Gå til innhold

Hvordan foregår neseoperasjon? Hvordan velger man nese?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å operere nesen (særlig tuppen), men lurer på hvordan man velger type nese man vil ha? Ser man bilder av andre og peker, eller har de et digitalt program der de kan sette forskjellige neser på mitt ansikt, sånn at man kan se om nesen passer selve ansiktet eller ikke?

Er det veldig vondt i dagene og ukene etterpå, for de som har tatt det?

Anonymkode: 64324...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan forklare hva du ønsker å gjøre eller vise bilde. Mange har også et redigeringsprogram som kan indikere hva du kan forvente deg. Det gjør ikke vondt i ettertid. Fikk en hard klump på brusken, men det er ikke synbar med mindre man studerer. 

Anonymkode: 35ee9...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil vise deg et brett med neser på rekke og rad, donert av andre mennesker. Så er det bare å velge og vrake :)

Anonymkode: 2ce87...ce9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirurgen velger hva som er mulig med innspill fra deg. Det er ikke som å handle en ny bukse liksom. Alt kommer an på utgangspunktet du har.

Anonymkode: 7edfc...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos kirurgen kom han med forslag om hva som måtte gjøres for å få en "idealnese". Han foreslo å heve vinkelen på nese til litt mer oppstopper, smalne hele nesen og transplantere brusk til tuppen. Jeg hadde tenke bare "mindre nese" da jeg skulle operere, men skjønner at innspillene hans med vinkel og brusk var helt riktig for å få mest mulig harmonisk og kledelig resultat. Jeg fikk se datanimasjon før vi satte igang. Kjempefornøyd i ettertid!!

Anonymkode: f5d6d...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å operere nesen (særlig tuppen), men lurer på hvordan man velger type nese man vil ha? Ser man bilder av andre og peker, eller har de et digitalt program der de kan sette forskjellige neser på mitt ansikt, sånn at man kan se om nesen passer selve ansiktet eller ikke?

Er det veldig vondt i dagene og ukene etterpå, for de som har tatt det?

Anonymkode: 64324...ce1

Du velger ikke ny nese dlik fu velger brød i butikken. Kirurgen ser på hva som er mulig å få til i forhold til dine ønsker. Så blir dere enige om hva dom skal gjøres. Kirurgen forklarer prosedyrene. Vondt må du regne med at det gjør, etterpå. Smertetålegrensene er ulike. Noen tåler ikke noe andre tåler mye, så dette er en vurderingssak. 

Anonymkode: f91c1...0a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

På 9.7.2017 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Da jeg var hos kirurgen kom han med forslag om hva som måtte gjøres for å få en "idealnese". Han foreslo å heve vinkelen på nese til litt mer oppstopper, smalne hele nesen og transplantere brusk til tuppen. Jeg hadde tenke bare "mindre nese" da jeg skulle operere, men skjønner at innspillene hans med vinkel og brusk var helt riktig for å få mest mulig harmonisk og kledelig resultat. Jeg fikk se datanimasjon før vi satte igang. Kjempefornøyd i ettertid!!

Anonymkode: f5d6d...eba

Hvor opererte du deg? :)

Anonymkode: e422e...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...