! Fortsatt dårlig og dyr mat. 

Anonymkode: 9a123...c7f

Er jo ganske ålreite alternativer i business loungene da. Får ikke crew tilgang til disse?

Anonymkode: 27861...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Jeg har ofte med meg hjemmelagede påsmurte  protein rundstykker, har et stykke kjørevei til Gardemoen og blir ofte sulten før flyet går ( spes ved forsinkelser ), epler og bananer funker også fint gjennom sjekken :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Supernova17 skrev:

Brødskive, de mente man skulle kjøpe på flyplassen heller. Sikkert for å tjene penger.

Tipper du hadde den i boks. Du har lov å ha med brødskiver, men ikke boks. 

Anonymkode: de47f...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...