Gå til innhold

Haugesund fertilitetssenter


Lerkeliten

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som sitter på erfaringer med assistert befruktning hos Haugesund fertilitetssenter? Håper noen kan skrive litt om hvordan det var :) Er interessert i all info og alle erfaringer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

*Dytter

Vil også gjerne vite:)

Anonymkode: 0dcb2...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi skal på første samtale rundt slutten av august! Kjempe spente :) Så jeg følger denne!

Anonymkode: 6cd32...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er både hyggelige og faglig dyktige i Haugesund. Vi har stort sett bare godord å si om dem. Er veldig fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er laget på sykehuset i Haugesund. Vi ble henvist dit etter totalt 2 års prøving, inkludert flere runder med pergotime uten resultat. Henvisningen vår ble sendt i juli, og i starten av desember var vi på forsamtalen. Jeg fikk et veldig godt inntrykk av både lege(r) og sykepleiere. Gynekologen vår hjemme hadde utredet oss allerede, så vi tok bare en rask ultralyd av meg og spermtest av mannen. Deretter fikk vi grundig info av legen om ivf-prosessen, og sykepleieren ga oss opplæring i å sette sprøyter. Etter forsamtalen kom vi raskt i gang, så allerede ved mens i januar kunne vi starte behandlingen. Jeg var heldig og ble gravid på første forsøk, og resten av svangerskapet gikk fint uten problemer.  

Et par år senere ville vi gjerne prøve på søsken. Nå var vi ikke like heldige eller fornøyde med sykehuset. Legen økte hormondosen min litt (uten noen form for begrunnelse), og jeg utviklet overstimuleringssyndrom i det første søskenforsøket. Vi følte oss til dels avvist og ignorert når jeg ringte dagen etter innsett med svært oppblåst mage og dårlig form og måtte krangle oss til kontroll. Heldigvis ble jeg godt møtt av gyn.pol på SUS som raskt konstaterte moderat grad av OHSS, og de fulgte meg godt opp de neste ukene. Jeg ble ikke gravid på dette forsøket. Vi prøvde igjen noen måneder senere, men det endte i nok et mislykket forsøk med OHSS og ingen graviditet. Etter det ønsket vi ikke å bruke det siste forsøket, så vi endte hos Klinikk Hausken. Nå er jeg endelig gravid etter et fryseforsøk hos dem, og jeg er svært fornøyd med den personlige oppfølgningen vi har fått. 

Min totale erfaring med Haugesund Fertilitetssenter er nok at dersom du er en "standard" pasient som responderer godt/normalt på sprøytene, så er de flinke på sykehuset. Vi har tross alt et fantastisk barn laget der. Men om man opplever noen negative forsøk og/eller andre problemer underveis, er de ikke like dyktige. Den personlige oppfølgningen mangler, og de er ikke like flinke til å tenke alternativt eller teste ut nye kombinasjoner av medisiner som de er på privatklinikken. Men alt i alt; gå offentlig først, for det koster jammen mye penger med private ivf-forsøk! 

Anonymkode: 92580...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...