Gå til innhold

Gå i begravelsen?


Anonym-bruker

Anbefalte innlegg

Moren til stefaren min er gått bort. Jeg har møtt henne før, men dette er ganske mange år siden. Har ikke hatt noen spesielt nært forhold til henne. 

Stefaren min har jeg et godt forhold til. Det jeg nå lurer på er om det er naturlig for meg å gå i begravelsen?

Vil gjerne stille opp så klart. Det som er, er at jeg jobber nesten fulltid i sommer og får nok ikke fri da det ikke er begravelse til nærmeste slekt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å gå i noens begravelse er for å vise at man bryr seg. Du har sikkert mulighet for å få velferdspermisjon med lønn. Det er vanlig med ca 70 timer pr år som man kan bruke til legebesøk og diverse annet viktig.

Anonymkode: 00620...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om mulighet for å få fri. Får du fri, så dra. Får du ikke fri så får du ikke fri.

Anonymkode: a0493...7d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å gå i noens begravelse er for å vise at man bryr seg. Du har sikkert mulighet for å få velferdspermisjon med lønn. Det er vanlig med ca 70 timer pr år som man kan bruke til legebesøk og diverse annet viktig.

Anonymkode: 00620...673

Jeg har bare sommerjobb. Så er ikke fast ansatt. Derfor jeg tenker det kan bli vanskelig med permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste arbeidsgivere har forståelse for at man vil delta i begravelser, sommerjobb eller ei. Jeg har fått fri fra sommerjobb for å dra i begravelse. Det er bare å spørre, så ser du hva de sier!

Om du er veldig nær din stefar, blir jo hans mor nærmest som en besteforelder for deg, og det er jo nært. Og stefaren din har kanskje godt av at du er der sammen med han :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som pårørende har jeg erfart hvor mye det betyr å se folk som kommer i begravelse til viktige personer i ens liv. I dette tilfellet vil jeg tenke du er ganske nær fordi du er stedatter til en som har mistet en av sine aller nærmeste. Jeg tenker  det faktisk kan være viktig for deres relasjon at du deltar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Saturday, July 08, 2017 den 16.16, Anonym-bruker skrev:

Moren til stefaren min er gått bort. Jeg har møtt henne før, men dette er ganske mange år siden. Har ikke hatt noen spesielt nært forhold til henne. 

Stefaren min har jeg et godt forhold til. Det jeg nå lurer på er om det er naturlig for meg å gå i begravelsen?

Vil gjerne stille opp så klart. Det som er, er at jeg jobber nesten fulltid i sommer og får nok ikke fri da det ikke er begravelse til nærmeste slekt. 

 

Det er stebestemoren din. Jeg ville gått og søkt permisjon fra jobb. Når du har et godt forhold til stefaren din, og dette er hans mamma så er det ok å gå i begravelse, både for deg og han. Snakk med han og hør hans og din mors mening om saken. 

I vår familie er stebarn likestilt med felles barn og alle like ønsket i denne typen samlinger. 

Anonymkode: 59bcb...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...